Τα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου έχουν εξαφανιστεί από τη δημοφιλή κατηγορία των μικρών χάτσμπακ (όπως επίσης από τα B-SUV), όταν πριν από μερικά χρόνια περνούσαν σε πωλήσεις τα βενζίνης. Τώρα, ένα και μόνο supermini έχει παραμείνει «ζωντανό» και μάλιστα η τιμή του μειώθηκε σημαντικά, προσφέροντας έτσι ακόμα μεγαλύτερη οικονομία στον ενδιαφερόμενο πελάτη που προτιμά ένα κλασικό ντίζελ, αντί κάποιου υβριδικού.

Το μόνο διαθέσιμο μικρό 5θυρο αυτοκίνητο που πωλείται τώρα είναι το Renault Clio 1.5 Blue dCi. Σύμφωνα με το νέο τιμοκατάλογο η τιμή του μειώθηκε κατά 2.070 ευρώ και τώρα πωλείται από 21.900 ευρώ, έναντι 23.970 ευρώ πριν από λίγους μήνες. Το ντίζελ Clio προσφέρεται σε μία και μόνο έκδοση, την evolution με αρκετά καλό επίπεδο εξοπλισμού. Διαθέτει 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, πίνακα οργάνων με διαμορφώσιμη οθόνη 7 ιντσών, οθόνη πολυμέσων 7 ιντσών με ασύρματο phone mirroring με Android Auto & Apple CarPlay, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέπτες, μηχανικό κλιματισμό, προβολείς LED, αισθητήρες φωτός και βροχής, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω κ.ά.
«Καρδιά» του Clio diesel αποτελεί ο γνωστός, αξιόπιστος και τοποθετημένος σε πάρα πολλά μοντέλα (Renault, Dacia, Nissan και Mercedes-Benz) 8βάλβιδος, 4κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας των 1.461 κ.εκ., ισχύος 100 ίππων στις 3.750 σ.α.λ. και 260 Nm ροπής στις 1.750-2.500 σ.α.λ. Τα πρώτα γνωρίσματά του που εκτιμά αμέσως ο οδηγός είναι ραφιναρισμένη του λειτουργία και η δύναμη που είναι πάντα παρούσα, ανεξαρτήτως σχέσης στο κιβώτιο των 6 ταχυτήτων. Το μηχανικό αυτό σύνολο επιταχύνει το Clio των 1.173 κιλών στο 0-100 χλμ./ώρα σε 11,4 δλ., στο 80-120 χλμ./ώρα με 4η ταχύτητα σε 8,7 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 174 χλμ./ώρα.
Στο δρόμο, οι αναρτήσεις του Clio συνδυάζουν ιδανικά άνεση, ποιότητα κύλισης, αμεσότητα και κράτημα. Το γαλλικό supermini περνάει πάνω από τις ανωμαλίες των δρόμων χωρίς να ταλαιπωρούνται οι επιβάτες του και διατηρεί χαμηλό επίπεδο θορύβου. Η σταθερότητα που επιδεικνύει και στις υψηλές ταχύτητες βρίσκεται σε αξιοσημείωτα επίπεδα, ενώ υπό πίεση σε στροφές δεν πρόκειται να σε ενοχλήσει ποτέ ούτε ζήτημα κλίσεων, ούτε γλιστρήματος. Το τιμόνι του είναι ακριβές στις εντολές του οδηγού και σωστά ζυγισμένο, ενώ τα φρένα στέκουν δίχως πρόβλημα στο ύψος των περιστάσεων, με εξαιρετική αίσθηση στο πεντάλ.
Το Clio μετά την τελευταία ανανέωση απέκτησε πιο δυναμική όψη με τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα, μάσκα και προφυλακτήρα. Στο εσωτερικό του με τις αλλαγμένες επενδύσεις κυριαρχεί η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, τόσο σε φινίρισμα, όσο και κυρίως σε υλικά με τα μαλακά σε υφή τμήματα στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, της κεντρικής κονσόλας και στις εμπρός πόρτες. Ο θάλαμος των επιβατών του Clio παρέχει αρκετούς χώρους και είναι σε θέση να φιλοξενήσει και πιο ψηλά άτομα, χάρη στον αρκετό αέρα για τα πόδια και το κεφάλι. Από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας των supermini είναι και το πορτ μπαγκάζ των 366 λίτρων.









































