Η Renault εισήλθε στην αγορά των κόμπακτ SUV/crossover με το Captur, ένα μοντέλο που τα πηγαίνει περίφημα σε πωλήσεις με αποκορύφωμα το 2016 όπου κατέκτησε την πρώτη θέση στην Ευρώπη στα B-crossover με 215.670 οχήματα. Προκειμένου να συνεχίσει την επιτυχημένη του πορεία ανανεώθηκε σημαντικά σε όλους τους τομείς και ενίσχυσε τα ήδη θετικά του στοιχεία.
Οι αλλαγές στο Captur
Κατά την ανανέωσή του το Captur απέκτησε ακόμα πιο δυναμική εμφάνιση, η οποία προσεγγίζει του μεγαλύτερου Kadjar (διαβάστε εδώ τη δοκιμή). Η μάσκα έχει επανασχεδιαστεί ενώ οι προστατευτικές ποδιές στους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες δημιουργούν μία off-road εικόνα. Νέα είναι και η σχεδίαση των φωτιστικών σωμάτων και των φώτων ημέρας LED σχήματος C, ενώ οι ζάντες αλουμινίου των 17 ιντσών είναι νέου σχεδίου.
Δείτε ακόμα: Όλες οι νέες δοκιμές
Στο εσωτερικό του Renault Captur η εικόνα διατηρήθηκε χωρίς ουσιαστικές διαφορές, ωστόσο υπάρχουν σημαντικές αναβαθμίσεις στην ποιότητα μέσω της χρήσης μαλακών υλικών στο ταμπλό και στις πόρτες, καθώς και πλουσιότερος εξοπλισμός. Πλέον το γαλλικό μοντέλο προσφέρει γυάλινη πανοραμική οροφή, ηχοσύστημα Bose με έξι ηχεία και subwoofer, καθώς και νέα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης. Σε αυτά ξεχωρίζουν το σύστημα επόπτευσης τυφλής γωνίας σε ταχύτητες από 30 έως 140 χλμ./ώρα και το σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος. Τέλος το ανανεωμένο Renault Captur είναι διαθέσιμο και με το σύστημα Extended Grip, το οποίο αναβαθμίζει περαιτέρω τη δυνατότητα του αυτοκινήτου να κινείται σε εκτός δρόμου διαδρομές διαθέτοντας τρείς επιλογές.
Εσωτερικό με γνώμονα την λειτουργικότητα
Η καμπίνα του Renault Captur έχει σχεδιαστεί με βασικό άξονα την ευχρηστία κατά την καθημερινή -και όχι μόνον χρήση. Προσφέρει αρκετές θήκες για ποτήρια, μπουκάλια και άλλα αντικείμενα αν και αυτές που βρίσκονται ανάμεσα στα καθίσματα είναι ρηχές και δεν ευνοούν τη χρήση τους για ποτήρια. Στα πολύ θετικά είναι το συρόμενο ντουλαπάκι συνοδηγού Easy Life χωρητικότητας 11,5 λίτρων, οι αφαιρούμενες με φερμουάρ επενδύσεις καθισμάτων “Zip Collection” και το συρόμενο πίσω κάθισμα με ασύμμετρα αναδιπλούμενες πλάτες σε αναλογία 1/3-2/3 που επιτρέπει την αυξομείωση του χώρου των επιβατών αλλά και των αποσκευών. Ο τελευταίος κυμαίνεται μεταξύ μεταξύ 377 και 455 λίτρων, ενώ διαθέτει και αφαιρούμενο δάπεδο πολλαπλών θέσεων.
Σημείο βεβαίως που ξεχωρίζει στο εσωτερικό η οθόνη των συστημάτων ψυχαγωγίας. Η Renault ανάλογα με την έκδοση προσφέρει τρία μοντέλα (R&GO, Media Nav Evolution και Renault R-LINK Evolution. Το τελευταίο που είχαμε και στο Captur της δοκιμής διαθέτει έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών με ραδιόφωνο, μουσική, τηλεφωνία, Bluetooth, φωνητικό έλεγχο, σύστημα πλοήγησης TomTom, χρήση των αρχείων multimedia του τηλεφώνου, Android Auto καθώς και έναν κατάλογο από εφαρμογές που μπορούν να ληφθούν από το R-LINK Store.
Ισχυρός και οικονομικός ο dCi 110
Η γκάμα του Renault Captur στο πετρέλαιο περιλαμβάνει τον γνωστό 1.5 dCi σε δύο εκδόσεις με 90 και 110 ίππους. Στη δική μας δοκιμή είχαμε την ισχυρότερη έκδοση η οποία συνδυάζεται αποκλειστικά με το μηχανικό εξατάχυτο κιβώτιο. Η ροπή των 260 Nm εμφανίζεται λίγο πάνω από τις 1.500 σ.α.λ. και προσφέρει δυνατό τράβηγμα μέχρι και τις 3.500 σ.α.λ. με τις επιταχύνσεις να γίνονται εύκολα τόσο από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 11.4 δλ.) όσο και εν κινήσει. Δίχως κόπο και κατεβάσματα γίνονται οι προσπεράσεις ενώ μία ταχύτητα ταξιδίου στα 120-130 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται και διατηρείται ακόμα και με πλήρες φορτίο. Ίσως όμως για τον αυτοκινητόδρομο θα χρειάζονταν μία πιο μακριά κλιμάκωση στην έκτη σχέση. Στα πολύ θετικά του η κατανάλωση καυσίμου που εύκολα διατηρείται στα 5.6 λτ./100χλμ. σε μικτή χρήση. Μοναδικό μελανό του σημείο η κάπως τραχιά του λειτουργία που γίνεται αντιληπτή ακόμα και στο μεσαίο φάσμα.
Άνετο και ευκολοδήγητο
Στο δρόμο το Renault Captur είναι προσανατολισμένο στην άνεση. Οι αναρτήσεις φιλτράρουν πολύ καλά τις ανωμαλίες και τις κακοτεχνίες των δρόμων χωρίς ωστόσο να επιτρέπουν έντονες κλίσεις στις στροφές και απρόβλεπτες αντιδράσεις. Στα θετικά η απόσταση των 170 χιλιοστών από το έδαφος που επιτρέπει την κίνηση σε βατές εκτός δρόμου διαδρομές. Το τιμόνι είναι ελαφρύ και συμβάλει στην καθημερινή κίνηση ενώ και σε επίπεδο αίσθησης είναι καλό χωρίς βεβαίως να εντυπωσιάζει. Ο επιλογέας του μηχανικού κιβωτίου έχει μικρές διαδρομές και σαφές κούμπωμα. Η ψηλή θέση οδήγησης συμβάλει στην άνετη μετακίνηση όπως και το μεγάλο παρμπρίζ όμως η περιμετρική ορατότητα σίγουρα πέφτει θύμα από το πάχος των A, B και C Pillar.
Συνολικά το Renault Captur είναι ένα σύγχρονο crossover που προσφέρει πληρέστατη γκάμα κινητήρων και κιβωτίων. Σε αυτά προσθέτει σύγχρονο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, πολύ καλούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές καθώς και άνεση κατά την οδήγηση. Στην περίπτωση με τον κινητήρα των 110 ίππων συνδυάζει καλές επιδόσεις με οικονομία καυσίμου και σαφέστατα αποτελεί μία ιδανική επιλογή στην ολοένα και αυξανόμενη κατηγορία B-Crossover.
(+) Κινητήρας, κατανάλωση, επιδόσεις, ποιότητα, οδική συμπεριφορά, χώροι, πρακτικότητα, άνεση, εξοπλισμός
(-) Ρηχές ποτηροθήκες, περιμετρική ορατότητα