Δοκιμή Audi Q4 e-tron 40 204 PS

Η Audi μας συστήνει το νέο της ηλεκτρικό Q4 e-tron, ένα μεσαίο SUV, με το οποίο η γερμανική μάρκα φιλοδοξεί να κυριαρχήσει στην κατηγορία των premium EV D-SUV, όπου και εδώ ο ανταγωνισμός είναι σκληρός και με άκρως ανταγωνιστικές προτάσεις.

Η Audi είναι μια από τις εταιρείες που έχει επενδύσει πακτωλό χρημάτων στην εξέλιξη ηλεκτρικών μοντέλων. Αναμενόμενο, αφού σύμφωνα με το πλάνο της θα κατασκευάζει νέα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2025 (θα είναι βέβαια διαθέσιμα έως τη λήξη του κύκλου ζωής τους). Έτσι λοιπόν μετά τα e-tron & e-tron Sportback, σειρά παίρνει το Q4 e-tron, που είχαμε την ευκαιρία να το δοκιμάσουμε στη μεσαία έκδοση e-tron 40 των 204 ίππων και τιμή από 52.100 ευρώ, με ικανοποιητικό εξοπλισμό άνεσης κι ασφαλείας.

Μόνο απαρατήρητο δεν περνάει!

Σχεδιαστικά το Audi e-tron με την πρώτη ματιά δείχνει τις καταβολές του, αφού ενσωματώνει τη νέα αισθητική ταυτότητα της μάρκας. Η μεγάλη Singleframe κλειστή μάσκα να είναι αυτή που θα παρατηρήσετε πρώτα και πλαισιώνεται από τα αιχμηρά LED φωτιστικά σώματα. Οι σχεδιαστές αποφάσισαν να προσδώσουν ένα μυώδες παρουσιαστικό στο Audi Q4 e-tron, τονίζοντας αισθητά τους ώμους του, ενώ πίσω ξεχωρίζει η λωρίδα φωτός που συνδέει τα φωτιστικά σώματα. Πέρα από την εντυπωσιακή εμφάνιση του, το Audi Q4 e-tron έχει κι εμφατικές διαστάσεις που συνδράμουν στο να φαίνεται ακόμα πιο επιβλητικό στο δρόμο. Αναλυτικότερα, το μήκος του είναι στα 4.590 χλστ., το πλάτος στα 1.865 χλστ, το ύψος στα 1.613 χλστ. και το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.764 χλστ. Πέρα όμως από την εμφάνιση που ολοκληρώνεται με τις ζάντες 19 ιντσών, ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε και στην αεροδυναμική, μιας και κι ο συντελεστής οπισθέλκουσας στο Q4 e–tron αγγίζει το 0,28 ενώ στο Sportback φτάνει σε ακόμη χαμηλότερη τιμή, μόλις 0,26.

Εντυπωσιακό εσωτερικό με περιθώρια βελτίωσης στην ποιότητα

Και στο εσωτερικό το Audi Q4 e-tron φέρει τη νέα σχεδιαστική σφραγίδα της μάρκας, με τις καθαρές γραμμές και το οδηγοκεντρικό ταμπλό να αποτελούν σήματα κατατεθέντα για την καμπίνα του γερμανικού ηλεκτρικού SUV. Στο ανώτερο σημείο της κονσόλας συναντάμε τη μεγάλη οθόνη αφής των 10,1 ιντσών, ενώ για την πληροφόρηση του οδηγού υπάρχει μια ακόμα με διαγώνιο 10,25 ιντσών και δυνατότητα παραμετροποίησης, σύμφωνα με τις ανάγκες του χειριστή. Το τεχνολογικό highlight του Q4 είναι το νέο head-up display επαυξημένης πραγματικότητας, με το οποίο μπορεί να εφοδιαστεί προαιρετικά το Audi Virtual Cockpit, διευκολύνοντας κατά πολύ την πλοήγηση του οδηγού, αφού είναι εξαιρετικά ευανάγνωστο.

Τα υλικά που απαρτίζουν το κυρίως τμήμα του ταμπλό είναι μαλακά και πολύ καλά και σωστά δεμένα μεταξύ τους. Ωστόσο, τα σκληρά και με άγρια υφή πλαστικά που βρίσκονται στις επενδύσεις των θυρών σίγουρα δεν συνάδουν με την τιμή και τον πολυτελή χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ο οδηγός θα εξοικειωθεί πολύ εύκολα στην καμπίνα του Q4 e-tron, μιας και τα πάντα είναι εκεί που τα θέλει και τα περιμένει, ενώ υπάρχουν και πολλές θήκες για αντικείμενα. Όμορφη στο μάτι είναι και η αιωρούμενη κονσόλα που φιλοξενεί το μικρό επιλογέα του κιβωτίου ταχυτήτων της μιας σχέσης, ο οποίος συναντάται και στο ομόσταυλο Skoda Enyaq iV.

Ένα μεγάλο πλεονέκτημα που προσφέρει το νέο Q4 e-tron είναι η άνεση της καμπίνας του, αφού είναι σε φιλοξενήσει με ευκολία έως 5 ενήλικους επιβάτες. Σε αυτό διευκολύνει το επίπεδο πάτωμα, καθώς δεν θα δυσκολέψει όποιον κάτσει στη μέση. Παράλληλα, η πρόσβαση στις πίσω θέσεις είναι εύκολη, χάρη στο μεγάλο άνοιγμα των πίσω θυρών. Ο χώρος αποσκευών του Audi Q4 e-tron βρίσκεται στα 520 λτ. (τα «αδερφάκια» του Skoda Enyaq και VW ID.4 προσφέρουν 585 και 543 λτ. αντίστοιχα) και ικανοποιεί με το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα του, ενώ κάτω από το δάπεδο υπάρχει και ειδική θέση για τα καλώδια φόρτισης.

Δύναμη και καλή διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας!

Το Audi Q4 e-tron βασίζεται στη γνώριμη, πλέον, πλατφόρμα MEB, όπως ακριβώς τα ID.4 και Enyaq iV. Ο ηλεκτροκινητήρας του αποδίδει 204 ίππους και 310 Nm ροπής (στην έκδοση 40) και βρίσκεται μπροστά από τον πίσω άξονα. Αυτός αντλεί ενέργεια από τη μπαταρία ιόντων λιθίου 82 kWh (76,6 kWh ωφέλιμα), η οποία είναι τοποθετημένη μεταξύ των δύο αξόνων. Σύμφωνα με την Audi, η μπαταρία με μια πλήρη φόρτιση μπορεί να κινήσει το Q4 e-tron  για έως και 512 χλμ., κατά το πρωτόκολλο WLTP. Εμείς κατά τις μέρες δοκιμής μας, καταφέραμε να καλύψουμε 430 χλμ. με μια μόνο φόρτιση. Για να αναπληρωθούν τα επίπεδα της μπαταρίας, με τον on-board φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος που υποστηρίζει τα 11 kW, θα απαιτηθούν 8 ώρες και 15 λεπτά για να φτάσετε στο 100% της χωρητικότητας. Σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος έως 125 kW, από το 10% στο 80% αρκούν 38 λεπτά. Τώρα, αν υπάρχει διαθέσιμη μόνο οικιακή πρίζα, θέλετε ιώβεια υπομονή αφού απαιτούνται 39 ώρες και 15 λεπτά για το 100% της μπαταρίας.

Περνώντας στις επιδόσεις, η διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 8,5 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα. Σε ότι αφορά τη μέση κατανάλωση αυτή σύμφωνα με το εργοστάσιο είναι στα 17,6 kWh/100 χλμ., νούμερο που στην πράξη και σε κανονικές συνθήκες οδήγησης φτάνει τα 19 kWh/100 χλμ. Κι αν θέλετε να προστατέψετε περαιτέρω τα επίπεδα της μπαταρίας υπάρχει το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, που μπορείτε να ρυθμίσετε σε τρία επίπεδα μέσω των paddles στο τιμόνι. Πρόσθετα υπάρχει κι η επιλογή Β για ανάκτηση της ενέργειας στο μέγιστο επίπεδο.

Σβέλτο και ήσυχο!

Όπως σε κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, έτσι και στο Audi Q4 e-tron τα πάντα εξελίσσονται σε πλήρη ησυχία. Επίσης κι εδώ το κλειδί παίζει διακοσμητικό ρόλο, αφού μόλις ο οδηγός κάτσει στο κάθισμα του οδηγού, το αυτοκίνητο είναι έτοιμο για οδήγηση. Αρχικά, ο οδηγός θα βολευτεί αμέσως χάρη στο εύρος ρυθμίσεων του καθίσματος, απολαμβάνοντας την πολύ καλή περιμετρική ορατότητα. Μόλις επιλέξει το D (Drive) στο κιβώτιο και σανιδώσει το γκάζι, η επιτάχυνση είναι έντονη και απολαυστική. Σε καλή άσφαλτο θα εκτιμήσετε την ποιότητα κύλισης, ενώ το σύστημα διεύθυνσης με τον μεταβλητό λόγο μεταφέρει καλή αίσθηση όσο κι αν ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα στο κοντέρ. Έχοντας έναν πιο σπορ προσανατολισμό το Audi Q4 e-tron από τα συγγενικά Skoda Enyaq και VW ID.4, η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση είναι πιο σφιχτή και σε ορισμένες έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες θα δυσανασχετήσει, παρά την ύπαρξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω.

Το γερμανικό ηλεκτρικό SUV προσφέρει στον οδηγό του μία σειρά από προγράμματα οδήγησης, που επεμβαίνουν στη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα, αλλά και στην απόσβεση της ανάρτησης (στην έκδοση με τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ). Ξεκινάμε με το efficiency που έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει μέγιστη οικονομία και για το λόγο αυτό περιορίζει την τελική ταχύτητα στα 130 χλμ./ώρα. Εν συνεχεία υπάρχουν τα γνωστά μας Comfort, Auto, Individual και Dynamic, ενώ υπάρχει ένα ακόμα διαθέσιμο με την ονομασία Range. Αν το επιλέξετε, φροντίζει να παρέχει τη μέγιστη αυτονομία, περιορίζοντας παράλληλα την τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου στα 90 χλμ./ώρα! Στο εθνικό δίκτυο με το Q4 e-tron 40 κινείστε απροβλημάτιστα και άνετα, κάτι που ισχύει και όταν ξεκινήσουν κι οι στροφές. Παρά το βάρος του αυτοκινήτου που αγγίζει τα 2.125 κιλά, στις ανοιχτές καμπές καταφέρνει να «μπει» με χιλιόμετρα, διατηρώντας υψηλά επίπεδα πρόσφυσης και με την πληροφόρηση από το τιμόνι να ικανοποιεί. Τέλος τα φρένα είναι δυνατά, παρά τα ταμπούρα στον πίσω άξονα, με καλή απόκριση στο πάτημα, χωρίς ενοχλητική «νεκρή»  διαδρομή λόγω της ανάκτησης ενέργειας!

Ολοκληρωμένο ηλεκτρικό SUV

Αυτό που μας εξέπληξε ευχάριστα και το χαρακτηρίζουμε ως ένα ολοκληρωμένο SUV, είναι πως η προσφερόμενη αυτονομία σε κανονικές συνθήκες οδήγησης ικανοποιεί και με το παραπάνω. Έτσι μπορείτε να κινηθείτε άνετα χωρίς το έντονο άγχος της αυτονομίας που δημιουργούν τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της αγοράς. Συνδυαστικά με τη δυναμική του σχεδίαση, την ευρυχωρία και τον πλήρη εξοπλισμό άνεσης κι ασφάλειας, θα ικανοποιήσει τον αγοραστή που αναζητά ένα premium ηλεκτρικό SUV για να καλύψει ένα ευρύ φάσμα των αναγκών του.

(+) Σχεδίαση, τεχνολογία, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, εξοπλισμός άνεσης & ασφάλειας

(-) Λειτουργία ανάρτησης, τιμή, σκληρά πλαστικά στο εσωτερικό, χρόνος φόρτισης σε οικιακή πρίζα

Καύσιμο
Ρεύμα
Ταχύτητες
Αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
204
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
310
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
160
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
17,6 kWh/100 χλμ.
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.590
Πλάτος (χλστ.)
1.865
Ύψος (χλστ.)
1.613
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.764
Βάρος (κιλά)
2.125
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
520
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
93%
Ασφάλεια παιδιού
89%
Ασφάλεια πεζού
66%
Επικουρικά συστήματα
80%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
52.100 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store