Η Ελλάδα είναι από τις πιο εχθρικές χώρες φορολογικά για τα αυτοκίνητα. Χιλιάδες ευρώ «καπέλων» στις εργοστασιακές τιμές, ενώ μην ξεχνάμε και τα έξτρα «χαράτσια» που εμφανίζονται κατά καιρούς (φόροι πολυτελείας κλπ). Ό,τι και να λέμε πάντως, Honda Civic Type R από 88.650 ευρώ -δόξα τω Θεώ- δεν έχουμε!
Αυτό αποτελεί «προνόμιο» της Ολλανδία, η οποία εφαρμόζει αυστηρότατη πολιτική επιβάρυνσης των ρυπογόνων οχημάτων. Βάσει της εκεί φορολογίας, όποιο επιβατικό αυτοκίνητο εκπέμπει πάνω από 161 γρ. CO2/χλμ. εμπίπτει στην ανώτατη κλίμακα περιβαλλοντικών δεσμών, που του φορτώνουν φιξ 13.655 ευρώ στην αρχική τιμή. Κι αυτό είναι μόνο η αρχή. Από εκεί και πάνω, για κάθε γραμμάριο CO2 που βγαίνει από την εξάτμιση μπαίνει -ας το πούμε- πρόστιμο 549 ευρώ. Ο 2.0λιτρος VTEC Turbo των 329 ίππων και 420 Nm στέλνει στην ατμόσφαιρα 186 γρ. CO2/χλμ., οπότε κάπου εδώ αρχίζει η αριθμητική: 13.655 + 549 x 25 = 27.380 ευρώ μόνο ο «φόρος περιβάλλοντος».
Βάλτε σε αυτόν το 21% τέλους ταξινόμησης, που αναγκάζει ούτως ή άλλως το Civic Type R να ξεκινά από τις 61.180 ευρώ, και παίρνουμε μια ασύλληπτη τελική βασική τιμή στις 88.560 ευρώ! Όλα αυτά πριν καν μπει ένα έξτρα στον εξοπλισμό. Αν προσθέσουμε το Championship White χρώμα και το Carbon Pack, φτάνουμε στο εξωφρενικό επίπεδο των 95.060 ευρώ – για ένα hot hatch (έστω, το κορυφαίο)! Για να έχουμε ένα ευρωπαϊκό μέτρο σύγκρισης, εκτός Ε.Ε. πια όμως, στη Μεγάλη Βρετανία το «Τάπερ» ξεκινά από τις 46.955 λίρες (54.544 ευρώ). Αν κάνουμε και βάλουμε την Αμερική στην εικόνα, δε, θα βάλουμε τα κλάματα: από 44.795 δολάρια, ήτοι μόλις 41.032 ευρώ!
Το Type R δεν είναι το μοναδικό αυτοκίνητο, βέβαια, που υπόκειται σε τέτοια μεταχείριση από το ολλανδικό καθεστώς φορολογίας. Το VW Golf GTI, για παράδειγμα, ξεκινά από τις 60.990 ευρώ, ενώ το Golf R εκκινεί από τις 84.990 ευρώ!