Το Honda Jazz στην ολοκαίνουργια τρίτη γενιά του συνεχίζει την φιλοσοφία των προκατόχων του και συνδυάζει την ευελιξία ενός μικρού αυτοκινήτου με χώρους μεγαλύτερων μοντέλων και πρακτικά στοιχεία από πολυχρηστικά. Βασισμένο στην παγκόσμια πλατφόρμα B της Honda –την οποία μοιράζεται με το νέο HR-V, το νέο Jazz διαθέτει μεγαλύτερο μήκος κατά 95 χλστ. (3.995 χλστ.) και μεταξόνιο κατά 30 χλστ., ωστόσο παραμένει κόμπακτ, αλλά πολύ άνετο.
Το νέο Jazz προσφέρεται μόνο με έναν κινητήρα βενζίνης, το νέο 1.3 λτ. i-VTEC ισχύος 102 ίππων της σειράς Earth Dreams Technology της Honda. Ντίζελ μηχανικό σύνολο δεν υπάρχει στην γκάμα του νέου Jazz, όμως αργότερα θα υπάρξει υβριδικό σύνολο (διατίθεται στην Ιαπωνία) και ίσως στο μέλλον να προστεθεί και ο 1.0 λτ. VTEC TURBO, ο οποίος θα τοποθετηθεί στο νέο Honda Civic του 2017.
Από πλευράς τιμών, το νέο Honda Jazz είναι αρκετά πιο ακριβό από τα υπόλοιπα μικρά μοντέλα, αφού η αρχική του έκδοση κοστίζει 16.990 ευρώ, ενώ με το αυτόματο κιβώτιο CVT πωλείται από 20.990 ευρώ. Ποσά που συγκρίνονται με ντίζελ μοντέλων, όχι μόνο της κατηγορίας των μικρών, αλλά και των μικρομεσαίων. Στο βασικό του εξοπλισμό περιλαμβάνεται -μεταξύ άλλων- το σύστημα City-Brake Active, ενώ προαιρετικά στην αρχική έκδοση και στάνταρ σε όλες τις υπόλοιπες εκδόσεις, είναι τα συστήματα Intelligent Speed Assist, Forward Collision Warning, Lane Departure Warning, Traffic Sign Recognition system, και High-beam Support System.
Πρακτικό και πολύ ευρύχωρο εσωτερικό
Ο θάλαμος επιβατών του νέου Jazz εντυπωσιάζει με τους μεγάλους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Σχεδιαστικά το ταμπλό διαθέτει μοντέρνα εμφάνιση, ενώ τα σκληρά πλαστικά (περιμέναμε καλύτερα βάσει της τιμής), είναι καλής ποιότητας και με προσεγμένη συναρμογή που αποτρέπει ενοχλητικούς τριγμούς. Ο οδηγός θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση οδήγησης και θα εξοικειωθεί γρήγορα με τα διάφορα επιμέρους χειριστήρια και με τις λειτουργίες του Honda Connect με την οθόνη αφής των 7 ιντσών (δεν ανήκει στην αρχική έκδοση).
Το ρεζερβουάρ του καυσίμου που είναι τοποθετημένο και σε αυτό το Honda κάτω από τα εμπρός καθίσματα απελευθερώνει πολύ χώρο κάτω από τα πίσω καθίσματα και σε συνδυασμό με το σύστημα Magic Seats διαμορφώνεται ποικιλοτρόπως το πίσω τμήμα της καμπίνας. Εκεί υπάρχει πολύς χώρος για τα πόδια και το κεφάλι, αρκετό πλάτος και σχεδόν επίπεδο δάπεδο, ενώ την είσοδο διευκολύνουν σημαντικά οι πόρτες που ανοίγουν κάθετα. Ο χώρος αποσκευών των 354 λίτρων (μαζί με τον υποδαπέδιο) είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος, τετραγωνισμένος, με χαμηλό κατώφλι. Με την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος δημιουργείται ένας επίπεδος αποθηκευτικός χώρος 1.314 λίτρων.
Ευκολοδήγητο και σταθερό σε κάθε διαδρομή
Πολύ καλά χαρακτηριστικά διαθέτει συνολικά το νέο Honda Jazz στο δρόμο, αφού διαθέτει ευελιξία και ευκολία στους χειρισμούς που απαιτούνται στην πόλη, ενώ παράλληλα είναι ευχάριστο στην οδήγηση. Το νέο πιο άκαμπτο και ελαφρύτερο πλαίσιο και η ανασχεδιασμένη ανάρτηση με την όχι ιδιαίτερα μαλακή ρύθμιση, συνθέτουν ένα σύνολο που αποπνέει ασφάλεια και προσφέρει πολύ καλή οδική συμπεριφορά τόσο στις ευθείες σε γρήγορους ρυθμούς όσο και στις στροφές, όπου οι κλίσεις είναι μικρές και τα περιθώρια πρόσφυσης αυξημένα. Επιπλέον, το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση έχει σωστή αίσθηση, αμεσότητα και βάρος. Η άνεση από την ανάρτηση είναι καλή, αν και λίγο σφιχτή στην απόσβεση, χωρίς πάντως να ενοχλεί.
Ικανοποιητικός ο κινητήρας αλλά με μέτρια ροπή
Ο νέος κινητήρας 1.3 λτ. i-VTEC αντικαθιστά τους 1.2 λτ. και 1.4 λτ. του προγενέστερου Jazz και συνδυάζεται με 6τάχυτο κιβώτιο ή προαιρετικά με CVT. Οι ταχύτητες 1-5 είναι πιο «πυκνές» και η 6η μακρύτερη αλλά όχι πολύ «μακριά» συγκρινόμενη με μικρότερης χωρητικότητας turbo κινητήρες, αφού στα 130 χλμ./ώρα το στροφόμετρο δείχνει περίπου 3.600 σ.α.λ. Παραδοσιακά και σε αυτό το νέο Honda ο επιλογέας των ταχυτήτων κουμπώνει σωστά και έχει κοντές διαδρομές. Οι 102 ίπποι και τα 123 Nm ροπής στις 5.000 σ.α.λ. προσφέρουν ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ.) στο ελαφρύ αμάξωμα των 1.066 κιλών, όμως ειδικά σε ροπή μειονεκτεί σημαντικά έναντι των μικρότερων turbo βενζίνης, αλλά και των ντίζελ κινητήρων. Η λειτουργία του 1.3 λτ. i-VTEC είναι πολιτισμένη με καλύτερο τράβηγμα από τις μεσαίες στροφές και άνω και με λογική κατανάλωση, η οποία σε αστικές συνθήκες κυμάνθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής στα 6,8 λτ./100 χλμ.
(+) Πρακτικότητα, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, ευελιξία, συναρμογή εσωτερικού, οδική συμπεριφορά
(-) Τιμή, μία μόνο επιλογή κινητήρα, ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών στο εσωτερικό