Η κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων, η πλέον αγαπημένη του κοινού τα τελευταία χρόνια, έχει «δυναμώσει» περαιτέρω με την έλευση νέων και ποιοτικών μοντέλων, διαφόρων εταιρειών. Εμείς, σε αυτό το συγκριτικό θα συγκρίνουμε δυο ομοεθνείς αιώνιους αντιπάλους από τη Γαλλία, εντελώς καινούργιους, που βολιδοσκοπούν την κορυφή της κατηγορίας.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Peugeot 208 1.2 PureTech 130 GT Line
Ο λόγος για τα Peugeot 208 και Renault Clio, τα οποία διασταυρώνουν τα ξίφη τους με σκοπό να μας δείξουν ποιο είναι το καλύτερο μικρό στα 100 άλογα. Βέβαια η κινητήρια γκάμα τους είναι ευρεία (μοτέρ βενζίνης και diesel), αλλά εμείς θα εστιάσουμε στις εκδόσεις με ισχύ 100 ίππων, ως σημείο αναφοράς αυτού του συγκριτικού.
Το Peugeot 208 στην έκδοση 1.2 PureTech 100 της δοκιμής, κοστίζει από 16.200 ευρώ. Συγκριτικά με τον ανταγωνισμό τοποθετείται στο άνω άκρο της κατηγορίας σε επίπεδο τιμής (δείτε εδώ αναλυτικά εκδόσεις και τιμές). Στο αντίποδα βρίσκεται το νέο Renault Clio 1.0 TCe 100, το οποίο πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 14.690 ευρώ και διαθέτει πλήρη εξοπλισμό ασφαλείας, ανέσεων και συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. (δείτε εδώ όλες τις τιμές).
Πιο δυναμικό το 208 και σικ το Clio
Με την πρώτη ματιά σίγουρα κάποιοι θα θεωρήσουν ότι το Renault Clio δεν άλλαξε καθόλου. Όμως αυτό δεν είναι αλήθεια, μιας και πρόκειται για ένα εντελώς νέο μοντέλο. Ο Laurens van den Acker με την σχεδιαστική του ομάδα προχώρησαν σε μια εξέλιξη του design της τέταρτης γενιάς του μικρού μοντέλου. Άλλωστε λένε ότι «ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις», με τις πωλήσεις του Clio να μαρτυρούν ότι αγαπήθηκε από το αγοραστικό κοινό. Το Renault Clio 5ης γενιάς, βασίζεται στη νέα CMF-B πλατφόρμα, διακρίνεται με την καλλίγραμμη και κομψή εμφάνιση του, με τα χαρακτηριστικά εμπρός φώτα LED σχήματος «C», αλλά και με τις κρυμμένες χειρολαβές στις πίσω πόρτες, να κερδίζουν τις εντυπώσεις.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Renault Kadjar 1.3 TCe 140 PS
Από την άλλη τώρα, το Peugeot 208 δεν έχει ουδεμία σχέση με τον προκάτοχό του, με την εμφάνισή του να αποτελεί από μόνη της, λόγο αγοράς. Άκρως αιχμηρή, θα εγκλωβίσει το βλέμμα σας σε κάθε του ακμή. Ειδικά το εμπρός άκρο του με τα κάθετα λεπτά φώτα ημέρας LED που θυμίζουν «νυχιές» λιονταριού, εμφανίζει μια πολύ επιθετική όψη. Η μεγάλη μάσκα με τα νίκελ διακοσμητικά, τα έντονα νεύρα στο καμπύλο καπό, τα φουσκωμένα φτερά, τα λεπτά φωτιστικά με τα κάθετα τρισδιάστατα μοτίβα, τονίζουν περισσότερο την καλλίγραμμη σιλουέτα του γαλλικού μικρού μοντέλου.
Σε επίπεδο διαστάσεων τώρα, οι διαφορές του παρελθόντος έχουν εξαλειφθεί, με το μήκος των δυο μοντέλων να διαφέρει μόλις κατά 5 χλστ. Το Renault Clio, συγκριτικά με το παρελθόν έχει μικρύνει κατά 14 χλστ. με το μήκος να ορίζεται πλέον στα 4.050 χλστ., ενώ το 208 που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα CMP (Common Modular Platform) αγγίζει τα 4.055 χλστ., όντας 8,2 πόντους μεγαλύτερο από πριν. Σημαντική διαφορά όμως υπάρχει στο μήκος του μεταξονίου, όπου εκεί το Clio «παίρνει» κεφάλι έχοντας +43 χλστ., κάτι που μεταφράζεται σε μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες αλλά και τις αποσκευές.
Μοντέρνα, ποιοτικά και τεχνολογικά προηγμένα εσωτερικά
Αμφότερες οι καμπίνες των γαλλικών μικρών διακρίνονται από τις τεχνολογίες που ενστερνίζονται, αλλά και για την πρακτικότητα που προσφέρουν. Όμως το εσωτερικό του Peugeot 208 κερδίζει τις εντυπώσεις, χάρη στο νέας γενιάς Peugeot i-Cockpit. Το ταμπλό χωρίζεται σε τρία επίπεδα: Στο πάνω μέρος, στην έκδοση δοκιμής μας, υπάρχει ο 3D πίνακας οργάνων των 10 ιντσών (η βασική έκδοση έχει αναλογικά όργανα) και η οθόνη αφής των επίσης 10 ιντσών (5 και 10 ιντσών ανάλογα την έκδοση). Ο φουτουριστικός πίνακας οργάνων με το πλαίσιο που προεκτείνεται προς τα έξω και τα ανοίγματα στα πλαϊνά του παραμετροποιείται και προβάλλονται οι πληροφορίες που θέλει ο οδηγός. Όμως, η στεφάνη του τιμονιού κρύβει μέρος των ενδείξεων, ο οποίες για να γίνουν πλήρως ορατές, θα πρέπει ο οδηγός να τοποθετήσει ψηλά το κάθισμα και χαμηλά το τιμόνι. Στη βάση της κεντρικής κονσόλας βρίσκονται οι διακόπτες αεροπορικού τύπου και πίσω από αυτούς χειριστήρια αφής για τις βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου.
Δείτε ακόμα: Λιοντάρι το νέο Peugeot 508 PSE των 400 ίππων
Λιγότερο φαντεζί, αλλά καλύτερο σε εργονομία και εξίσου προηγμένο τεχνολογικά είναι το εσωτερικό του Renault Clio. Στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας υπάρχει η οθόνη αφής των 7 ιντσών (προαιρετικά 9,3 ιντσών), που διαθέτει πολύ καλή ευκρίνεια και καλά γραφικά. Επιπλέον, το πιο σπορτίφ τιμόνι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων TFΤ με μέγεθος από 7 έως 10 ίντσες (ανάλογα την έκδοση), αποτελούν ορισμένα από τα ξεχωριστά του γνωρίσματα.
Στα θετικά στοιχεία του εσωτερικού ανήκουν ακόμη η καλή και άνετη θέση οδήγησης (θα προτιμούσαμε ρύθμιση της κλίσης της πλάτης με περιστροφικό χειριστήριο), τα εύχρηστα χειριστήρια και οι αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα. Σε κάθε περίπτωση, εκτός των τεχνολογιών, τα δύο γαλλικά μικρά κερδίζουν τις εντυπώσεις και σε απτή ποιότητα με κύριο χαρακτηριστικό τα μαλακά πλαστικά στο άνω μέρος του ταμπλό και την καλή συναρμογή.
Εκεί που το Clio νικά κατά κράτος στο γαλλικό «εμφύλιο» είναι στους χώρους επιβατών κι αποσκευών, κάτι που οφείλεται στο μεγαλύτερο μεταξόνιο των +43 χλστ. όπως γράψαμε και παραπάνω. Επίσης, το πορτμπαγκάζ αγγίζει τα 391 λτ., έναντι των 265 λτ. του 208.
Διαβάστε επίσης: Νέο Renault Clio με υγραέριο LPG από 15.490 ευρώ
208 για επιδόσεις και Clio για κατανάλωση
Και τα δύο γαλλικά μικρά αποδίδουν 100 ίππους από τα 3κύλινδρα turbo μοτέρ τους, με αυτό του Peugeot 208 να έχει μεγαλύτερο κυβισμό (1.199 κ.εκ., έναντι 999 κ.εκ. το Clio) Η ιπποδύναμη είναι μεν ίδια, όμως ο 1.2 PureTech κινητήρας του 208 αποδίδει 205 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ., όταν ο 1.0 TCe του Clio φτάνει τα 160 Nm στις 2.750 σ.α.λ. Σε κάθε περίπτωση όμως και ο οδηγός του Clio δεν θα νιώσει ότι του λείπει δύναμη, ενώ αμφότερα τα τα μοτέρ διακρίνονται για την ελαστική και πολιτισμένη τους λειτουργία, αποκρύπτοντας καλά την 3κύλινδρη υπόστασή τους.
Στον τομέα των επιδόσεων τώρα, εύλογα το 208 έχει το πάνω χέρι, αφού τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9,9 δλ. ενώ αντίστοιχα στο Clio θα τα δείτε σε 11,8 δλ. Διαφορά υπάρχει και στις ταχύτητες, αφού το 208 έχει 6άρι κιβώτιο και το Clio 5άρι, με μακριά την τελευταία σχέση (130 χλμ./ώρα με 2.800 σ.α.λ. στο 208 και 2.900 σ.α.λ. στο Clio). Όσον αφορά την κατανάλωση, το Clio είναι πιο ολιγαρκές σε καύσιμο, καθώς κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στα 6,6 λτ./100 χλμ. έναντι 7,3 λτ./100 χλμ. το 208.
Γαλλικό ταμπεραμέντο!
Το 208 και το Clio κατορθώνουν να συνδυάζουν άνεση και πολύ καλή οδική συμπεριφορά, όπως ακριβώς μας έχει συνηθίσει η γαλλική σχολή, αλλά κι εύκολες μετακινήσεις εντός των τειχών της πόλης. Τα δυο μοντέλα είναι αρκετά κοντά μεταξύ τους στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, με την ανάρτησή τους να φιλτράρει επιτυχημένα την κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος, προσφέροντας παράλληλα την απαιτούμενη πρόσφυση σε δρόμο με στροφές. Όμως το Peugeot 208 «μιλάει» περισσότερο στον θερμόαιμο οδηγό, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το Clio στερείται συμπεριφοράς, καθώς είναι ένα «κλικ» πιο άνετο.
Τα δυναμικά χαρακτηριστικά των δυο γαλλικών μοντέλων είναι σχεδόν παραπλήσια, με στοιχεία που υπάρχουν και στα δυο, απλά σε διαφορετικό βαθμό στο καθένα. Το μόνο σίγουρο είναι πως πλέον η τράπουλα στη μικρή κατηγορία έχει ανακατευτεί για τα καλά, δημιουργώντας έναν ευχάριστο πονοκέφαλο στους υποψήφιους αγοραστές.
Peugeot 208 1.2 PureTech 100 PS
+ Σχεδιασμός αμαξώματος και εσωτερικού, οδική συμπεριφορά, άνεση, ποιότητα κατασκευής, τεχνολογία, κινητήρας, εξοπλισμός
– Χώροι πίσω επιβατών, μικρό άνοιγμα πίσω θυρών, τιμή, θέση πίνακα οργάνων
Renault Clio 1.0 TCe 100 PS
+ Άνεση ανάρτησης, ποιότητα κύλισης, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κατασκευής, εξοπλισμός ασφαλείας, 5 αστέρια στο Euro NCAP
– Ελαφρύ τιμόνι
Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||
Μοντέλο | 208 1.2 PureTech 100 PS | Clio 1.0 TCe 100 PS |
Καύσιμο | Βενζίνη | Βενζίνη |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.199 | 999 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 3/12 | 3/12 |
Ταχύτητες | 6 | 5 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 100/5.500 | 100/5.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 205/1.750 | 160/2.750 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 9,9 | 11,8 |
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 188 | 187 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 4,2 | 4,4 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 97 | 100 |
Βάρος (κιλά) | 1.165 | 1.178 |
Διαστάσεις – χώρος αποσκευών | ||
Μοντέλο | 208 1.2 PureTech 100 PS | Clio 1.0 TCe 100 PS |
Μήκος (χλστ.) | 4.055 | 4.050 |
Πλάτος (χλστ.) | 1.745 | 1.798 |
Ύψος (χλστ.) | 1.430 | 1.440 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.540 | 2.583 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 265 | 391 |
Εξοπλισμός – τιμή | ||
Μοντέλο | 208 1.2 PureTech 100 PS | Clio 1.0 TCe 100 PS |
Αυτόνομη πέδηση | • | • |
Διατήρηση λωρίδας | • | • |
Αναγνώριση πινακίδων | • | • |
Αερόσακοι | 6 | 6 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 2 | 2 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | • | • |
Air condition | • | • |
Ηλ. κλιματισμός | – | – |
Σύστημα πολυμέσων | Οθόνη αφής 7 ιντσών | Οθόνη αφής 7 ιντσών |
Πίσω αισθητήρες στάθμευσης | • | • |
Ζάντες αλουμινίου | ο | ο |
Τιμή από (ευρώ) | 16.200 | 14.690 |
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται |