Κατά γενική ομολογία και επί της συντριπτικής τους πλειοψηφίας, όταν οι πολιτικοί μιλάνε για το αυτοκίνητο ακούμε από απίστευτα μέχρι κωμικά ζητήματα. Συνήθως, η ανωτέρω συνθήκη αφορά τα εγχώρια καθέκαστα. Οι Γερμανοί συνάδελφοι, ωστόσο, φαίνεται πως «ζήλεψαν».
Τα κόμματα των Πρασίνων και των Χριστιανοδημοκρατών (SPD) ανακοίνωσαν την κοινή τους γραμμή, η οποία υπαγορεύει την μελλοντική απαγόρευση της ελεύθερης πώλησης SUV! Η εκπρόσωπος του SPD, Kirsten Lühman, δήλωσε πως «τα SUV εμφανίζουν σημαντικά μεγαλύτερες εκπομπές ρύπων και νούμερα κατανάλωσης συγκριτικά με τα συμβατικά αυτοκίνητα. Σε συνδυασμό με την κυριαρχία τους στον τομέα των πωλήσεων, είναι ξεκάθαρο πως το περιβάλλον απειλείται». Η ομόλογός της στους Πράσινους, Ingrid Remmers, συμπλήρωσε δε πως «είναι παράλογο να μεταφέρει ένα όχημα 1.9 τόνων έναν άνθρωπο 80 κιλών». Τα γεγονότα της αγοράς και οι αριθμοί, όμως, αναιρούν τους ισχυρισμούς των δυο κυριών.
Δείτε ακόμα: Οι πιο αξιόπιστες μάρκες αυτοκινήτων στην Ευρώπη
Η Remmers ακούγοντας «SUV» φέρνει στο μυαλό της μοντέλα όπως η BMW X7, η οποία όντως κυμαίνεται στην περιοχή των 2 τόνων. Αναλόγως έκδοσης, πάνω από αυτό το όριο. Το κομμάτι από την εμπορική «πίτα» που καταλαμβάνουν η BMW X7, το Audi Q7 και λοιπά πελώρια SUVs, είναι ελάχιστο συγκριτικά με την πιο επιτυχημένη κατηγορία παγκοσμίως: αυτή των compact crossover/SUV. Κάτι που μας φέρνει στην τεχνική σκοπιά της Lühman.
Η εκπρόσωπος των Χριστιανοδημοκρατών προτάσσει τις υψηλότερες εκπομπές ρύπων και την μεγαλύτερη κατανάλωση των crossover, συγκριτικά με τα συμβατικά μοντέλα. Δεν προσδιορίζει τι εννοεί με τον όρο «συμβατικά», αλλά ας θεωρήσουμε τα μοντέλα στα οποία βασίζονται. Για παράδειγμα, το VW T-Roc με το Golf. Παίρνουμε για παράδειγμα τις εκδόσεις με τον 1.5 TSI Evo των 150 ίππων και το 6αρι χειροκίνητο κιβώτιο. H VW ανακοινώνει μέση κατανάλωση 5,2-5,4 λίτρα/100 χλμ. για το Golf, με εκπομπές CO2 στα 119-123 γρ./χλμ. Τα αντίστοιχα νούμερα για το T-Roc; 5,3-5,4 λίτρα/100 χλμ. και 121-123 γρ.χλμ.
Ακόμα και στην σύγκριση μεταξύ 7αρας και X7, τα δυο μοντέλα της BMW είναι ταυτόσημα στην κατανάλωση (11,4 λίτρα/100 χλμ. για τις 750i xDrive και X7 50i). Στις εκπομπές ρύπων, πράγματι η X7 επιβαρύνει το περιβάλλον αρκετά περισσότερο σε σύγκριση με την αντίστοιχη Σειρά 7 (261 γρ.CO2/χλμ. έναντι 189-194 γρ.CO2/χλμ.). Oπότε η κουβέντα γύρω από «ρυπογόνα άρματα που πρέπει να απαγορευθούν» αποκτά κάποια βάση, μακριά όμως από την περιοχή των SUV που κατακλύζουν τους δρόμους του πλανήτη.
Διαβάστε επίσης: Ποια είναι τα πιο αξιόπιστα SUV στις 100.000 χιλιόμετρα;
Αν τελικά περάσει το μέτρο, οι Γερμανοί θα πρέπει να διαθέτουν ειδική άδεια για να αγοράσουν αυτοκίνητα της κατηγορίας. Προτεραιότητα θα έχουν οι κάτοικοι της περιφέρειας και ειδικά οι αγρότες, με ένα καθεστώς που θυμίζει αρκετά το δικό μας για αγορά αγροτικού!