Πριν αποκτηθεί από το Volkswagen Group, η Bugatti είχε περάσει τη δεκαετία του 90’ υπό την καθοδήγηση του Romano Artioli. Εκείνη την περίοδο, μαζί με τη θρυλική EB 110, η οποία κατασκευάστηκε σε 126 αντίτυπα (από το 1991 έως το 1995), πρόλαβαν και φτιάχτηκαν μόλις τρεις EB 112. Ένα άγνωστο σεντάν, που πολύ λίγοι γνωρίζουν την ύπαρξή του και αποτελεί το μοναδικό τετράθυρο μοντέλο στην Ιστορία της φίρμας!
Η EB 112 ουσιαστικά δεν μπήκε ποτέ στην παραγωγή, καθότι η Bugatti χρεοκόπησε. Παρουσιάστηκε στη διεθνή έκθεση της Γενεύης το 1993, φιλοτεχνημένη από την πένα του Giorgetto Giugiaro. Σύμφωνα με το μύθο, ο Artioli είχε ζητήσει από τον σχεδιαστή να ενσωματώσει στοιχεία από την κληρονομιά της εταιρείας. Για αυτό, οι πιο διαβασμένοι θα βρουν ομοιότητες από την ιστορική Type 57 SC, αλλά και από τις Tipo 55 και Tipo 32. Ακόμα και οι ζάντες αντλούν έμπνευση από τη Royale.
Κάτω από το καπό πήρε θέση ένας 6λιτρος V12 κινητήρας με ισχύ 456 ίππων, ικανός να προσφέρει στο ρετρο-μοντέρνο αμάξωμα επιτάχυνση μόλις 4,3 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, μαζί με τελική 300 χλμ./ώρα. Η Bugatti υποστηρίζει πως η οδική της EB 112 συμπεριφορά ξεπερνά σε απόλαυση ακόμη και εκείνη της ΕΒ 110, άσχετα που η πρώτη δεν παρήχθη επίσημα. Παρόλα αυτά, κατασκευάστηκαν 3 πρωτότυπα. Το ένα εξ αυτών, διατίθεται προς πώληση από έναν έμπορο, στη Γερμανία.
Η εικονιζόμενο EB 112 φέρει αριθμό πλαισίου 39002 και ξεκίνησε να κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις της Bugatti, στο Campogalliano, για να ολοκληρωθεί τελικά από τη Monaco Racing Team. Αμέσως μετά μεταφέρθηκε σε έναν αντιπρόσωπο της εταιρείας στην Ελβετία, από όπου βρήκε τον πρώτο της ιδιοκτήτη. Σήμερα, η τετράθυρη Γαλλο-ιταλίδα παραμένει σε κατάσταση βιτρίνας, απολύτως λειτουργική και με μόλις 3.900 χλμ. στο κοντέρ της. Τιμή δεν ανακοινώνεται, ωστόσο φανταζόμαστε πως ο πωλητής, δεν θα ζητάει και… λίγα.