Δοκιμή Hyundai Ioniq 5 AWD 325 PS

Η Hyundai υπήρξε από τις πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες που πήρε στα πολύ σοβαρά την ηλεκτροκίνηση, διαβλέποντας τις μελλοντικές τάσεις και επενδύοντας τεράστια ποσά στην ανάπτυξη ανάλογων τεχνολογιών. Ήδη από το 2016, όταν έκανε ντεμπούτο το πρώτο Ioniq Electric, φάνηκε η δυναμική και προοπτική των Κορεατών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μόλις 6 χρόνια μετά, η φίρμα από τη Σεούλ έχει στη γκάμα της έναν συλλέκτη βραβείων, με απόγειο την  ανάδειξη του ως Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς πέρσι. Το όνομα αυτού; Ioniq 5.

Το όνομα «Ioniq» εξελίχτηκε στον ηλεκτρικό πρέσβη της Hyundai, αντιπροσωπεύοντας πια ολόκληρη οικογένεια μοντέλων. Το Ioniq 6 παρουσιάστηκε πριν λίγους μήνες, το SUV 7άρι είναι στα σκαριά, όμως το 5 είναι αυτό που έχτισε την υστεροφημία της EV γκάμας από τη Σεούλ. Στη χώρα μας βρίσκεται από τις αρχές φθινοπώρου, σε τρεις εκδόσεις ισχύος και δυο τεχνοτροπίες μετάδοσης κίνησης, που ξεκινούν από το βασικό πισωκίνητο των 170 ίππων και φτάνουν στο δικινητήριο/τετρακίνητο των 325 ίππων της δοκιμής.

Οι τιμές ξεκινούν από τις 47.090 ευρώ για το RWD 170 PS και τη μπαταρία των 58 kWh, ανεβαίνουν στις 51.890 ευρώ για το επίσης πισωκίνητο των 230 ίππων με την 77άρα μπαταρία, για να φτάσουν έως τις 60.590 ευρώ του κορυφαίου AWD 325 PS Limited που βλέπουμε, περιλαμβάνοντας στον εξοπλισμό τα πάντα (από 55.390 ευρώ το βασικό AWD 325 Premium). Οι τιμές αυτές πέφτουν κατά 8.000 ευρώ από την κρατική επιδότηση αγοράς. Πολύ σημαντική και η 5ετής εργοστασιακή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων, αλλά και η 8ετής εγγύηση για τη μπαταρία.

Ρετρό φουτουριστική η σχεδίαση

Με την πρώτη ματιά, ο έρωτας σου χτυπά την πόρτα όταν αντικρίζεις το Ioniq 5. Μια εξαιρετικά επιτυχημένη προσέγγιση από τις «πένες» της Hyundai, που φέρνουν στο 2022 τις γραμμές του εμβληματικού Pony. Το σχήμα του εμπρός μέρους, το LED μοτίβο των φωτιστικών σωμάτων εμπρός-πίσω και το προφίλ (η γωνία 45 μοιρών στην πίσω κολώνα, κυρίως) μάς μεταφέρουν 45 χρόνια πίσω μεν, με το βλέμμα στο μέλλον δε. Άνθρωπο που να μην μείνει έκθαμβος από το Ioniq 5 δεν καταφέραμε να βρούμε, ειδικά στη συγκεκριμένη έκδοση με το περίτεχνο σχέδιο στις 20άρες ζάντες.

Ο άνθρωπος που σχεδίασε -μεταξύ άλλων- τη Lamborghini Murcielago και την πρώτη Bentley Flying Spur (λέγε με Luc Donkerwolke) κατάφερε να κρύψει τεχνηέντως τις αρκετά μεγάλες διαστάσεις του αμαξώματος, που σε καμιά περίπτωση δεν φανερώνει τα 4.635 χλστ. μήκους ή τα 3 ολόκληρα μέτρα μεταξονίου. Η τεχνοτροπία Parametric Pixels, μέσα από το συνδυασμό αιχμών και γεωμετρικών σχημάτων κρατά διαρκώς απασχολημένο το μάτι, δίχως όμως να το κουράζει ποτέ. Το Ioniq 5 σου δίνει συνεχώς κάτι καινούργιο να θαυμάσεις, μια λεπτομέρεια, ένα παιχνίδισμα του φωτός στο αμάξωμα, και δημιουργεί τις καλύτερες των εντυπώσεων για το πέρασμα στην καμπίνα των επιβατών.

«Άπλα» και ψηφιακή εποχή στο εσωτερικό

Εκεί όπου εντυπωσιάζεσαι κατευθείαν από τη διπλή ενιαία διάταξη των οθονών (αμφότερες 12 ιντσών), τη μινιμαλιστική παρουσία διακοπτών στο ταμπλό, την όψη -και εν συνεχεία την ποιότητα- των υλικών, αλλά και την ευρυχωρία. Το μοτίβο «Living Space» είναι αυτό που διακατέχει το εσωτερικό του αυτοκινήτου, με βασικό χαρακτηριστικό το Universal Island. Αλλιώς, την κεντρική κονσόλα που μπορεί να μετακινηθεί έως και 140 χλστ. εμπρός-πίσω! Μια πατέντα που μεγιστοποιεί είτε το χώρο για τα πόδια του μεσαίου επιβάτη, είτε το πλάτος για οδηγό συνοδηγό. Ακόμα και με την κονσόλα στη θέση της, βέβαια, το Ioniq 5 παραδίδει μαθήματα χωροταξίας.

Η πλατφόρμα E-GMP επέτρεψε στους μηχανικούς της Hyundai να αδειάσουν το πάτωμα του αυτοκινήτου και να του δώσουν έναν αέρα μεταξύ των αξόνων, που φτάνει τα 3.000 χλστ. Η Mercedes S-Class των 5,2 μ. μήκους, για να έχουμε μια ιδέα του πόσο μεγάλο είναι το μεταξόνιο εδώ, φτάνει στα 3.106 χλστ. Η προσοχή στη λεπτομέρεια εντοπίζεται μέχρι στα εμπρός καθίσματα, που είναι 30% λεπτότερα για περαιτέρω αύξηση του χώρου στα πόδια των επιβατών, ενώ δεν θα πρέπει να παραλείψουμε το συρόμενο κατά 135 χλστ. κάθισμα πίσω, το εντελώς επίπεδο δάπεδο, ούτε το τεράστιο πορτμπαγκάζ των 530 λίτρων. Οι αποσκευές μάλιστα μπορούν να απολαύσουν μέχρι 1.600 λίτρα, κατόπιν αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων, έχοντας παράλληλα ακόμα 24 λίτρα διαθέσιμα στο εμπρός μέρος (57 στις δικίνητες, μονοκινητήριες εκδόσεις).

Κοντολογίς, και παρά την ύπαρξη ηλιοροφής στο αυτοκίνητο της δοκιμής, 5 ενήλικες και οι αποσκευές τους θα βολευτούν με άνεση MPV στα ενδότερα του Ioniq 5. Η εργονομία δεν προβληματίζει, παρότι το 90% των λειτουργιών ελέγχονται από την οθόνη. Όμως υπάρχουν και φυσικά χειριστήρια για τις απαραίτητες λειτουργείες.

Ασταμάτητη επιτάχυνση, απρόσμενα καλή κατανάλωση

Ο οδηγός του κορυφαίου Ioniq 5 έχει στη διάθεσή του τη συνδυαστική δύναμη 2 ηλεκτροκινητήρων (έναν εμπρός, έναν πίσω), που γεμίζει το δεξί πεντάλ με 325 ίππους και 605 Nm ροπής. Τέτοια ισχύς δεν έχει πρόβλημα να εκτινάξει τα 2.120 κιλά βάρους, επιταχύνοντάς τα με ρυθμούς που μόνο μεσαίο οικογενειακό crossover δεν θυμίζουν. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε μόλις 5,1 δλ. και με ένα αξιοσέβαστο κόλλημα της πλάτης σου στο κάθισμα, δίχως ίχνος σπιναρίσματος. Η επίτευξη ταχυτήτων αυτοκινητοδρόμου δεν είναι καν θέμα προς συζήτηση, ενώ και η ηλεκτρονικά περιοριζόμενη τελική των 185 χλμ./ώρα φαντάζει ελάχιστη, παρόλο που συγκαταλέγεται στις υψηλότερες της κατηγορίας (για ηλεκτρικό, εννοείται).

Το γκάζι παίζει με το μυαλό σου, ειδικά στο πρόγραμμα Sport που «ακονίζει» την απόκριση, κάνοντάς σε να αναρωτιέσαι αν βρίσκεσαι πίσω από τιμόνι κάποιου υπεραυτοκινήτου. Τα τινάγματα προς τα εμπρός σε κάθε δυνατό πάτημα του πεντάλ βγάζουν το παιδί από μέσα σου, αλλά ευτυχώς όχι τα ευρώ από την τσέπη για πληρωμή λογαριασμού ρεύματος. Οι καταπληκτικές επιδόσεις συνοδεύονται από μια εξίσου εντυπωσιακή κατανάλωση, η μέση τιμή της οποίας δεν ξεπέρασε το 19,1 kWh/100 χλμ. κατά τη διάρκεια της δοκιμής. Με λίγη προσοχή άνετα πέφτεις κοντά στις 18-18,2 kWh/100 χλμ., αφήνοντας τη μπαταρία των 77 kWh να σε βγάλει για περισσότερα από 420 χλμ. χωρίς φόρτιση.

Όταν έρθει η ώρα της πρίζας, θα χρειαστούν περίπου 7 ώρες και 25 λεπτά σε Wallbox 11 kW για να γεμίσει πλήρως η μπαταρία. Η αρχιτεκτονική των 800V, ωστόσο, καθιστά το Ioniq 5 ως ένα από τα λίγα προνομιούχα ηλεκτρικά που μπορούν να συνδεθούν σε ταχυφορτιστές 350 kW, ανεβάζοντας το επίπεδο ενέργειας από 10 σε 80% εντός μόλις 18 λεπτών. Το 5άρι Ioniq βέβαια δεν αντλεί μόνο, αλλά και παρέχει ενέργεια. Η τεχνολογία V2L (vehicle to load) μπορεί να μετατρέψει το αυτοκίνητο σε γεννήτρια, επιτρέποντας τη λειτουργία διαφόρων εξωτερικών συσκευών (ηλεκτρικά ποδήλατα/πατίνια ή εξοπλισμό κάμπινγκ) με ισχύ έως 3,6 kW, ακόμα και χωρίς να λειτουργούν οι ηλεκτροκινητήρες.

Κορυφαία άνεση και υψηλή σταθερότητα στο δρόμο

Η Hyundai με το Ioniq 5 εστίασε στην άνεση και την ποιότητα κύλισης, διαμορφώνοντας το ηλεκτρικό της σε μια μυοχαλαρωτική κάψουλα μετακινήσεων. Άλλωστε όσοι θέλουν σπορ Ioniq 5 θα περιμένουν για το Ioniq 5 Ν που βρίσκεται προ των πυλών. Η ανάρτηση ισοπεδώνει σχεδόν κυριολεκτικά τα πάντα, αφήνοντας ελάχιστους κραδασμούς ή θορύβους να περάσουν στο εσωτερικό. Κατόρθωμα που γίνεται σημαντικότερο, όταν λάβουμε υπόψη πως σε ένα EV ακούγονται όλα παραπάνω, λόγω έλλειψης ντεσιμπέλ από το σύστημα μετάδοσης. Στο Ioniq 5 θα ακούσεις λίγο αέρα στα πολλά χιλιόμετρα, και πέραν αυτού τίποτα. Ο συνδυασμός ευρυχωρίας-ησυχίας κάλλιστα παραπέμπει στην S-Class που προαναφέραμε, αν και εκεί περνάει λίγο η λειτουργία του κινητήρα στην καμπίνα!

Η έμφαση στην άνεση δεν σημαίνει πως το Ioniq 5 δεν κινείται ταχύτατα στις στροφές. Το κάνει άκοπα, με μικρές κλίσεις και αρκετή αμεσότητα στο τιμόνι, αλλά δεν θα σε βάλει «στην πρίζα» όσο το EV6, ούτε θα σε εμπνεύσει για εξερεύνηση ορίων πρόσφυσης (που είναι υψηλότατα) και εξόδους από στροφές με τα τέσσερα (γίνεται, αλλά με κόπο). Ούτως ή άλλως, η σχετικά ελλιπής πλευρική στήριξη του καθίσματος δεν ευνοεί τέτοιο στυλ οδήγησης. Αν το πάρεις απόφαση πάντως, τα φρένα και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας θα σταθούν στο ύψος τους, τόσο από πλευράς αίσθησης όσο και απόδοσης.

(+) Σχεδίαση, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, επιδόσεις, κατανάλωση, αυτονομία, τεχνολογία, άνεση, ποιότητα κύλισης, στιβαρότητα κατασκευής

(-) Πλευρική στήριξης καθισμάτων στις στροφές, μικρολάθη στην εργονομία του infotainment 

Καύσιμο
Ηλεκτρικό
Ταχύτητες
1
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
325
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
605
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
5,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
185 (ηλεκτρονικά περιοριζόμενη)
Μεικτή (kWh/100 χλμ.)
17,9
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4,635
Πλάτος (χλστ.)
1.890
Ύψος (χλστ.)
1.647
Μεταξόνιο (χλστ.)
3.000
Βάρος (κιλά)
2.120
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
530+24
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
88%
Ασφάλεια παιδιού
86%
Ασφάλεια πεζού
63%
Επικουρικά συστήματα
88%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
55.390 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store