To Kia Stonic είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα B-SUV της αγοράς, εδώ και 8 χρόνια. Το 2017 έκανε ντεμπούτο και αμέσως κέρδισε το καταναλωτικό κοινό, ενώ το 2020 υποβλήθηκε σε μικρής έκτασης facelift. Για φέτος, όμως, οι Κορεάτες ετοίμασαν κάτι ριζικά διαφορετικό και προσεχώς, θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά.
Η ελληνική αντιπροσωπεία ανακοίνωσε τις διαθέσιμες εκδόσεις και τον εξοπλισμό, εν αναμονή του πλήρους τιμοκαταλόγου. Τη γκάμα ανοίγει το Stonic Inmotion, που έχει στάνταρ cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, ψηφιακό πίνακα οργάνων και οθόνη αφής 12,3 ιντσών, μαζί με σύστημα πλοήγησης. Η επόμενη έκδοση Optimum προσθέτει ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, φιμέ κρύσταλλα και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέπτες με περιορισμό νεκρής γωνίας, η προτελευταία Platinum προσφέρει 17άρες ζάντες αλουμινίου, Full LED φωτιστικά σώματα εμπρός-πίσω, αυτόματο κλιματισμό με σύστημα αποθάμβωσης και αυτόματους υαλοκαθαριστήρες, ενώ η κορυφαία GT-Line ξεχωρίζει για το αποκλειστικό σχέδιο F-Type στις ζάντες 17 ιντσών, τα διακοσμητικά στο κάτω μέρος των προφυλακτήρων και τις σπορ λεπτομέρειες στο εσωτερικό.

Το νέο Stonic χαρακτηρίζεται από το εντελώς αλλαγμένο και ασύγκριτα πιο επιθετικό εμπρός μέρος, που διαθέτει πλέον λεπτότερους προβολείς με μοντέρνα στοιχεία LED παράλληλα και στενότερη μάσκα, ενώ ο προφυλακτήρας έχει ανασχεδιαστεί πλήρως. Στην έκδοση GT-Line, αποκτά ακόμα πιο σπορ απόχρωση με τις πιο αιχμηρές και μεγάλες εισαγωγές αέρα, που πλαισιώνονται από μια προστατευτική ποδιά. Στο πίσω μέρος, το Stonic έχει αποκτήσει LED σε σχήμα C, που εκτείνονται στην πόρτα και πλαισιώνουν το σήμα, ενώ και εδώ βρίσκουμε νέο προφυλακτήρα. Οι αλλαγές έχουν οδηγήσει σε μια μικρή αύξηση του μήκους (+65 χλστ.), όμως και πάλι -στα 4.165 χλστ.- διατηρεί ένα από τα πιο συμπαγή αποτυπώματα στην κατηγορία. Επίσης, έχει πλάτος 1,760 χλστ., ύψος 1.520 χλστ., μεταξόνιο 2.580 χλστ. και απόσταση από το έδαφος 165 ή 183 χλστ. (ανάλογα τις ζάντες).
Το εσωτερικό επίσης έχει ανανεωθεί πλήρως, με το νέο ταμπλό να περιλαμβάνει δύο οθόνες 12,3 ιντσών σε ενιαία διάταξη. Τα φυσικά χειριστήρια κλιματισμού έχουν καταργηθεί και ο χειρισμός του γίνεται μέσω της κεντρικής οθόνης αφής, την ώρα που η ανανέωση αφορά το νέο τιμόνι, περισσότερες επιλογές στον ατμοσφαιρικό φωτισμό, ασύρματη βάση φόρτισης και θύρες USB-C. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, τέλος, παραμένει αμετάβλητη στα 352 λίτρα.

Σταθερή η κατάσταση και στα μηχανικά μέρη, όπου το Stonic συνεχίζει να παίρνει κίνηση από τον τρικύλινδρο υπετροφοδοτούμενο κινητήρα του 1.0 λίτρου. Ο T-GDI έχει πλέον την αποκλειστικότητα στο μηχανοστάσιο, σε αποδόσεις 100 ίππων ή 115 ίππων με ήπια υβριδική τεχνολογία και 172 Nm ροπής (200 Nm το 7DCT MHEV), καθώς ο 1.200άρης τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός καταργείται. Η ισχύς περνάει στους εμπρός τροχούς μέσω ενός 6τάχυτου μηχανικού ή ενός 7τάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Το Stonic 1.0 T-GDI 100 PS επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 11,0 δλ., φτάνει τα 179 χλμ./ώρα τελικής, εκπέμπει από 127 γρ./χλμ. CO2 και καταναλώνει 5,6 λίτρα/100 χλμ (5,7 λτ./100 χλμ. το χειροκίνητο). Το 1.0 T-GDI 115 PS MHEV φτάνει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 10,7 δλ. και τα 182 χλμ./ώρα τελικής, με εκπομπές CO2 από 126 γρ./χλμ. και μέση κατανάλωση επίσης 5,6 λίτρα/100 χλμ (5,7 λτ./100 χλμ. το μηχανικό κιβώτιο).











































