Από την ώρα που ακούστηκε πως η Mazda ετοίμαζε τούρμπο και τετρακίνητη έκδοση του 3, οι συγκρίσεις με το MPS άρχισαν να κατακλύζουν τις συζητήσεις. Τελικά το κορυφαίο 3άρι δεν φόρεσε τα τρία γράμματα, όμως με 250 άλογα και 434 Nm ροπής εκτός του ότι είναι ταχύτερο στο 0-100 χλμ./ώρα από το MPS, μπαίνει στο ίδιο ζύγι με εγνωσμένης αξίας αντιπάλους όπως τα Subaru WRX και VW Golf R.
Δείτε ακόμα: Γερμανική καταιγίδα στα 300+ AWD άλογα (+video)
Αμφότερα είναι ανώτερα του Mazda σε νούμερα ιπποδύναμης (268 άλογα το Subaru, 288 -η αμερικανική βερσιόν- το VW), όμως το μισό λιγότερο λίτρο χωρητικότητας (2λιτρα αντί 2.5) τα αφήνει πίσω στον τομέα της ροπής (350 Nm το WRX, 380 το Golf R). Το γερμανικό hot hatch διατηρεί το πλεονέκτημα πάντως, όχι μόνο λόγω των σχεδόν 40 παραπάνω ίππων, αλλά και ελέω 7τάχυτου DSG. Το 3άρι διαθέτει κλασικό 6άρι αυτόματο, ενώ το WRX εξοπλίζεται με CVT (πέραν του 6τάχυτου χειροκίνητου). Στη θεωρία το Golf δεν πολυέχει αντίπαλο, καθώς ανακοινώνεται στα 4,7 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα. Το WRX πάει πάνω από τα 5 δλ. με το CVT, ερχόμενο κοντά στις επιδόσεις του 3, που έχει μετρηθεί στα 5,7 δλ.
Διαβάστε επίσης: Έρχεται Mazda RX-9 με 400 ίππους
Στην πράξη, το χάτσμπακ από τη Χιροσίμα «πουλάει» πολύ ακριβά το τομάρι του. Στην εκκίνηση φεύγει ταχύτερα από όλα, διατηρώντας βραχεία κεφαλή για αρκετό διάστημα. Μέχρι δηλαδή να ανακάμψει το Golf και να αποκαταστήσει την τάξη, αφήνοντας τους δυο Ιάπωνες να παλεύουν για τη δεύτερη θέση (ή την αποφυγή της τελευταίας). «Πλειάδες» ή «Zoom Zoom»;