Τα SUV αυτοκίνητα είναι αυτά που συνεχώς κερδίζουν έδαφος και προτιμούνται από τους αγοραστές, ενώ τώρα «κεφάλι» έχουν αρχίσει να παίρνουν τα μικρά SUV. Σε αυτή την κατηγορία μπαίνουν καινούργιοι παίχτες, μεταξύ των οποίων είναι και τα άμεσα ανταγωνιστικά VW T-Cross 1.0 TSI 115 PS και Hyundai Kona 1.0 T-GDi 120 PS που συγκρίνουμε. Αυτοκίνητα τα οποία έχουν κοινό τόπο, τόσο τις παραπλήσιες διαστάσεις, όσο και τον 1.000άρη turbo κινητήρα.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Hyundai Kona 1.0 T-GDi 120 PS
Τιμολογιακά τώρα, το VW T-Cross 1.0 TSI με τους 115 ίππους ξεκινάει από τα 19.150 ευρώ, ενώ το Hyundai Kona 1.0 T-GDI κοστολογείται από 16.990 ευρώ. Στον εξοπλισμό τους υπάρχουν διαφορές υπέρ του ακριβότερου T-Cross, καθώς εξοπλίζεται επιπλέον με αισθητήρα τυφλού σημείου, οθόνη αφής 8 ιντσών, συρόμενο πίσω κάθισμα, κάμερα οπισθοπορείας κ.λπ. Ωστόσο, το Kona στην πιο πλούσια έκδοση είναι πληρέστατο και πωλείται από 18.990 ευρώ.
Πιο αιχμηρό το Kona, στην γνωστή πεπατημένη της VW το T-Cross!
Γενικά, τα δυο μοντέλα διαθέτουν ξεχωριστό παρουσιαστικό για την κατηγορία, με το Kona να κερδίζει μερικούς βαθμούς παραπάνω στο «κεφαλογύρισμα», μιας και διαθέτει μια πιο αιχμηρή σχεδίαση συγκριτικά με το Τ-Cross. Στον αντίποδα το γερμανικό μοντέλο διαθέτει αυτόν τον διακριτικό δυναμισμό, χωρίς εξάρσεις, που έχουμε γνωρίσει στα μοντέλα της VW. Το Kona by Hyundai (έτσι το συστήνουν οι άνθρωποι της Hyundai τονίζοντας την σημαντικότητά του) έχει ένα καθηλωτικό εμπρόσθιο μέρος. Εμφατική και μεγάλη μάσκα, η οποία τονίζεται περισσότερο με τα λεπτά φώτα LED, με τον SUV χαρακτήρα να ενισχύεται με τα μαύρα πλαστικά, περιμετρικά του αμαξώματος.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή VW T-Cross 1.0 TSI 115 PS
Από την άλλη το T-Cross, έχει ένα εμπρός άκρο που θυμίζει Tiguan και πλαισιώνεται ωραία με τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα και τα LED φώτα ημέρας. Αυτό όμως που κερδίζει περισσότερο, είναι στο πίσω μέρος η οριζόντια αντανακλαστική λωρίδα, θυμίζοντας αντίστοιχο τμήμα κουπέ μοντέλων των κορυφαίων Audi και Porsche! Σε θέμα διαστάσεων το Kona υπερτερεί στο μήκος και στο πλάτος (4.165 και 1.800 χλστ. αντίστοιχα), έναντι του T-Cross (4.108 και 1.760 χλστ. αντίστοιχα), με το γερμανικό SUV να κερδίζει στο ύψος, (1.584 χλστ. έναντι 1.565 χλστ. του Kona). Τέλος, το μεταξόνιο του Kona αγγίζει τα 2.600 χλστ., ενώ του VW T-Cross τα 2.551 χλστ.
Εφάμιλλοι εσωτερικοί χώροι
Οι προσφερόμενοι χώροι επιβατών κινούνται στα ίδια επίπεδα. Αρχικά και στα δυο μοντέλα, ο οδηγός κάθεται ψηλά, έχοντας πολύ καλή περιμετρική ορατότητα, με τις ρυθμίσεις των καθισμάτων, σε αμφότερα τα μοντέλα, να βολεύουν κάθε σωματότυπο. Οι πίσω επιβάτες θα κάτσουν άνετα τόσο στο Kona, όσο και στο T-Cross, αλλά το τελευταίο έχει έναν άσο στο μανίκι της πρακτικότητας: Το συρόμενο κάθισμα, το οποίο μετακινείται κατά 14 εκατοστά. Μάλιστα είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις του T-Cross, διαμορφώνοντας κι ανάλογα τη χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ από 347 έως 417 λίτρα. Ο χώρος αποσκευών του Kona αγγίζει τα 361 λίτρα.
Δείτε ακόμα: Ήρθε το Hyundai Kona Hybrid: τιμές & εξοπλισμοί
Αφού αναλύσαμε τα χωροταξικά θέματα των δυο compact SUV ας δούμε και την υπόλοιπη καμπίνα και τα ταμπλό τους. Ξεκινώντας με το Hyundai Kona, θα περίμενε κανείς πως μπαίνοντας στην καμπίνα του θα αντικρίσει ένα ταμπλό εξίσου δυναμικό με την εξωτερική σχεδίαση του. Όμως αυτό είναι αρκετά ήπιο σχεδιαστικά, με την προτεραιότητα να έχει δοθεί στην εργονομία και όχι στην αισθητική. Η μοναδική σχεδιαστική έξαρση, αν μπορεί να ειπωθεί κάτι τέτοιο, είναι η επιλογή χρώματος σε αεραγωγούς και σαλόνι. Τα πλαστικά που απαρτίζουν την καμπίνα του κορεάτικου μοντέλου είναι σκληρά, αλλά με εξαιρετική συναρμογή και σε πείθουν ότι θα αντέξουν στο πέρασμα του χρόνου.
Στο T-Cross αντικρίζεις την τυπική εικόνα των σύγχρονων μικρών VW, με το περιβάλλον να είναι εξαιρετικά ευχάριστο και νεανικό. Τα υλικά που απαρτίζουν το ταμπλό και τις επιμέρους επιφάνειες είναι σκληρά, αλλά με προσεγμένη συναρμογή και φινίρισμα. Στο ανώτερο σημείο της κονσόλας των δυο μοντέλων υπάρχει η οθόνη αφής για τον έλεγχο του συστήματος infotainment. Στην περίπτωση του T-Cross, έχει διαγώνιο 8 ιντσών, είναι σαφώς πιο εντυπωσιακή από την αντίστοιχη του Kona και πιο ευκρινής επίσης, υποδηλώνοντας και τη βαρύνουσα σημασία που δίνει πλέον η Volkswagen στη συνδεσιμότητα και τις νέες τεχνολογίες.
Διαβάστε επίσης: Tι κάνει το Blind Spot Sensor στο VW T-Cross;
Κινητήρες: Ο ορισμός του downsizing
Πριν μερικά χρόνια που μας είχαν συστηθεί τα 3κύλινδρα 1.000άρια υπερτροφοδοτούμενα σύνολα, ο κόσμος της αυτοκίνησης ήταν ολίγον επιφυλακτικός για το αν θα καθιερωθούν στην αγορά. Ο χρόνος κύλησε και τελικά τα εν λόγω μηχανικά σύνολα έχουν εδραιωθεί στο αυτοκινητιστικό στερέωμα κι έχουν αγαπηθεί από το αγοραστικό κοινό. Αυτή την «συνταγή» ακολουθούν τα δυο μοντέλα του συγκριτικού μας. Το Hyundai Kona, κινείται από έναν 1.000άρη κινητήρα άμεσου ψεκασμού που αποδίδει 120 ίππους και 172 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.500 έως και τις 4.000 σ.α.λ. Από την άλλη το VW T-Cross έχει διαθέσιμους 115 ίππους και 200 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 2.000 σ.α.λ.
Με τα νούμερα ισχύος και ροπής να είναι τόσο κοντά, έχει ενδιαφέρον να δούμε τις διαφορές στον τομέα των επιδόσεων. Στην επιτάχυνση από στάση, παρά το γεγονός πως το κορεάτικο μοντέλο έχει 5 επιπλέον ίππους (αλλά λιγότερη ροπή) είναι πιο αργό από το VW T-Cross. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα στο κοντέρ στο Kona θα έρθουν σε 12 δλ., (αρκετά μετριοπαθές εργοστασιακό νούμερο μιας και το μοτέρ τραβάει δυνατά σχεδόν από το ρελαντί) ενώ στο T-Cross σε 10,2 δλ., Αντίστοιχα, η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 181 χλμ./ώρα και 193 χλμ./ώρα! Σε ότι αφορά τον τρόπο λειτουργίας τους, τα δυο μοτέρ τραβάνε καλά από χαμηλά κρύβοντας την 3κύλινδρη υπόστασή τους, με τους κραδασμούς του κινητήρα να μην μεταφέρονται στην καμπίνα. Τέλος, σε ότι αφορά την κατανάλωση καυσίμου, κατά τη διάρκεια του συγκριτικού, το Hyundai Kona ήταν ολίγον πιο απαιτητικό με 7,2 λτ./100 χλμ., έναντι 6,8 λτ./100 χλμ. που «έκαψε» το VW T-Cross.
Διαβάστε επίσης: Έρχεται αγριεμένο Hyundai Kona N
Στο δρόμο: Τα κάνουν όλα και συμφέρουν!
Αποστολή των μοντέλων της συγκεκριμένης κατηγορίας είναι να προσφέρουν όλα όσα ζητάει ο σύγχρονος αγοραστής. Δηλαδή εύκολες μετακινήσεις με άνεση, ασφάλεια, αλλά και την στοιχειώδη πολυτέλεια που μπορεί να προσφέρει ένα μοντέλο της κατηγορίας των compact SUV. Κάτι που πράττουν τα δυο μοντέλα του συγκριτικού. Οι διαφορές στην οδική συμπεριφορά δεν είναι τεράστιες κι ένας… απλός χρήστης δύσκολα θα τις εντοπίσει. Στο δρόμο το T-Cross ρίχνει το βάρος στην άνεση, προσφέροντας πιο ποιοτική κύλιση, καλύτερη απόσβεση σε εγκάρσιες ανωμαλίες και γενικότερα περισσότερη ηχομόνωση. Την ίδια στιγμή το Kona σε εκπλήσσει κι αυτό με την λειτουργία της ανάρτησης του, η οποία προσφέρει μια περισσότερο οδηγοκεντρική αίσθηση στο κορεάτικο μοντέλο, χωρίς να υπολείπεται σε άνεση. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες, επιτρέποντας στον οδηγό να το πιέσει λίγο παραπάνω σε μια στριφτερή διαδρομή, γεγονός που βοηθάει και το πιο άμεσο κι ακριβές τιμόνι του. Ακόμα και σε συνθήκες οδηγικής πίεσης κανένα από τα δυο SUV δεν θα τρομάξει το οδηγό του, μιας και το ESP θα επιβάλλει την τάξη άμεσα και διακριτικά.
Αν χρειαστεί να κινηθείτε σε ελαφρώς «πατημένο» χωματόδρομο, κανένα από τα δυο μοντέλα δεν θα αντιμετωπίσει το παραμικρό πρόβλημα. Η επαρκής απόσταση από το έδαφος (170 χλστ. για το Hyundai Kona, 180 χλστ. για το T-Cross) θα δώσει το πλεονέκτημα να κινηθείτε πιο μακριά από τους υπόλοιπους μη SUV χρήστες.
Δείτε ακόμα: «Τρένο» το VW T-Cross στο τεστ αποφυγής ταράνδου (+video)
Εν κατακλείδι
Το τελικό συμπέρασμα είναι αρκετά δύσκολο να εξαχθεί, μιας κι έχουμε δυο από τα πλέον αξιόλογα compact SUV μοντέλα της αγοράς. Όποιο κι αν επιλέξετε δεν πρόκειται να βγείτε χαμένοι, αφού επιτελούν με επιτυχία το σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκαν. Αναμφίβολα το VW T-Cross θα «αγκαλιαστεί» από συνειδητοποιημένους αγοραστές και δη πιστούς της μάρκας, αλλά κι από κάποιους που θα επενδύσουν στην καλή τιμή μεταπώλησης.
Όμως το Hyundai Kona κατορθώνει να σε κερδίσει με την δυναμική εμφάνισή του, την πολύ καλή οδηγική συμπεριφορά του, αλλά και με μερικά ακόμα όπως: την χαμηλότερη τιμή κτήσης του, την 5ετή εγγύηση, τον 5ετή δωρεάν ετήσιο τεχνικό έλεγχο, αλλά και τα 5 χρόνια δωρεάν οδικής βοήθειας.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||
Μοντέλο | Kona 1.0 T-GDi 120 PS | T-Cross 1.0 TSI 115 PS |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 998 | 999 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 3/12 | 3/12 |
Ταχύτητες | 6 | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 120/6.000 | 115/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 172/1.500 – 4.000 | 200/2.000-3.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 12,0 | 10,2 |
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 181 | 193 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 6,2 | 6,0 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 142 | 135 |
Βάρος (κιλά) | 1.223 | 1.195 |
Διαστάσεις – χώρος αποσκευών | ||
Μοντέλο | Kona 1.0 T-GDi 120 PS | T-Cross 1.0 TSI 115 PS |
Μήκος (χλστ.) | 4.165 | 4.108 |
Πλάτος (χλστ.) | 1.800 | 1.760 |
Ύψος (χλστ.) | 1.565 | 1.584 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.600 | 2.551 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 361 | 347-417 |
Εξοπλισμός – τιμή | ||
Μοντέλο | Kona 1.0 T-GDi 120 PS | T-Cross 1.0 TSI 115 PS |
Αυτόνομη πέδηση | • | • |
Διατήρηση λωρίδας | • | • |
Αισθητήρας τυφλού σημείου | ο | • |
Αερόσακοι | 6 | 6 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 4 | 4 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | • | • |
Air condition | • | • |
Ηλ. κλιματισμός | ο | ο |
Σύστημα πολυμέσων | Οθόνη 4 ιντσών | Οθόνη 8 ιντσών |
Κάμερα οπισθοπορείας | ο | • |
Ζάντες αλουμινίου | • | • |
Τιμή από (ευρώ) | 16.990 | 19.150 |
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται |