Η BYD αυτή τη στιγμή είναι το πιο «καυτό» όνομα στην αυτοκίνηση. Φόβος και τρόμος πρωτίστως για την Tesla, την οποία ξεπέρασε σε πωλήσεις παγκοσμίως στο τελευταίο τρίμηνο του 2023 (526.000 αντί 484.000 μονάδων) και βάζει πλώρη να το κάνει φέτος για όλη τη χρονιά. Αναμενόμενα, λοιπόν, τα αυτοκίνητα της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν μεγάλη ζήτηση. Τόσο μεγάλη συγκεκριμένα, ώστε φτιάχνει τα δικά της πλοία προκειμένου να την καλύψει!
Τον Ιανουάριο πραγματοποιήθηκε η καθέλκυση του πρώτου εμπορικού πλοίου της BYD, ονόματι Explorer No.1, με μεταφορική ικανότητα 7.000 οχημάτων. Πρόκειται για το πρώτο cargo βαπόρι που κατασκευάστηκε σε κινεζικό ναυπηγείο, με μοναδικό σκοπό τη μεταφορά αυτοκινήτων που προορίζονται για εξαγωγές. Και δεν θα είναι το μοναδικό, όπως υποδηλώνει το «No.1» στην ονομασία του. Η BYD θα κατασκευάσει άλλα 7, όλα με την ίδια χωρητικότητα των 7.000 οχημάτων. Συνολικά, δηλαδή, ο μεγαλύτερος Κινέζος κατασκευαστής θα έχει μια βασική δυνατότητα μεταφοράς 49.000 αυτοκινήτων, η οποία φυσικά πολλαπλασιάζεται εκθετικά με τον αριθμό των δρομολογίων.
Σύμφωνα με το Nikkei Asia οι λόγοι που έστρεψαν τη BYD σε αυτή την κίνηση, δεν έχουν να κάνουν μόνο με τη ζήτηση των μοντέλων της. Πολλοί κατασκευαστές στην Κίνα (όχι μόνο αυτοκινητοβιομηχανίες) προγραμματίζουν την κατασκευή ιδιόκτητων πλοίων, ώστε να περιορίσουν τα μεταφορικά και τους δασμούς. Ειδικότερα στον κλάδο της αυτοκίνησης, κάτι τέτοιο θα μπορούσε να έχει τεράστιο θετικό αντίκτυπο στους ισολογισμούς από τη στιγμή που η Κίνα από πέρσι, είναι ο νούμερο ένα εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο αφήνοντας πίσω της την Ιαπωνία. Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες χρειάζονται απεγνωσμένα νέα πλοία για να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση, καθώς το Νοέμβριο πέρσι υπήρχαν μόλις 40 cargo ships σε ναυτιλιακές εταιρίες της χώρα με συνολική συνολική χωρητικότητα περίπου 110.000 οχημάτων. Συγκριτικά η Ιαπωνία διαθέτει πλοία συνολικής χωρητικότητα 1,6 εκατομμυρίων οχημάτων, ενώ ακόμα και Νορβηγία έχει καράβια συνολικής χωρητικότητας 930.000 οχημάτων, τα οποία ναυλώνει σε ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Δεν είναι μόνο η BYD που θέλει να κάνει τα σχετικά «κουμάντα». Η κρατική SAIC σχεδιάζει να εξασφαλίσει 14 μεταφορικά πλοία μέσα στα επόμενα τρία χρόνια μέσω της εταιρείας logistics SAIC Anji Logistics, με κάποια εξ αυτών να μεταφέρουν ως 9.000 οχήματα. Είναι χαρακτηριστικό πως μέχρι τον περασμένο Νοέμβριο οι Κινέζοι πλοιοκτήτες είχαν παραγγελίες για 37 καράβια, με συνολική χωρητικότητα 290.000 οχημάτων.