Οικονομικά Renault Captur με κινητήρα «διαμάντι»

Η Renault εισήλθε δυναμικά στην αναπτυσσόμενη κατηγορία των μικρών SUV το 2013 με το Captur, σημειώνοντας πολύ καλές πωλήσεις στην Ευρώπη (πάνω από 1,5 εκατομμύρια μονάδες). Βασισμένο στην πλατφόρμα του Clio τέταρτης γενιάς, το πρώτο Captur δεν παρουσίασε καμία σχεδόν ομοιότητα εξωτερικά και στο εσωτερικό του με το μικρό γαλλικό χάτσμπακ, διαθέτοντας το δικό του στιλ, διατηρώντας έως σήμερα μια φρεσκάδα.

Πολλά Captur 1.5 dCi με 12.000-14.000 ευρώ

Στην αγορά των μεταχειρισμένων υπάρχουν δεκάδες Captur προ ανανέωσης (έγινε τον Μάιο 2017). Ιδιαίτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνουν τα μοντέλα με τον πετρελαιοκινητήρα 1.5 dCi 90 PS, καθώς πρόκειται για ένα αξιόπιστο και αποδοτικό μηχανικό σύνολο με χαμηλές απαιτήσεις σε καύσιμο. Τώρα αυτοκίνητα με πρώτη ταξινόμηση μεταξύ 2013-2016 διατίθεται αρκετά σε ένα εύρος από 12.000 έως 14.000 ευρώ. Στο βασικό τους εξοπλισμό ανήκουν όλα τα απαραίτητα, όπως είναι ESP, 4 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition και ραδιόφωνο.

Πρακτικό και ευρύχωρο εσωτερικό

Στο εσωτερικό του Captur η σχεδίαση είναι ευχάριστη με το συνδυασμό των καμπύλων επιφανειών, των γεωμετρικών σχημάτων και του πίνακα οργάνων με το ιδιόμορφο σχήμα. Οι εμπρός επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους πολλές θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ πολύ πρακτικό είναι το συρτάρι Easy Box με τη χωρητικότητα των 11 λίτρων, αντί για το κλασικό και -συνήθως μικρό- ντουλαπάκι από την πλευρά του συνοδηγού. Από πλευράς ποιότητας δεν ενθουσιάζει σε επίπεδο υλικών, λόγω της ευρείας χρήσης σκληρών πλαστικών σε μεγάλες επιφάνειες, όπως στο ταμπλό. Εκεί όμως που εξυπηρετεί πολύ, είναι σε χώρους. Για τους πίσω επιβάτες υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια και τα κεφάλια, συν το πολύ βολικό συρόμενο κατά 16 εκατοστά κάθισμα, το οποίο διαμορφώνει την χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ από 377 έως 455 λίτρα.

Άνετο στην οδήγηση και ευέλικτο

Πολύ καλά γνωρίσματα διαθέτει το πρώτης γενιάς Captur και στην οδήγηση, ταιριάζοντας με επιτυχία την άνεση με το κράτημα και την ευελιξία. Οι αναρτήσεις του φιλτράρουν με αποτελεσματικό τρόπο τις περισσότερες ανωμαλίες των δρόμων, εξασφαλίζοντας παράλληλα πολύ καλή σταθερότητα. Πρόσθετα το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση είναι ακριβές, είναι ελαφρύ για τους ελιγμούς στην πόλη και βαραίνει στη θέση της ευθείας όσο αυξάνεται η ταχύτητα.

Ροπάτος κινητήρας με χαμηλή κατανάλωση

Ο 8βάλβιδος 1.500άρης πετρελαιοκινητήρας της Renault έχει κυκλοφορήσει σε εκατομμύρια αντίτυπα, σε διαφορετικές αποδόσεις και μοντέλα πολλών εταιρειών, αποτελώντας ένα αξιόπιστο μηχανικό σύνολο. Εφόσον τηρούνται τα προγραμματισμένα service και λειτουργείται σωστά από τον οδηγό, το μοτέρ αυτό αποδίδει σαν καινούργιο, ακόμα και μετά από δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα. Στην περίπτωση του Captur, οι 90 ίπποι και κυρίως τα 220 Nm ροπής χαρίζουν σβελτάδα και μεικτή ρεαλιστική κατανάλωση στα 5,6 λτ./100 χλμ. Το μηχανικό αυτό σύνολο τραβάει από τις χαμηλές στροφές χωρίς να έχει κενά ισχύος και δεν ενοχλεί με ανεπιθύμητους θορύβους ή κραδασμούς. Επίσης, στο ταξίδι δουλεύει σε χαμηλές στροφές (130 χλμ./ώρα με 2.500 σ.α.λ.) δίχως να «κρεμάει», μειώνοντας την κατανάλωση κατά 1 λίτρο/100 χλμ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.461
Ισχύς (hp/σ.α.λ.) 90/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 220/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 13,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 171
Κατανάλωση* (λτ./100 χλμ.) 5,6
Βάρος (κιλά) 1.170
*Δοκιμής

Get it on Google Play Download on the App Store