Τόσο χαμηλή τιμή σε μικρομεσαίο και πολύ άνετο SUV, με αποδοτικό και οικονομικό κινητήρα πετρελαίου, μαζί και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, απλά δεν υπάρχει! Όχι μόνο είναι η χαμηλότερη -με τεράστια διαφορά- μεταξύ αντίστοιχων πετρελαιοκίνητων, αλλά και πολύ πιο προσιτή από C-SUV βενζίνης με χειροκίνητο σασμάν.
Πιο συγκεκριμένα το νέο Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi EAT8 Plus μπορεί να αποκτηθεί από μόνο 27.700 ευρώ με την τρέχουσα προσφορά, όταν στον τιμοκατάλογο ξεκινά από 32.600 ευρώ. Τώρα η Citroen είναι λες και το «χαρίζει», μιας και αξίζει με το πολύ παραπάνω για όσους ψάχνουν για νέο οικογενειακό SUV με γενναιόδωρα χαρακτηριστικά και σε τόσο χαμηλή τιμή. Παράλληλα, ο βασικός του εξοπλισμός είναι πλήρης και περιλαμβάνει 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, οθόνη αφής πολυμέσων 10 ιντσών, Navigation 3D, διαμορφώσιμη οθόνη οδηγού 12,3 ιντσών, διζωνικό κλιματισμό, LED φώτα, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός/πίσω, σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί, 18άρες ζάντες αλουμινίου κ.λπ.

Την κίνηση του συγκεκριμένου C5 Aircross αναλαμβάνει το γνωστό και δημοφιλές μηχανικό σύνολο πετρελαίου 1.5 BlueHDi. Η μέγιστη απόδοσή του φτάνει τους 130 ίππους και την μπόλικη ροπή των 300 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. Η δύναμη στους εμπρός τροχούς μεταφέρεται μέσω του αυτόματου κιβωτίου των 8 ταχυτήτων, συνδυασμός που είναι πολύ πετυχημένος, αφού η δύναμη μοιράζεται κατάλληλα χωρίς κενά ισχύος, ο θόρυβος είναι χαμηλός και στο ταξίδι (π.χ. 130 χλμ./ώρα με σχεδόν 2.000 σ.α.λ.), ενώ το 8άρι σασμάν εξασφαλίζει γρήγορες αλλαγές και μέσω των σταθερών paddles πίσω από το τιμόνι. Ο 1.5 BlueHDi επιταχύνει το C5 Aircross στο 100 χλμ./ώρα σε 10,6 δλ., κρατά απροβλημάτιστα σβέλτους ρυθμούς και καίει λίγο καύσιμο. Η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες βρίσκεται στα 6,7 λτ./100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 είναι 144 γρ./χλμ. (101 ευρώ τέλη κυκλοφορίας).
Εκτός από πολύ οικονομικό σε πετρέλαιο, το Citroen C5 Aircross παρέχει κορυφαία επίπεδα ανέσεων στις όποιες διαδρομές και μετακινήσεις. Τα καινοτόμα αμορτισέρ Progressive Hydraulic Cushions με τα δύο υδραυλικά στοπ σε κάθε πλευρά, μαζί με τα πολύ «αφράτα» και μαλακά καθίσματα δίνουν την αίσθηση ότι το αυτοκίνητο πατάει σε ένα στρώμα αέρα, χωρίς όμως να εμφανίζει τάσεις πλεύσεις ή χαλαρότητας. Ταυτόχρονα, τα αμορτισέρ του ελαχιστοποιούν τις κάθετες ταλαντώσεις του αμαξώματος, ενώ πολλές ανωμαλίες του οδοστρώματος είναι λες και δεν τις πέρασε το αυτοκίνητο. Παρά το γεγονός ότι το C5 Aircross είναι προσανατολισμένο στο να μεταφέρει «ατσαλάκωτους» τους επιβάτες του, στρίβει με σιγουριά, εμφανίζοντας υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, ακόμα και σε ρυθμούς που έρχονται σε πλήρη αντίθεση με το οικογενειακό του προφίλ. Συν του ότι ο «αέρας» των 230 χλστ. από το έδαφος εξασφαλίζει και δυνατότητα κίνησης σε κακοτράχαλους χωματόδρομους, μέχρι ενός σημείου βέβαια, αφού δεν είναι προορισμένο για off roading.
Το Citroen C5 Aircross με το επιβλητικό αμάξωμα των 4.500 χλστ. μήκους, 1.840 χλστ. πλάτους, 1.654 χλστ. ύψους και με το μεταξόνιο των 2.730 χλστ. προσφέρει άπλα χώρων για όλους τους επιβάτες και τις αποσκευές τους. Οι φιλοξενούμενοι κάθονται σε 5 ανεξάρτητα καθίσματα, τα οποία διαθέτουν πολλαπλές ρυθμίσεις και τους διατηρούν ξεκούραστους ύστερα από πολύωρες διαδρομές. Στο πίσω τμήμα της καμπίνας υπάρχουν τρία ίδια ισομεγέθη, ανεξάρτητα, συρόμενα και πλήρως αναδιπλούμενα καθίσματα που απογειώνουν την ευελιξία και πρακτικότητα. Το ίδιο ισχύει και για το μεγάλο πορτ μπαγκάζ των 580 λίτρων που φτάνει έως τα 720 λίτρα με τη μετακίνηση των καθισμάτων προς τα εμπρός, ενώ όταν αναδιπλωθούν εκτοξεύεται στα 1.630 λίτρα.










































