H Fiat στην ουσία δημιούργησε τα αυτοκίνητα πόλης και αργότερα τα σουπερμίνι. Οι Ιταλοί διατηρούν τη μεγαλύτερη παράδοση στην αυτοκίνηση, όταν μιλάμε για compact τετράτροχα. Κι όμως, αυτή η υπερδύναμη του A και B-Segment δεν έχει εκπροσώπηση στο δεύτερο εδώ και 5 χρόνια – από όταν σταμάτησε η παραγωγή του Punto. Στο A-Segment βέβαια εξακολουθεί να «κεντάει», χάρις στα Panda και 500, όμως η απουσία της Fiat από τα «υπερ-μικρά» μοντέλα είναι παραπάνω από αισθητή. Μια κατηγορία όπου μεγαλούργησε και το Uno.
Η Stellantis έχει επιβεβαιώσει πως το Punto θα επανέλθει μέσα στη χρονιά, οπότε από τη στιγμή που μιλάμε για τον προ 30ετίας αντικαταστάτη του Uno, το ενδεχόμενο παρουσίασης ενός καινούργιου «Ένα» φαντάζει μακρινό. Τουλάχιστον αν το νέο Punto είναι όπως το μάθαμε, δηλαδή σουπερμίνι, και με την προϋπόθεση πως θα φέρει αυτό το όνομα. Αν το Τορίνο, όμως, αποφασίσει να το αναγεννήσει ως crossover, ή να βγάλει από τη ναφθαλίνη μια παλαιότερη ονομασία, τότε θα μπορούσαμε να πούμε «buongiorno» σε ένα Uno MK2 (για εμάς, καθώς στη Βραζιλία κυκλοφόρησε το 2010, βασιζόμενο στο πάτωμα του Palio). Αυτό πιστεύει o Tommaso D’ Amico, που ετοίμασε και τα ανάλογα renderings.
Ο Ιταλός digital designer, δε, είναι τόσο αισιόδοξος για το ενδεχόμενο νέου Uno, ώστε φαντάζεται και έκδοση Turbo! Καμιά σχέση με υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ, βέβαια, καθώς εδώ μιλάμε για αμιγώς ηλεκτρικό σύνολο. Τα 155 άλογα και 235 Nm του ηλεκτροκινητήρα από το Abarth 500e πάντως, μια χαρά δουλειά θα έκαναν. Το ίδιο ισχύει για τις δυναμικές και σύγχρονες γραμμές του αμαξώματος, το οποίο ωστόσο αλήθεια είναι πως θυμίζει VW ID.3 στο προφίλ και πίσω, ενώ μπροστά δανείζεται στοιχεία από το πρωτότυπο Chrysler Airflow. Υπάρχει, όμως, έστω ένας που δεν θα ήθελε να δει ένα από τα πιο ιστορικά ονόματα της αυτοκινητοβιομηχανίας, να αναβιώνει;