Τα SUV μπορεί να είναι η δημοφιλέστερη κατηγορία αυτοκινήτων παγκοσμίως και να επισκιάζει τα πάντα εμπορικά, όμως δεν έχουν μόνο φίλους. Για την ακρίβεια, διατηρούν πιστούς και φανατικούς πολέμιους, σε όλα τα επίπεδα – κυβερνητικών και νομοθετικών περιλαμβανομένων.
Η Γερμανία είναι εχθρικά προσκείμενη εδώ και χρόνια απέναντί τους, έχοντας προτείνει κατά καιρούς διάφορα περιοριστικά μέτρα που έφταναν μέχρι την απαγόρευση κυκλοφορίας, αλλά και πώλησης! Προφανώς τέτοιες ιδέες δύσκολα τελεσφορούν σε μια χώρα που βασίζεται εν πολλοίς στην αυτοκινητοβιομηχανία για την οικονομική της ευμάρεια, η οποία για τους κατασκευαστές εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα SUVs και τα crossovers. Συνεπώς, οριζόντια μέτρα εναντίον τους πολύ δύσκολα ψηφίζονται. Η αυστηρότερη στάση του νόμου, όμως, δεν βρίσκεται εκτός τραπεζιού. Τουναντίον, είναι γεγονός!
Ένα δικαστήριο στη Φρανκφούρτη εκδίκασε μια -αρκετά σπάνια, για Γερμανία- υπόθεση παραβίασης ερυθρού σηματοδότη. Ο οδηγός πιάστηκε επ’ αυτοφώρω, από τις κάμερες ελέγχου κυκλοφορίας, οπότε δεν τέθηκε ποτέ θέμα ενοχής. Αυτό που τέθηκε, ήταν ζήτημα στην επικινδυνότητα της παράβασης και το ύψος της ποινής. Κανονικά, αν περάσεις με κόκκινο εκεί τιμωρείσαι με πρόστιμο 200 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 1 μήνα. Όχι ο συγκεκριμένος, όμως.
Ο δικαστής αποφάσισε να επιβάλλει σχεδόν το διπλό πρόστιμο, μόνο και μονό επειδή η παράβαση έγινε από SUV! Το σκεπτικό του; Το εξής: «Λόγω του σχήματος του αυτοκινήτου, που χαρακτηρίζεται από το ψηλά τοποθετημένο καπό και το πρακτικά κάθετο εμπρός μέρος, η εν λόγω παράβαση συνιστά ακόμα μεγαλύτερο κίνδυνο για τους πεζούς, συγκριτικά με το ενδεχόμενο του να οδηγούσε ο κατηγορούμενος μικρότερο αυτοκίνητο». Το όνομα του μοντέλου δεν ανακοινώνεται, ωστόσο η περιγραφή φέρνει στο μυαλό Mercedes G-Class και Jeep Wrangler. Ό,τι κι αν οδηγούσε ο βιαστικός οδηγός, καλείται να καταβάλλει 365 ευρώ και να καταθέσει το δίπλωμά του για τις επόμενες 30 ημέρες.