H Citroen έκανε το πρώτο της βήμα στην ολοένα πιο δημοφιλή και αναπτυσσόμενη κατηγορία των μικρών SUV το 2017 με το πρώτο C3 Aircross, το οποίο τώρα «επανεφεύρει» πλήρως στην εντελώς νέα δεύτερη γενιά του. Πρόκειται για ένα μοντέλο που είναι σε θέση να καλύψει πολλαπλές ανάγκες μετακινήσεων έως 7 επιβατών, υιοθετεί τη νέα στιλιστική προσέγγιση της Citroen και παρά το γεγονός ότι μεγάλωσε σημαντικά, προσφέρεται σε εξαιρετικά προσιτές τιμές. Στη χώρα μας αναμένεται να έρθει τον Απρίλιο, ενώ μια πρώτη «γεύση» από το αυτοκίνητο πήραμε στην Πανευρωπαϊκή του παρουσίαση που έλαβε χώρα λίγο πιο έξω από τη Βαρκελώνη, Ισπανία.
SUV 4,4 μέτρων από μόνο 18.900 ευρώ
Τα πάνω κάτω φέρνει το νέο Citroen C3 Aircross και σε τιμές, αφού το ποσό των μόλις 18.900 ευρώ που εκκινεί μοιάζει απίστευτο για ένα τέτοιων διαστάσεων και χώρων SUV. Στον εξοπλισμό της αρχικής έκδοσης 1.2 PureTech 100 You! ανήκουν τα απαραίτητα, όπως είναι 6 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση σημάτων ορίου ταχύτητας, προβολείς LED, ψηφιακός πίνακας οργάνων, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, κλιματισμός ηλεκτρικοί καθρέπτες, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω και το ράδιο – Multimedia μέσω smartphone.
Στο επόμενο επίπεδο Plus (από 21.500 ευρώ) εξοπλίζεται επιπλέον με οθόνη αφής infotainment 10,25 ιντσών, αυτόματη λειτουργία υαλοκαθαριστήρων, θερμαινόμενους και ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, καθίσματα Advanced Comfort, μπάρες οροφής, φιμέ πίσω τζάμια, αυτόματο κλιματισμό, πίσω ηλεκτρικά παράθυρα και κάμερα οπισθοπορείας. Πιο πάνω τοποθετείται η έκδοση Max με τιμή από 27.000 ευρώ με τον κινητήρα 1.2 Hybrid 136 eDCS6 και επιπλέον πλοήγηση 3D, ασύρματη φόρτιση smartphone, σύστημα επόπτευσης τυφλού σημείου, αισθητήρες παρκαρίσματος και στο πλάι, οροφή Bi-Ton, πίσω φώτα 3D LED και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Όσο για το αμιγώς ηλεκτρικό E-C3 Aircross εκκινεί από 20.770 ευρώ με την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3».
Μεγάλο B-SUV με τα όλα του
Το νέο C3 Aircross υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Citroen που είδαμε αρχικά στο νέο Citroen C3. Άλλωστε τα δύο μοντέλα μοιράζονται αρκετά στοιχεία στην εμφάνισή τους εξωτερικά και στο εσωτερικό, με τη βασική διαφορά ότι το C3 Aircross είναι πολύ μεγαλύτερο. Συγκεκριμένα το μυώδες, με έντονες ακμές και κάθετες φόρμες C3 Aircross με μήκος 4.395 χλστ., πλάτος 1.850 χλστ., ύψος 1.663 χλστ. και μεταξόνιο 2.670 χλστ. βρίσκεται στην κορυφή των B-SUV σε διαστάσεις, ενώ είναι μεγαλύτερο και από κάποια C-SUV. Στο εμπρός τμήμα του η μάσκα που ενσωματώνει το νέο λογότυπο, καθώς και η σχεδίαση των φωτιστικών σωμάτων με τη νέα φωτεινή υπογραφή τριών σημείων, είναι εμπνευσμένα από το πρωτότυπο Citroen Oli.
Το SUV παρουσιαστικό του ενισχύουν το ψηλό και οριζόντιο καπό, οι κάθετες γραμμές του μπροστινού μέρους, το αρκετό του «ανάστημα» μαζί με τα 200 χλστ. απόστασης από το έδαφος, τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά τμήματα και τα ασημί διακοσμητικά στους προφυλακτήρες που παραπέμπουν σε μεταλλικές μπάρες. Το πίσω τμήμα αντανακλά και αυτό τη μυώδη εικόνα του μπροστινού, και ξεχωρίζει από τα χαρακτηριστικά πίσω φώτα. Μία ακόμα σχεδιαστική λεπτομέρεια με δυνατότητα εξατομίκευσης σε επιλογή χρώματος, αφορά τα κάθετα διακοσμητικά Color Clips στον εμπρός προφυλακτήρα και στα πίσω παράθυρα.
Πρακτικό και πολύ ευρύχωρο εσωτερικό
Στα σημαντικά πλεονεκτήματα του νέου Citroen C3 Aircross ανήκει και η ευρυχωρία του εσωτερικό, προσφέροντας θέσεις για έως 7 επιβάτες. Το μήκος των 4,39 μ. και το μεταξόνιο των 2,67 μ. έχουν αξιοποιηθεί στο έπακρο, εξασφαλίζοντας άριστη εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων. Στο πίσω κάθισμα κάθονται άνετα πιο ψηλά άτομα, αφού υπάρχει πολύς αέρας για τα γόνατα και το κεφάλι, συν μπόλικο διαθέσιμο πλάτος για τρία άτομα. Μεγάλο είναι με τη σειρά του και το πορτ μπαγκάζ των 460 λίτρων με το ευρύ άνοιγμα, φτάνοντας έως τα 1.600 λτ. με πεσμένα τα καθίσματα. Στην 7θέσια έκδοση ενσωματώνονται στο χώρο αποσκευών δύο αναδιπλούμενα καθίσματα ίδιων διαστάσεων, με προσκέφαλα, υποβραχιόνια, ποτηροθήκες, θύρα USB και κλιματισμό. Το μεγάλο άνοιγμα των πίσω θυρών και οι πλάτες των καθισμάτων της 2ης σειράς με εύκολη ανάκλιση και ασύμμετρη αναδίπλωση (40/60), διευκολύνουν την πρόσβαση στην τρίτη σειρά. Σύμφωνα με τη Citroen, sτην 7θέσια έκδοση, το C3 Aircross προσφέρει την ίδια απόσταση για τα γόνατα των πίσω επιβατών με το C3. Αναμενόμενα το πορτ μπαγκάζ είναι μικρότερο στα 330 λτ. στην 5θέσια διαμόρφωση και μόλις 40 λτ. στην 7θέσια.
Από πλευράς σχεδιασμού του εσωτερικού και υλικών, είναι ολόιδιο με το νέο C3. Το ταμπλό είναι οριζόντιας διάταξης και χωρίζεται σε τρία επίπεδα. Στο πάνω είναι τοποθετημένος ο ευανάγνωστος ψηφιακός πίνακας οργάνων με τις απαραίτητες ενδείξεις, εκτός του στροφόμετρου. Στο μεσαίο τμήμα του ταμπλό φιλοξενείται η λιτή σε όψη, αλλά εύχρηστη οθόνη αφής των 10,25 ιντσών (στα Plus και Max). Πιο χαμηλά βρίσκονται οι αεραγωγοί και πιο κάτω τα χειριστήρια για τον έλεγχο του κλιματιστικού. Ξεχωριστό είναι και το τιμόνι με το οβάλ σήμα της Citroen, τον τετραγωνισμένο σχεδιασμό και την πολύ μικρή διάμετρο. Σε επίπεδο κατασκευής, τα σκληρά πλαστικά ικανοποιούν ως προς την υφή τους και διαθέτουν γεροδεμένη συναρμογή, ενώ ευχάριστο στοιχείο αποτελεί το υφασμάτινο τμήμα στο μεσαίο τμήμα του ταμπλό.
Κινητήρες αμιγώς βενζίνης, υβριδικό και ηλεκτρικό
Ακολουθώντας τη νέα φιλοσοφία της Citroen σε προσιτές και ανθρωποκεντρικές λύσεις, το βασισμένο στην πλατφόρμα Smart Car νέο C3 Aircross προσφέρει μια πληθώρα επιλογών κινητήριων συνόλων, σε εξαιρετικά ανταγωνιστικές τιμές. Την γκάμα ανοίγει 3κύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας των 100 ίππων και 205 Nm ροπής, σε συνδυασμό με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων. Επιταχύνει το αμάξωμα των 1.237 κιλών στο 0-100 χλμ./ώρα σε 12,5 δλ. και φτάνει τα 179 χλμ./ώρα τελικής, καταναλώνει 6,0 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει 135 γρ./χλμ. CO2 (86 ευρώ τέλη κυκλοφορίας).
Στην παρουσίαση του αυτοκινήτου είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το C3 Aircross με τους κινητήρες 1.2 Hybrid 136 eDCS6 και το αμιγώς ηλεκτρικό. Το υβριδικό σύνολο των 136 ίππων και 230 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. είναι το γνωστό 48V Hybrid που τοποθετείται σε πολλά πλέον μοντέλα του ομίλου Stellantis. Συνοδεύεται με αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων e-DCT και τον κινητήρα κύκλου Miller 1.2 PureTech νέας γενιάς, με το 40% των συστημάτων του να είναι εντελώς καινούργια. Ο ηλεκτροκινητήρας των 28 ίππων ενσωματώνεται στο e-DCT και τροφοδοτείται από μια 48βολτη μπαταρία ιόντων λιθίου 0,89 kWh τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο. Το ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη μπορεί και κινεί το C3 Aircross χωρίς το βενζινοκινητήρα σε χαμηλές ταχύτητες και στους ελιγμούς συμβάλλοντας στη μείωση της κατανάλωσης (5,3 λτ./100 χλμ.) και των εκπομπών CO2 120 γρ./χλμ. – μηδενικά τέλη κυκλοφορίας). Το μηχανικό αυτό σύνολο ταιριάζει ιδανικά στο «μεγάλο» B-SUV της Citroen, αφού έχει την απαιτούμενη δύναμη για να το επιταχύνει σε γοργούς ρυθμούς (0-100 χλμ./ώρα σε 9,1 δλ.), ενώ η συνεργασία του με το 48V Hybrid και το e-DCT είναι πολύ καλή σε κάθε περίπτωση.
Όσον αφορά το αμιγώς ηλεκτρικό C3 Aircross, διαθέτει ισχύ 113 ίππων και 124 Nm ροπής. Θα περίμενε κανείς ότι λόγω χαμηλής απόδοσης και με βάρος αμαξώματος στα 1.504 κιλά θα είναι αργό. Σίγουρα δεν έχει την έντονη ώθηση άλλων δυνατότερων ηλεκτρικών, όμως σε κανονικούς ρυθμούς τα καταφέρνει καλά (0-100 χλμ./ώρα σε 12,9 δλ.) και κινείται άνετα και αθόρυβα. Συνδυάζεται με μία μπαταρία LFP (φωσφορικού σιδήρου λιθίου) 44 kWh, παρέχοντας αυτονομία 306 χλμ. σε συνδυασμένο κύκλο ή 433 χλμ. σε αστικό. Για τη φόρτιση χρειάζονται μόλις 26 λεπτά για το 20% στο 80% σε φορτιστές συνεχούς ρεύματος (DC) ισχύος 100kW ή 2 ώρες και 51 λεπτά, με ισχύ 11 kW. Επίσης, το 2025, προγραμματίζεται να κυκλοφορήσει και μια έκδοση εφοδιασμένη με διαφορετική μπαταρία, επεκτείνοντας τη μεικτή αυτονομία σε πάνω από 400 χιλιόμετρα.
Ιδανικό για την πόλη και το ταξίδι
Το νέο Citroen C3 Aircross είναι ένα αυτοκίνητο που καλύπτει πολλαπλές ανάγκες μετακινήσεων εντός και εκτός πόλης. Από τη μία πλευρά οι διαστάσεις του το τοποθετούν ιδανικά ανάμεσα στα B-SUV και C-SUV και εξυπηρετούν πολύ στις καθημερινές διαδρομές ρουτίνας, ενώ από την άλλη πλευρά οι άπλετοι χώροι και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος διευκολύνουν την είσοδο και την έξοδο, ενώ παρέχουν μια εξαιρετική ορατότητα του δρόμου. Ούτως ή άλλως η αίσθηση της άνεσης ήταν ανέκαθεν πρωταρχικής σημασίας για τη Citroen, γεγονός που επιβεβαιώνεται και στο νέο C3 Aircross με την αποκλειστική (στάνταρ) ανάρτηση Citroen Advanced Comfort με το πατενταρισμένο σύστημα υδραυλικών στοπ προοδευτικής απόσβεσης. Πρόσθετα, τα καθίσματα Citroen Advanced Comfort με νέα επιφάνεια που περιλαμβάνει επιπλέον αφρό πάχους 10 έως 15 χλστ. κάνουν τους επιβάτες να νιώθουν ακόμα πιο ξεκούραστα. Παρότι άνετο (περισσότερο το Hybrid από το λίγο πιο σφιχτό ηλεκτρικό C3 Aircross), το γαλλικό SUV δεν έχει καθόλου «χαλαρή» αίσθηση, αλλά γενικότερα αποπνέει μια στιβαρότητα. Χαρακτηριστικό που αποδίδεται και στο «δεμένο» του πλαίσιο, όπως και στην σταθερότητα που επέδειξε σε διάφορες διαδρομές που κινηθήκαμε επί του άριστου ισπανικού ασφαλτοτάπητα.