Για τη «Θεά» (εκ του «Déesse») της Citroen δεν χρειάζονται πολλά λόγια. Ίσως το πιο ιστορικό αυτοκίνητο που κατασκεύασαν γαλλικά χέρια και ένα από τα πιο προηγμένα της Ιστορίας, έτη μπροστά από την εποχή του.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155
Εκτός των περιστρεφόμενων φώτων, που ακολουθούσαν το τιμόνι, η γαλλική θεότητα μνημονεύεται για την επαναστατική υδροπνευματική ανάρτηση. Αυτή που μετέτρεπε το αυτοκίνητο σε «μαγικό χαλί», σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της Citroen, και επέτρεπε σε κάθε τροχό να ρυθμίζεται κατά μόνας. Κοινώς, ανεξάρτητη ανάρτηση και δίχως την παραδοσιακή διάταξη ελατηρίων-αμορτισέρ, 65 ολόκληρα χρόνια πριν.
Δείτε ακόμα: Citroen C5 Aircross 1.2 λτ. βενζίνη ή 1.5 λτ. ντίζελ;
Ο καινοτόμος έλεγχος των κινήσεων του αμαξώματος, επέτρεπε την αυξομείωση της απόστασης από το έδαφος και τη σκληρότητα απόσβεσης αναλόγως συνθηκών, καθιστώντας το πέρασμα του «Βατράχου» κυριολεκτικά ισοπεδωτικό. Ένα από τα περιστατικά που έχτισαν τον μύθο της DS, ήταν η απόπειρα δολοφονίας κατά του Σαρλ Ντε Γκολ. Το 1962, 12 οπλοφόροι άνοιξαν πυρ κατά την πομπή του τότε Προέδρου της Γαλλίας, σκοτώνοντας 2 μέλη της φρουράς και γαζώνοντας το αυτοκίνητο που τον μετέφερε. Οι σφαίρες έσκασαν 3 λάστιχα (κάποιες αναφορές κάνουν λόγο πως τα έσκασαν όλα). Οποιοδήποτε άλλο τετράτροχο θα ακινητοποιούνταν, μετατρέποντας τον Ντε Γκολ σε στόχο εξάσκησης. Όχι η DS, όμως.
Διαβάστε επίσης: «Θεϊκή» και υπερσπάνια Citroen DS21 Décapotable
Το σύστημα ανάρτησης κατάφερε να ισοσκελίσει τα φορτία και να αντιπαρέλθει την απώλεια ελαστικών, επιτρέποντας στον οδηγό του να φτάσει σε ασφαλές σημείο. Ένα μοντέλο από τη Series 3 του 1967, δοκιμάζει τις ικανότητες του ως τρίκυκλο. Τι λέτε, μπορεί 53 χρόνια μετά την παρουσίασή της, η «Θεά» να περπατήσει με ένα τροχό λιγότερο;