Από την στιγμή που το Grandland X, μαζί με τo Crossland X, σηματοδότησε το ξεκίνημα της εποχής Groupe PSA για την Opel, ήταν αναμενόμενο να το δούμε με τον νέο BlueHDI του ομογάλακτου Peugeot 3008.
Βέβαια το SUV από το Άιζεναχ (που συναρμολογείται επίσης στην Σοσό της Γαλλίας και τη Ναμίμπια) έχει τον δικό του χαρακτήρα, αλλά και την ανάλογη εμπορική τοποθέτηση. Ξεκινώντας από τις 21.950 ευρώ για την έκδοση X-Cite και φτάνοντας στις 35.500 της 1.5 λτ. diesel 130 hp Ultimate που δοκιμάζουμε, ο εξοπλισμός κινείται σε υπερ-πλήρη επίπεδα. Ιδιαίτερα για την Ultimae, που έχει στάνταρ μέχρι διζωνικό κλιματισμό, 19άρες ζάντες αλουμινίου με ελαστικά 235/50, ημιδερμάτινα καθίσματα και σύστημα πολυμέσων IntelliLink 5.0., συν όλα τα στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας και πολλά ακόμη.
Πολύ καλή ποιότητα και χώροι
Όπως αναφέραμε, η μόνη αλλαγή αφορά στην αντικατάσταση του 1.6 λτ. ντίζελ των 120 ίππων (η δοκιμή του εδώ) με τον νέο 1.5 λτ. των 130 ίππων. Οπότε η ποιοτική αφή των υλικών στο ταμπλό και τις επενδύσεις, μαζί με τους τεράστιους χώρους δεν έχουν αλλάξει.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Opel Grandland X 1.2 λτ. Turbo 130 PS
Ακόμη και πέντε ενήλικες θα χωρέσουν με σχετική άνεση, ενώ το ίδιο ισχύει και για τις αποσκευές τους. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ ξεκινά από τα 514 λίτρα (488 με ρεζέρβα ανάγκης) και ο χώρος του είναι πλήρως αξιοποιήσιμος, φτάνοντας τα 1.652 λτ. με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Επιπλέον, το δάπεδό του ρυθμίζεται σε δύο επίπεδα ενώ υπάρχει και παροχή ρεύματος 12V.
Ποιοτικά τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι πολύ καλά και άνω του μέσου όρου της κατηγορίας, όπως το μαλακό πλαστικό που συναντάται σε ολόκληρο το ταμπλό. Στις χειρολαβές των θυρών, όμως, αλλά και σε κάποιους διακόπτες, η αφή, η συναρμογή και η εν γένει απτή ποιότητα επιδέχεται βελτίωσης. Στον τομέα της πρακτικότητας υπάρχουν όλες οι αναμενόμενες θήκες για μικρά και μεγάλα αντικείμενα εκτός από τις ποτηροθήκες στην κεντρική κονσόλα στις εκδόσεις με Grip Control.
Άνετο στο δρόμο
Από τα πρώτα χιλιόμετρα που θα κάνεις με το Opel Grandland X αντιλαμβάνεσαι πόσο άνετο είναι. Η ανάρτησή του απορροφά τις ανωμαλίες των δρόμων, ακόμα και με τις συγκεκριμένες 19άρες ζάντες, οι οποίες, ωστόσο, περιορίζουν το πεδίο δράσης μακριά από το οδόστρωμα, καθώς ακόμα και μικρές πέτρες μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα. Τόσο σε αυτές, όσο και στο 50άρι προφίλ των ελαστικών.
Το πέλμα 235 πάντως προσφέρει υψηλά επίπεδα πρόσφυσης και λιγότερο θόρυβο κύλισης από όσο θα περίμενες. Αεροδυναμικοί θόρυβοι προκύπτουν αναμενόμενα από τους μεγάλους εξωτερικούς καθρέπτες και το παράστημα του Grandland X (1.856 χλστ. πλάτους και 1.609 ύψους είναι αυτά, μαζί με 4.477 μήκους), όμως σε καμία περίπτωση δεν ενοχλούν.
Υπό κανονικές συνθήκες θα λέγαμε πως το ίδιο δεν ισχύει για τον θόρυβο του μοτέρ, όμως οι Γερμανοί έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά με την ηχομόνωση και τον περιορισμό των κραδασμών. Ενώ το ίδιο σύνολο στο 3008 ακούγεται και περνάει ομαδόν κραδασμούς στην καμπίνα, στο Grandland X ίσα που αντιλαμβάνεσαι τη λειτουργία του. Ανάλογη βελτίωση παρατηρείται και στο σύστημα start-stop, το οποίο κάνει πολύ λιγότερο αισθητή την παρουσία του σε σχέση με το SUV της Peugeot.
Από πλευράς δυναμικών χαρακτηριστικών, το Grandland X είναι ασφαλές και σίγουρο. Στρίβει με πολλά χιλιόμετρα, αλλά δίχως πολλές συγκινήσεις, εκμεταλλευόμενο στο έπακρο το χορταστικό πέλμα των ελαστικών. Τιμόνι και επιλογέας δεν διακρίνονται για την πληροφόρηση και σαφήνειας, αλλά ούτε και αφήνουν τον οδηγό ξεκρέμαστο εν δράσει. Ελαφρώς μονοδιάστατο, αλλά εξόχως αποτελεσματικό.
Οικονομικός και με βελτιωμένες επιδόσεις ο νέος ντίζελ
Αφήσαμε για το τέλος τον πρωταγωνιστή της δοκιμής. Ο πετρελαιοκινητήρας των 1.499 κ.εκ. αποδίδει 130 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. (από 120 στις ίδιες στροφές του απερχόμενου 1.6), ενώ παραμένουν τα 300 Nm της ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Οι εκπομπές CO2 ανέρχονται σε 108-110 γρ./χλμ., περιορίζοντας το κόστος των τελών κυκλοφορίας στα 105,84 ευρώ.
Διαβάστε επίσης: Νέο plug-in υβριδικό Opel Grandland X με 300 άλογα!
Στο πρακτικό κομμάτι, ο νέος κινητήρας συνοδεύεται από σφιχτότερη κλιμάκωση στο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ για την αυτόματη έκδοση πλέον οι σχέσεις είναι 8 (από 6). Σε συνδυασμό με τους 10 παραπάνω ίππους, το Grandland X 1.5D είναι ταχύτερο κατά σχεδόν 1 δλ. στο 0-100 χλμ./ώρα (10,9 έναντι 11,8 δλ.) έχοντας παράλληλα αυξημένη τελική κατά 3 χλμ./ώρα (192 αντί 189 χλμ./ώρα). Όλα αυτά με την πραγματική μέση τιμή της κατανάλωσης να βρίσκεται στα 6,9 λίτρα/100 χλμ. – νούμερο που αποτελεί παράσημο για ένα SUV 1.435 κιλών, αλλά είναι αυξημένο σχεδόν κατά 1 λίτρο συγκριτικά με τα 6 λίτρα/100 χλμ., που είχαμε δει κατά την δοκιμή του 1.6D. Μικρό το τίμημα, ωστόσο, για τη βελτίωση των επιδόσεων.
+ Κινητήρας, χώροι επιβατών-αποσκευών, άνεση, εξοπλισμός, κατανάλωση, ποιότητα
– Αίσθηση τιμονιού και επιλογέα ταχυτήτων