Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 129 PS GSRII

Ο εκπρόσωπος της Suzuki στην κατηγορία των C-SUV, το S-Cross δέχτηκε φέτος μια τεχνολογική αναβάθμιση στα πλαίσια των κανονισμών ασφαλείας GSRII, αποκτώντας ακόμα περισσότερο εξοπλισμό από την αρχική κιόλας έκδοσή του. Παρόλα αυτά η ελληνική αντιπροσωπεία διατήρησε τις άκρως ανταγωνιστικές του τιμές στα παλιά επίπεδα, προσφέροντας έτσι πιο πολύ αξία στον πελάτη, δίχως όμως να τον επιβαρύνει οικονομικά.

Περισσότερος εξοπλισμός με τιμή από 22.680 ευρώ

Το Suzuki S-Cross GSRII εφοδιάζεται με πιο πολλά μέσα ασφαλείας, συνδεσιμότητας και διάφορα ακόμα αξεσουάρ από το πρώτο επίπεδο εξοπλισμού GL. Στάνταρ είναι τα πιο σύγχρονα συστήματα αυτόνομης πέδησης, υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και παρακολούθησης κατάστασης του οδηγού, 6 αερόσακοι, νέο infotainment με οθόνη αφής των 9 ιντσών, πλοήγηση και το Suzuki Connect για έλεγχο διαφόρων λειτουργιών του αυτοκινήτου μέσω του smartphone. Επίσης, περιλαμβάνει κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, εκκίνηση κινητήρα χωρίς κλειδί, Adaptive Cruise Control, όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις, air condition, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών (215/55 R17) κ.λπ. Πρόσθετα, το νέο S-Cross καλύπτεται με 5ετή εγγύηση (ή 100.000 χλμ.) για τα μηχανικά και ηλεκτρικά μέρη.

Τεχνολογική αναβάθμιση στο εσωτερικό

Το «φρεσκαρισμένο» Suzuki S-Cross δεν άλλαξε καθόλου εξωτερικά, όπως και στο εσωτερικό. Οι πιο παρατηρητικοί θα εντοπίσουν δύο πρόσθετα στοιχεία στο πλαίσιο της 9άρας οθόνης αφής του infotainment. Στο πάνω μέρος η προεξοχή φιλοξενεί την κάμερα παρακολούθησης οδηγού (DMS), η οποία αν εντοπίσει συμπτώματα υπνηλίας και απόσπασης προσοχής προειδοποιεί ηχητικά και οπτικά μέσω ένδειξης στον πίνακα οργάνων. Αυτός με την σειρά του διαθέτει νέα γραφικά στην κεντρική οθόνη LCD των 4,2 ιντσών και νέο φόντο στις στρογγυλές αναλογικές ενδείξεις. Στο δεξί τμήμα του πλαισίου της κεντρικής οθόνης στο κάθετο ορθογώνιο σχήμα ενσωματώνεται το DMS LED που φωτίζει το πρόσωπο του οδηγού για να ενεργοποιήσει τον έλεγχο σε χαμηλό φωτισμό. Παρόλα αυτά ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται, αλλά ούτε ενοχλείται από κάτι. Η οθόνη πολυμέσων διαθέτει -μεταξύ άλλων- ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto. Η χρήση της γενικά είναι εύκολη και τα γραφικά ευδιάκριτα, όμως θα ήταν ευπρόσδεκτος ένας κλασικός περιστροφικός διακόπτης για τη ρύθμιση της έντασης του ήχου.

Όπως επίσης θα προτιμούσαμε να ρυθμίζεται η κλίση της πλάτης του καθίσματος του οδηγού με περιστροφικό χειριστήριο για μεγαλύτερη ακρίβεια, αντί για το «σκαλωτό» μοχλό. Παράλληλα, οι διακόπτες για την απενεργοποίηση των αισθητήρων παρκαρίσματος και λειτουργιών του ADAS είναι τοποθετημένοι χαμηλά στο ταμπλό, πίσω και αριστερά από το τιμόνι. Τουλάχιστον τα χειριστήρια για τα ηλεκτρικά παράθυρα – καθρέπτες και του κλιματιστικού είναι άμεσα προσβάσιμα. Όσον αφορά την ποιότητα κατασκευής, το μαλακό πλαστικό που συναντάται μπροστά από το συνοδηγό και οι μαλακές επιφάνειες στις πόρτες ανεβάζουν επίπεδο και το διάκοσμο, ενώ η συναρμογή και οι ενώσεις των διαφόρων επιμέρους επιφανειών είναι γεροδεμένες. Παρότι κόμπακτ σε διαστάσεις για C-SUV (μήκος 4,3 μ.), το S-Cross χωράει στο εσωτερικό του δίχως παραχωρήσεις και πιο ψηλούς επιβάτες. Αρκετό με τη σειρά του είναι και το πορτ μπαγκάζ των 430 λίτρων με χώρο για μικροπράγματα κάτω από το δάπεδο.

«Λίρα 100» o 1.4 Boosterjet Hybrid 48V

Ο γνωστός από πριν (και από το Vitara) ήπια υβριδικός 4κύλινδρος turbo 48V Hybrid κινητήρας παρέμεινε ως είχε και ταιριάζει ιδανικά (και) στο S-Cross. Η απόδοση των 129 ίππων, τα 235 Nm ροπής και τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας, σε συνδυασμό με την έξοχη κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου, συνθέτουν ένα σύνολο που εξασφαλίζει σβελτάδα και χαμηλές απαιτήσεις σε καύσιμο. Αρχικά εκτιμάται το γεμάτο τράβηγμα και η ελαστικότητα του μοτέρ από τις πολύ χαμηλές στροφές, χάρη και στη συνδρομή της ηλεκτρογεννήτριας των 17 ίππων και 50 Nm.

Το μικρό ηλεκτρομοτέρ αντλεί ενέργεια από τη μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου που είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού και φορτίζει από την ανάκτηση ενέργειας, κάθε φορά που ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι. Αμιγώς ηλεκτρική κίνηση δεν υφίσταται (όπως στο 1.5 Strong Hybrid), εντούτοις παρέχεται επιπλέον δύναμη όταν απαιτείται. Έτσι μειώνονται οι απαιτήσεις σε καύσιμο, οι οποίες σε μεικτές πραγματικές συνθήκες βρίσκονται μεταξύ 6,5-7,0 λτ./100 χλμ. ή ακόμα και κάτω από 6 λτ./100 χλμ. σε ταχύτητες ταξιδιού. Παράλληλα, το μηχανικό αυτό σύνολο εξασφαλίζει γρήγορες επιταχύνσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δλ.) και εν κινήσει, όπου «ανοίγει» εύκολα σε ρυθμούς αυτοκινητόδρομου, δίχως να χρειάζεται κατέβασμα από 6η ταχύτητα (130 χλμ./ώρα με 2.700 σ.α.λ. με 6η). Κερασάκι στην τούρτα και τα 120 γρ/χλμ. CO2, που το απαλλάσσουν από τα τέλη κυκλοφορίας.

Άνετο στην οδήγηση και με στιβαρό πάτημα

Το Suzuki S-Cross εμπνέει σιγουριά γενικότερα στον οδηγό του και δίνει την αίσθηση ότι θα έχει με αυτό μια απροβλημάτιστη «συμβίωση». Άλλωστε είναι ένα αυτοκίνητο που έχει διακριθεί στο πέρασμα των ετών και από τις προηγούμενες γενιές του για την αξιοπιστία του, όπως άλλωστε και το μικρότερο Vitara. Το S-Cross στοχεύει και στο να μεταφέρει τους επιβάτες του χωρίς να τους κουράζει, κάτι που το πετυχαίνει και στην πράξη. Οι απορροφητικές του αναρτήσεις μαζί με τον ποιοτικό τρόπο που περνούν πάνω από τις διάφορες ανωμαλίες και κακοτεχνίες του οδοστρώματος (λακκούβες, μπαλώματα, φρεάτια), το χαμηλό θόρυβο κύλισης και την επαρκέστατη ποσότητα ηχομονωτικού υλικού, κρατούν εκτός καμπίνας τους περισσότερους παρασιτικούς θορύβους. Σημαντική είναι και η συμβολή των ζαντών/ελαστικών διαστάσεων 205/55 R17, γιατί οι διαστάσεις τους είναι ό,τι πρέπει για τους… ελληνικούς δρόμους.

Από την άλλη πλευρά οι μηχανικοί της Suzuki έχουν πετύχει μια αξιοσημείωτη σταθερότητα στο σχετικά ψηλό αμάξωμα, όχι μόνο όταν κινείται στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων, αλλά και στις στροφές. Εκεί το S-Cross παρουσιάζει λογικές κλίσεις και η πρόσφυση των ελαστικών σπάνια θα νικηθεί από την ισχύ του μοτέρ, οδηγώντας το εμπρός μέρος σε άνοιγμα τροχιάς, με την ουρά να μένει ουδέτερη λόγω και της λειτουργίας του ESP. Το τιμόνι έχει το απαιτούμενο βάρος, αν και οι πιο απαιτητικοί θα το βρουν σχετικά αργό στις εντολές. Τα φρένα με τη σειρά τους είναι αποτελεσματικά και με σωστή αίσθηση στο πεντάλ, ενώ για την έγκαιρη επιβράδυνση φροντίζουν οι δίσκοι σε όλους τους τροχούς. Όσοι πάλι πατάνε και σε κακοτράχαλες χωμάτινες διαδρομές, έχουν στη διάθεσή τους επαρκή αέρα από το έδαφος 175 χιλιοστών. Αν πάλι θέλουν περισσότερη πρόσφυση παντός τερέν και εδάφους, τότε τη λύση δίνει το 4κίνητο S-Cross με τιμή από 27.690 ευρώ (GL+ έκδοση και άνω).

(+) Τιμή, εξοπλισμός, κατανάλωση, επιδόσεις, χώροι, άνεση ανάρτησης, χρηστικότητα
(-) Σχετικά αργό τιμόνι, εργονομικά λάθη

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.373
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
129/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
235/2.000-3.000
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
17
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
50
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
195
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
121
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
0 ευρώ
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.300
Πλάτος (χλστ.)
1.785
Ύψος (χλστ.)
1.580
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.600
Βάρος (κιλά)
1.205
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
430
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
22.680 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store