Έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε τα Tesla σε ρόλο πρωταγωνιστή, όταν μιλάμε για πωλήσεις. Ό,τι ανεβαίνει, όμως, αναπόφευκτα κάποια στιγμή θα κατέβει. Η κάμψη στη ζήτηση ήταν θέμα χρόνου να εμφανιστεί για την αμερικανική εταιρία, ειδικά με έναν ανταγωνισμό (κυρίως από Κίνα μεριά, λέγε με BYD) που φουντώνει διαρκώς.
Για πρώτη φορά μετά από χρόνια, λοιπόν, η Tesla είδε τα νούμερά της να πέφτουν. Στο πρώτο τρίμηνο του 2024 διέθεσε 386.810 αυτοκίνητα, σημειώνοντας πτώση 20,2% σε σχέση με το τελευταίο τρίμηνο του 2023 και 8,5% συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2023. Επίδοση πολύ κάτω από τις προβλέψεις των αναλυτών, οι οποίοι στην αρχή της χρονιάς έκαναν λόγο για 454.200 ταξινομήσεις. Τα Model 3 και Y καταλαμβάνουν τη συντριπτική πλειονότητα του όγκου πωλήσεων, με 369.783 πωλήσεις. Οι υπόλοιπες 17.027 ταξινομήσεις αφορούν «άλλα μοντέλα», όπως αναφέρει η Tesla, με τα Model S και X να είναι τα δύο σίγουρα. Δεν αποσαφηνίζεται, ωστόσο, αν στις πωλήσεις περιλαμβάνεται το Cybertruck, το οποίο έχει μπει φουριόζικο στην αγορά. Παρόλα αυτά οι παραδόσεις ακόμα πάνε πολύ αργά, οπότε σίγουρα επηρεάζονται οι αριθμοί από το αυτό το γεγονός.
Ακόμα και με το εμπορικό ντεφορμάρισμα πάντως, η Tesla παρέμεινε στην κορυφή του ηλεκτρικού κόσμου. Κι αυτό διότι ανάλογα προβλήματα αντιμετωπίζει η BYD, που είδε τις παγκόσμιες πωλήσεις να διαμορφώνονται στις 300.114 μονάδες. Αν βάλουμε δίπλα δίπλα τις επιδόσεις του φετινού με του τελευταίου περσινού τριμήνου, η ζημιά είναι ακόμα μεγαλύτερη από εκείνη της Tesla. Πέρσι, στο τριμηνιαίο κλείσιμο του έτους, οι Κινέζοι είχαν σπάσει όλα τα κοντέρ με περισσότερες από 526.000 πωλήσεις, ξεπερνώντας τους Αμερικανούς ανταγωνιστές. Φέτος, όμως, τα πράγματα έχουν ξεκινήσει κάπως δύσκολα και για τους δύο – πάντα σε σχέση με τα δικά τους στάνταρ, καθότι στο ευρύτερο ηλεκτρικό πλαίσιο μιλάμε για κορυφαίες επιδόσεις.