Στη χρυσή εποχή της αυτοκίνησης, όταν η λέξη «μηχανολογία» είχε ιδιαίτερο βάρος, λίγα αυτοκίνητα μπορούν να συγκριθούν με τη θρυλική Mercedes W124. Μια κατασκευή που δεν ήταν μόνο σύμβολο ανθεκτικότητας και πολυτέλειας, αλλά και ένας πραγματικός τεχνολογικός πρωτοπόρος. Ανάμεσα στα εκατοντάδες πλεονεκτήματά του, υπάρχει ένα συγκεκριμένο χαρακτηριστικό που είναι ταυτόχρονα ασυνήθιστο και ευρηματικό: ο μικρότερος εξωτερικός καθρέπτης δεξιά. Ένα γνώρισμα που, με την πρώτη ματιά, μοιάζει ελαττωματικό, αλλά επί της ουσίας πρόκειται για ευφυή πατέντα.
Ενώ τα περισσότερα αυτοκίνητα της εποχής ακολουθούσαν τον κανόνα της συμμετρίας, η W124 έδειξε ότι η τελειότητα δεν απαιτεί πάντα ισορροπία. Στην τυπική αριστεροτίμονη διάταξη, ο καθρέπτης από τη μεριά του οδηγού ήταν αισθητά μεγαλύτερος, συχνά με σχεδόν τέλειο ορθογώνιο σχεδιασμό. Σε αυτό το περίβλημα τοποθετούταν ένα επίπεδο κρύσταλλο, το οποίο εγγυόταν μια απόλυτα ακριβή εκτίμηση της απόστασης των οχημάτων που κινούνταν πίσω. Άλλωστε, αυτός ο καθρέφτης βρίσκεται αρκετά κοντά στον οδηγό για βέλτιστη αντίληψη. Ωστόσο, η πραγματική καινοτομία βρισκόταν στη δεξιά πλευρά. Το περίβλημα του δεξιού καθρέφτη ήταν σημαντικά μικρότερο, με στενότερο προφίλ και συχνά πιο στρογγυλεμένο. Επιπλέον, ήταν εξοπλισμένο με κυρτό κρύσταλλο, το οποίο παραμόρφωνε ελαφρώς την εικόνα, κάνοντας τα αντικείμενα να φαίνονται πιο μακριά, αλλά, το πιο σημαντικό, διεύρυνε το οπτικό πεδίο. Γιατί η Mercedes επέλεξε αυτήν την ασυνήθιστη προσέγγιση; Η απάντηση είναι σχετικά απλή και περιλαμβάνει τρεις βασικές προτεραιότητες.

Ο δεξιός καθρέφτης είναι ο πιο απομακρυσμένος από τον οδηγό. Υπό κανονικές συνθήκες, αυτό θα δημιουργούσε σοβαρά τυφλά σημεία. Το μικρότερο σχήμα και το κυρτό γυαλί ήταν ο τέλειος μηχανισμός αντιστάθμισης που εξάλειφε αυτόν τον κίνδυνο, δίνοντας στον οδηγό μια ολοκληρωμένη εικόνα του χώρου δίπλα στο αυτοκίνητο. Επίσης, στα τέλη της δεκαετίας του ’80 , οποιαδήποτε βελτίωση στη ροή του αέρα ήταν εξαιρετικής σημασίας. Το μικρότερο και πιο κομψό σχήμα συνέβαλε στη μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης, εξασφαλίζοντας πιο ήσυχη καμπίνα στις υψηλές ταχύτητες και φυσικά, χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. άμεσο αντίκτυπο στην ησυχία της καμπίνας σε υψηλές ταχύτητες και, φυσικά, στην κατανάλωση καυσίμου. Επίσης, ακριβώς επειδή είναι μακριά από τον οδηγό, είναι και πιο δύσκολο να τον υπολογίσεις όταν περνάς από στενά σημεία. Το μικρότερο μέγεθος έδιωχνε το φόβο του να τον χτυπήσει ο οδηγός, διευκολύνοντας την ευελιξία στην πόλη.
Αν και μπορεί να φαίνεται περίεργο σήμερα, αυτή η ασυμμετρία ήταν μέρος του στοχευμένου σχεδιασμού της W124. Μια προσέγγιση που αργότερα υιοθετήθηκε και από τον ανταγωνισμό, όπως η VW στο Golf, αποδεικνύοντας την ιδιοφυΐα της αρχικής ιδέας από τη Στουτγάρδη.






































