Η αγορά κατακλύζεται από SUV κάθε μεγέθους, κινητήρα και μετάδοσης. Δεν υπάρχει άνθρωπος που να ψάχνει crossover και να μη βρει. Εκτός κι αν θέλει 4×4. Εδώ οι επιλογές στενεύουν ελαφρώς, κυριότερα λόγω budget. Η συντριπτική πλειοψηφία των Β-SUV, που είναι και τα πιο φιλικά στο πορτοφόλι, προσφέρονται αποκλειστικά σε δικίνητες εκδόσεις. Ακόμα και τα C-SUV, πολύ περισσότερο σε 2WD πωλούνται. Τι κάνεις, λοιπόν, αν θέλεις το πιο οικονομικό τετρακίνητο της αγοράς; Πηγαίνεις στην πλησιέστερη αντιπροσωπεία της Suzuki και παραγγέλνεις το Ignis 4WD!
Ο μικρός Ιάπωνας αποτελεί το πιο κόμπακτ, αλλά κυριότερα, το πιο προσιτό 4×4 που μπορεί να αποκτήσει κάποιος στη χώρα μας. Με βασική τιμή 17.480 ευρώ αποτελεί κυριολεκτικά μονόδρομο, για όποιον αναζητά κίνηση σε όλους τους τροχούς στην κατηγορία. Μάλιστα σε αυτά τα χρήματα δεν στερείσαι τίποτα από τον εξοπλισμό, καθώς η έκδοση GL φέρει στάνταρ 6 αερόσακους, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, σύστημα start-stop, ράδιο-CD και προβολείς ομίχλης, μεταξύ άλλων. Για 1.350 ευρώ παραπάνω (18.830 ευρώ) η έκδοση GL+ προσθέτει ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας και θερμαινόμενα καθίσματα, οπότε κρίνεται αρκετά πιο συμφέρουσα. Όσοι θέλουν τα πάντα τώρα, πηγαίνουν στο Ignis GLX των 20.280 ευρώ που περιλαμβάνει σύστημα πλοήγησης, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω και αυτόματο κλιματισμό.
Το 4WD, όπως και όλα τα Ignis, παίρνει κίνηση από τον τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.2 DualJet, ο οποίος ενισχύεται από το ήπιο υβριδικό σύστημα των 12V, που αποτελείται από μια ενσωματωμένη ηλεκτρογεννήτρια (ISG) και μια υψηλής απόδοσης (10Ah) μπαταρία ιόντων λιθίου. Στην πράξη παρέχει επιπλέον δύναμη στις εκκινήσεις και τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, βελτιώνοντας το τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές. Η ισχύς των 83 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και η ροπή των 107 Nm στις 2.800 σ.α.λ. είναι μια χαρά για το ελαφρύ αμάξωμα (905 κιλά όλα κι όλα), προσφέροντας επιτάχυνση 12,7 δλ. στο 0-100 χλμ./ώρα και μια αξιοπρεπέστατη τελική 165 χλμ./ώρα. Σημαντικότερα, το κάνει με περιορισμένες απαιτήσεις σε καύσιμο. Η εργοστασιακή μέση κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 5,4 λίτρα/100 χλμ., την ώρα που τα 121-122 γρ.CO2/χλμ. κρατούν τα τέλη κυκλοφορίας σε μηδενικά επίπεδα, επιτρέποντάς του παράλληλα να μπαίνει «αέρα» στο δακτύλιο.
Ο οδηγός του Ignis 4WD θα εκτιμήσει δεόντως και την τρομερή ευελιξία, που παρέχουν οι συμπαγείς διαστάσεις (μόλις 3,7 μέτρα μήκος) και ο κορυφαίος κύκλος στροφής των μόλις 4,7 μέτρων! Το μικρό Suzuki τρυπώνει παντού στην πόλη και παρκάρει με ασυναγώνιστη ευκολία, ανεξάρτητα αν υπάρχει η κάμερα οπισθοπορείας. Όσο κόμπακτ είναι εξωτερικά, τόσο «γίγας» εμφανίζεται εσωτερικά. Τέσσερις ενήλικες θα χωρέσουν άνετα, με το πίσω κάθισμα να φιλοξενεί και μεγάλα αναστήματα (1.85-1.90 μ. εύκολα) χάρη στον μπόλικο αέρα για τα πόδια και το κεφάλι. Ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 260 λτ. και φτάνει έως τα 514 λτ., ή τα 1.100 λτ. όταν πέσουν τα πίσω καθίσματα. Στα θετικά του γνωρίσματα ανήκει και η προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, με τα σκληρά και στιβαρά συναρμολογημένα πλαστικά να μην αφήνουν ακάλυπτες επιφάνειες.
Μιλώντας για επιφάνειες, περνάμε στο μεγαλύτερο οδηγικό προσόν του τετρακίνητου Ignis. Το σύστημα AllGrip εξασφαλίζει σημαντικά υψηλότερη πρόσφυση σε ολισθηρά οδοστρώματα (π.χ. χιόνι ή λάσπη), καθώς η ισχύς μεταφέρεται αυτόματα και στους πίσω τροχούς μέσω συνεκτικού συμπλέκτη, όταν ανιχνεύσει απώλεια πρόσφυσης στους εμπρός. Παράλληλα, το σύστημα ελέγχου κατάβασης (Hill Descent Control) βοηθά τα μέγιστα τον οδηγό σε έντονες και γλιστερές κατωφέρειες, καθώς με το πάτημα του σχετικού μπουτόν ενεργοποιείται αυτόματα το φρένο, επιτρέποντας καλύτερο χειρισμό του αυτοκινήτου. Η απόσταση των 180 χλστ. από το έδαφος είναι τιμιότατη για την κατηγορία, επιτρέποντας στο Ignis να πάει πιο μακριά εκτός δρόμου από ό,τι μπορεί να φανταστεί ο ιδιοκτήτης του.