Στην ιεραρχία των γρήγορων Opel, τα OPC κατέχουν κυρίαρχη θέση τα τελευταία χρόνια. Κυρίως, φυσικά, ελέω της δεύτερης γενιάς Astra και του ανάλογου Corsa. Τα GSi, ωστόσο, είναι αρκετά παλαιότερα. Αντικατέστησαν τα GTE, με πρώτο και καλύτερο το Kadett E.
Το τελευταίο Corsa GSi μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις, ενώ το νέο Insignia GSi συνεχίζει την παράδοση του προηγούμενου. Κατά πολλούς, η καλύτερη έκφανση των Grand Sport injection είναι το Kadett. Η ισχυρότερη και ταχύτερη, αυτή του απερχόμενου Insignia των 260 ίππων. Ένα μοντέλο που έγινε γνωστό ως οικογενειακός, αλλά και επαγγελματικός, ανθρωπομεταφορέας όμως είναι το πιο σπάνιο της σειράς. Και από τα σπανιότερα Opel που μπορεί να αναζητήσει κάποιος.
Δείτε ακόμα: Σας έχει λείψει το Opel Astra OPC;
Το Vectra B (2ης γενιάς) έκανε εμπορική θραύση στη χώρα μας, τόσο ως Ι.Χ. όσο και ως ταξί. Μάλιστα η επιτυχία ήταν διεθνής, ειδικά στην Αγγλία όπου τα Opel διατίθενται με τα σήματα της Vauxhall. Εκεί, δεν έλειψαν τα αγωνιστικά «γαλόνια» μέσω της συμμετοχής στο BTCC. Μπορεί το Vectra να μην κατέκτησε κάποιον τίτλο, όμως έκανε αισθητή την παρουσία του. Μια παρουσία που οι Βρετανοί ήθελαν να μεταφέρουν στο αυτοκίνητο παραγωγής, δημιουργώντας τα Vectra Super Touring (που βλέπουμε παρακάτω) και GSi. Αμφότερες οι εκδόσεις βασίζονταν στο γερμανικό i500, όμως σε αντίθεση με εκείνο ο ατμοσφαιρικός V6 των 2.5 λίτρων αρκούνταν στα 180 άλογα στις 5.750 σ.α.λ., αντί των 195 του i500, και τα 274 Nm ροπής στις 3.500 σ.α.λ.
Ο συνδυασμός με το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο προσέφερε ρυθμό επιτάχυνσης 7,9 δλ. για τα 100 χλμ./ώρα από στάση και τελική 240 χλμ./ώρα. Οι αισθητικές διαφορές σε σχέση με τα απλά Vectra ήταν λίγες, περιοριζόμενες σε διακριτικές αεροδυναμικές προσθήκες. Συνολικά, 3.900 GSi κατασκευάστηκαν, κυρίως σε σεντάν και 5θυρο αμάξωμα. Μεταξύ 2002 και 2003, ωστόσο, οι Άγγλοι είπαν να αποχαιρετήσουν τη δεύτερη γενιά Vectra εορταστικά.
Το αεροδυναμικό κιτ έγινε σαφώς πιο επιθετικό, με πλήρες σετ ανασχεδιασμένων προφυλακτήρων, μεγαλύτερων πλαϊνών ποδιών και ανάλογου spoiler. Στο εσωτερικό ο νέος λεβιές, τα αλουμινένια πεντάλ και η διχρωμία λευκού-μαύρου στις δερμάτινες επενδύσεις έδιναν τον απαραίτητο executive τόνο, τη στιγμή που οι νόρμες ρύπων ανάγκαζαν την Opel στην αύξηση της χωρητικότητας του 24βάλβιδου μοτέρ στα 2.6 λίτρα. Οι επιδόσεις παρέμειναν στα ίδια επίπεδα, όμως η πιο σφιχτή ανάρτηση μείωνε τις κλίσεις του αμαξώματος και έφερνε τα δυναμικά χαρακτηριστικά του Vectra πιο κοντά στην επιθετική εμφάνιση.
Διαβάστε επίσης: O διαχρονικός (αερο)δυναμισμός του Opel Calibra
Η Vauxhall Motorsport, που είχε αναλάβει τη μετατροπή του μοντέλου, κατασκεύασε μόλις 500 2.6 V6 GSi. Η συντριπτική πλειοψηφία, όπως και στο 2.5, σεντάν και χάτσμπακ. Μια πολύ μικρή παρτίδα, ωστόσο, βρήκε αγοραστές ως station wagon. Για την ακρίβεια, 37 όλα κι όλα! Ούτως ή άλλως τα 500 αντίτυπα χρίζουν το Vectra 2.6 V6 ως το πιο σπάνιο GSi, όμως τα 37 estate συνθέτουν ένα από τα πιο συλλεκτικά παζλ σε Opel ανεξαρτήτως χρονολογίας και μοντέλου.