Τα μικρά SUV συνδυασμένα με κινητήρες υβριδικής τεχνολογίας και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, βρίσκονται ψηλά στη λίστα των υποψηφίων αγοραστών. Άλλωστε προσφέρουν πολλά πλεονεκτήματα, όπως το ότι είναι ιδιαίτερα βολικά στην οδήγηση, έχουν αποδοτικά μοτέρ, είναι ευέλικτα και έχουν τους απαραίτητους χώρους για να εξυπηρετήσουν μέχρι και τετραμελείς οικογένειες. Τα σημαντικά αυτά ζητούμενα διαθέτουν και τα τρία SUV που επιλέξαμε και σας παρουσιάζουμε παρακάτω, συν του ότι οι τιμές τους είναι προσιτές προς το ευρύ κοινό.
Fiat 600 1.2 Hybrid 100 PS e-DCS6
Μια οικονομική επιλογή αγοράς μικρού SUV υβριδικής τεχνολογίας με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και με ικανότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης, είναι το νέο Fiat 600 1.2 Hybrid 100 PS e-DCT6. Προσφέρεται σε τιμές που ξεκινούν από το ποσό των 23.990 ευρώ, υπό τη συνοδεία ικανοποιητικού εξοπλισμού με όλα τα σύγχρονα στοιχεία ασφαλείας και ανέσεων. Πιο αναλυτικά διαθέτει οθόνη πολυμέσων 10,25 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, αυτόματο φρενάρισμα, διατήρησης λωρίδας κίνησης, 6 αερόσακους, κλιματισμό, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες κ.λπ. Το νέο Fiat 600 παρά τις κόμπακτ εξωτερικές του διαστάσεις με μήκος 4.171 χλστ., πλάτος 1.781 χλστ. και ύψος 1.536 χλστ. διαθέτει ευρύχωρο εσωτερικό, εστιασμένο στην απλότητα και τα πολύ καλά εργονομικά χαρακτηριστικά. Αρκετά καλοί είναι οι χώροι για τη φιλοξενία τεσσάρων επιβατών, όπως και το πορτ μπαγκάζ των 380 λίτρων.
Το νέο Fiat 600 προσφέρεται από την αρχική του έκδοση με υβριδικό σύνολο που το κινεί και ηλεκτρικά σε ήπιους ρυθμούς, συνδυασμένο με ένα σύγχρονο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 ταχυτήτων. Το 1.2 λτ. turbo μηχανικό σύνολο αποδίδει 100 άλογα και 205 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ., ενώ λαμβάνει έξτρα ενίσχυση από ένα ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 28 ίππων και 55 Nm που είναι ενσωματωμένο στο αυτόματο σασμάν. Ο ηλεκτροκινητήρας λαμβάνει ενέργεια από μια αυτοφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου 48V χωρητικότητας 0,89 kWh. Το νέο 600 επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ., καταναλώνει σε μεικτές πραγματικές συνθήκες 6,6 λτ./100 χλμ. και με εκπομπές CO2 119 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας. Στο δρόμο παρέχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και άνεση από τις αναρτήσεις, ενώ είναι υπέρ του δέοντος προστατευτικό στις στροφές υπό πίεση, όπως φανερώνει η αισθητή παρεμβατικότητα του ESP.
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI 100 PS 48V Hybrid 7DCT
Το ανανεωμένο Hyundai Bayon με τον 48V Hybrid κινητήρα 1.0 T-GDI 100 PS και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 7DCT, πωλείται στην οικονομική τιμή των 21.190 ευρώ, υπό τη συνοδεία πληρέστατου εξοπλισμού. Από την αρχική κιόλας έκδοση Premium διαθέτει infotainment με οθόνη αφής 10,25 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, 6 αερόσακους, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών με ελαστικά 195/55 R16 κ.λπ. Το μικρότερο SUV της Hyundai, το Bayon με μήκος 4.180 χλστ., πλάτος 1.775 χλστ. και ύψος 1.500 χλστ. διαθέτει ένα λειτουργικό, στιβαρής κατασκευής και ευρύχωρο εσωτερικό. Τέσσερα άτομα με ύψος άνω του μέσου όρου θα φιλοξενηθούν χωρίς να στριμωχτούν, έχοντας στη διάθεσή τους 334 λίτρα για τις αποσκευές.
Περνώντας στα μηχανικά μέρη, ο 1.000άρης 3κύλινδρος turbo κινητήρας με τα 100 άλογα και τα 200 Nm από τις 2.000 σ.α.λ. ενσωματώνει ηλεκτρογεννήτρια – μίζα που παρέχει έως 17 ίππους και πρόσθετη ροπή, ανάλογα με το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας ιόντων λιθίου των 0,44 kWh. Επίσης, συνδυάζεται κατάλληλα με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7DCT, το οποίο είναι γρήγορο και ομαλό στις αλλαγές, τόσο στην αυτόματη λειτουργία, όσο και στη χειροκίνητη. Από τις πολύ χαμηλές στροφές το μοτέρ έχει δύναμη και ανεβάζει εύκολα ρυθμούς, επιταχύνοντας το Bayon στο 0-100 χλμ./ώρα σε 11,7 δλ. Η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες βρίσκεται στα 7,2 λτ./100 χλμ., ενώ με εκπομπές CO2 115 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας.
Peugeot 2008 1.2 Hybrid 136 PS e-DCS6
Με προσφορά τρέχει αυτή την περίοδο η Peugeot μοντέλα της με υβριδική τεχνολογία μέσω του προωθητικού προγράμματος «Peugeot Hybrid Days». Ιδιαίτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνει το 2008 με τον κινητήρα 1.2 Hybrid των 136 ίππων και το αυτόματο 6τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DCS6, αφού πωλείται στην προνομιακή τιμή των 23.900 ευρώ. Ποσό που αφορά τη νέα εισαγωγική έκδοση Style με εξοπλισμό που περιλαμβάνει οθόνη πολυμέσων 10 ιντσών με 3D πλοήγηση, αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και αναδιπλούμενους καθρέπτες, πίσω αισθητήρες στάθμευσης, LED φώτα εμπρός και πίσω, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, αυτόματη λειτουργία προβολέων και υαλοκαθαριστήρων κ.λπ. Το νέο 2008 με το δυναμικού σχεδιασμού αμάξωμα των 4.304 χλστ. μήκους, 1.815 χλστ. πλάτους και 1.523 χλστ. ύψους, διακρίνεται και για το άρτιο εσωτερικό του (μαλακά υλικά στο ταμπλό, τόσο σε ποιότητα κατασκευής, όσο και σε χώρους για επιβάτες και αποσκευές (434 λτ.)
Στα ανταγωνιστικά του πλεονεκτήματα ανήκει και το νέος 48V Hybrid κινητήρας με δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης σε χαμηλές ταχύτητες και στους επιτόπιους ελιγμούς. Καρδιά του είναι ο 1.200άρης 3κύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας κύκλου Miller των 136 ίππων και 230 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ., συνδυασμένος με ένα ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη ισχύος 28 ίππων. Το ηλεκτρικό μοτέρ είναι ενσωματωμένο στο νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων e-DCS6 και αντλεί ρεύμα από την αυτοφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου των 0,9 kWh. Το υβριδικό 2008 φτάνει τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 8,3 δευτερόλεπτα καταναλώνει σε μεικτές -εργοστασιακές- συνθήκες 4,9 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει 110 γρ./χλμ. CO2 (μηδέν ευρώ κυκλοφορίας). Επιπλέον, το Peugeot 2008 ταιριάζει ιδανικά στο δρόμο το στιβαρό πάτημα και την άνεση από τις αναρτήσεις, μαζί με την ευχάριστη οδηγική αίσθηση.