Στη μυθολογία των γρήγορων Honda Civic, ο αδιαμφισβήτητος πρωταγωνιστής δεν είναι άλλος από το Type R. Ξεκινώντας από το πρώτο με τον 1.600άρη B16B των 185 ίππων στις 8.400 σ.α.λ. και φτάνοντας μέχρι το σημερινό, τουρμπάτο FL5 των 2.0 λίτρων και 329 ίππων, το «Τάπερ» έρχεται πρώτο στα χείλη των «Χονταίων» (και όλων, βασικά). Στις τόσες γενιές και εκδόσεις του Type R, όμως, το EK9 στέκει αγέρωχα ως αρχιερέας της ατμόσφαιρας εν μέσω σαλίγκαρων.
Το πρώτο Civic με κόκκινο «H» δεν ήρθε ποτέ στην Ευρώπη επίσημα, με τα λίγα κομμάτια που υπάρχουν στη Γηραιά Ήπειρο να είναι αποτέλεσμα ανεξάρτητων εισαγωγών. Ούτε στην Αμερική κυκλοφόρησε μέσω της Honda, οπότε και μόνο αυτό το γεγονός αρκεί για να απογειώνει τις τιμές, όποτε κάποιο τυγχάνει να εμφανίζεται σε αγγελίες. Ένα τέτοιο είναι το Championship White (δεν θα μπορούσε να είναι άλλο χρώμα) που βλέπουμε, το οποίο μας έρχεται από το 1998 και με λιγότερες από 63.000 χλμ. στο οδόμετρο (62.764 χλμ).
Το αυτοκίνητο εισήχθη στις Η.Π.Α. κατευθείαν από την Ιαπωνία το 2003, έχοντας διατηρηθεί μέχρι σήμερα σε εργοστασιακή και άψογη κατάσταση. Τα κατακόκκινα Recaro και ο αλουμινένιος λεβιές δεσπόζουν στο εσωτερικό, όπως και το στροφόμετρο που τερματίζει στην ένδειξη «10». Ένα μικρό δείγμα της όρεξης για στροφάρισμα, που χαρακτηρίζει την «ραπτομηχανή» στο μηχανοστάσιο.
Ο τετρακύλινδρος των 1.595 κ.εκ. παράγει 185 ίππους στις 8.200 σ.α.λ., με τον κόφτη 200 σ.α.λ. ακόμα ψηλότερα, δίχως καμία ανάγκη υπερπλήρωσης. Τα 160 Nm στις 7.500 σ.α.λ. το φανερώνουν, αλλά ποιος νοιάζεται; Γρήγορο Honda από τα 90’s και τα 00’s παίρνει για να το δουλεύεις, όχι να περιμένεις το τούρμπο να «καθαρίζει». Αν το κάνεις σωστά και αξιοποιήσεις τον μαγικό λεβιέ του 5τάχυτου κιβωτίου, θα φτάσεις στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 6,6 δλ. και δεν θα σταματήσεις το «πάτημα» πριν τα 225 χλμ./ώρα.
Το Civic Type R EK9 που μας βάζει σε πειρασμό πουλήθηκε τελικά σε αρκετά λογική τιμή, που δεν ξεπέρασε τις 20.250 δολάρια (18.656 ευρώ).