Δοκιμή Skoda Yeti Outdoor ντίζελ 1.6 TDI 105 PS GreenLine

Η Skoda ανανέωσε το Yeti τέσσερα χρόνια μετά την παρουσίασή του, ενώ το προσφέρει σε δύο τύπους, το Yeti Outdoor με την πιο ενδιαφέρουσα εκτός δρόμου εμφάνιση και το Yeti με τα πλαστικά προστατευτικά στο χρώμα του αμαξώματος. Βασική εξωτερική του αλλαγή αφορά το ανασχεδιασμένο και πιο δυναμικό εμπρός άκρο με τη νέα μάσκα, προφυλακτήρα και φωτιστικά σώματα, καταρτώντας τους στρογγυλούς προβολείς. Μικρές αλλαγές υπάρχουν και στον σχεδιασμό των πίσω φωτιστικών σωμάτων και πόρτας του χώρου αποσκευών. Εκσυγχρονισμένο με την σειρά του είναι και το εσωτερικό.

Από πλευράς κινητήρων, το ανανεωμένο Yeti συνεχίζει να εφοδιάζεται με τους ντίζελ 1.6 TDI 105HP και 2.0 TDI 110/140/170HP (μόνο 4×4) και τους βενζίνης 1.2 TSI 105HP, 1.4 TSI 122HPκαι 1.8 TSI 160HP 4×4 (πατήστε εδώ για τον τιμοκατάλογο). Παράλληλα έχει διατηρήσει το πολύ καλό value for money, αφού κοστίζει από 17.990 ευρώ, ενώ το ντίζελ Yeti Outdoor 1.6 TDI 105HP της δοκιμής μπορεί να αποκτηθεί από 20.460 ευρώ, αποτελώντας συνολικά μια πολύ καλή και ανταγωνιστική πρόταση σε κάθε επίπεδο.

Οικονομικός και με καλές επιδόσεις ο 1.6 TDI

Ο γνωστός ντίζελ κινητήρας του ομίλου Volkswagen 1.6 TDI  με 105 ίππους και 250 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ. προσφέρει επάξια τις υπηρεσίες του και στο μικρομεσαίο SUV μοντέλο βάρους 1.410 κιλών. Το μηχανικό αυτό σύνολο παρουσιάζει ικανοποιητικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές χάρη στην άφθονη ροπή και συνδυάζεται καλά με το 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο με την αραιή διάταξη, ευνοώντας την κατανάλωση. Αυτή, σύμφωνα με την Skoda ανέρχεται στα 4,6 λτ./100 χλμ. με 119 γρ./χλμ. CO2 (107€ τέλη κυκλοφορίας). Σε πραγματικές συνθήκες παραμένει χαμηλή και κυμαίνεται στα 6 λτ./100 χλμ. Από πλευράς επιδόσεων χωρίς να ενθουσιάζει, ο 1.6 TDI κινεί άνετα το αυτοκίνητο, επιταχύνοντάς το στα 0-100 χλμ./ώρα σε 12,1 δλ., ενώ δεν ζορίζεται και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Η λειτουργία του εμφανίζει μια ελαφριά τραχύτητα και θόρυβο συγκριτικά με άλλα ντίζελ μοντέλα 1.5-1.6 λτ., ωστόσο κυμαίνεται σε λογικά πλαίσια και δεν θα ενοχλήσει ύστερα από πολύωρη οδήγηση. Επίσης, η έκδοση GreenLine διαθέτει, μεταξύ άλλων, το σύστημα, Start/Stop, λειτουργία ανάκτησης ενέργειας, ελαστικά με μειωμένη αντίσταση κύλισης και πιο χαμηλή ανάρτηση.

Πολύ καλή οδική συμπεριφορά και αίσθηση

Μεταξύ των θετικών χαρακτηριστικών του ανανεωμένου Yeti παραμένει και η πολύ καλή συμπεριφορά του στο δρόμο, αφού συνδυάζει με επιτυχημένο τρόπο την σταθερότητα ανεξαρτήτως διαδρομής με την άνεση χάρη στο στιβαρό του πλαίσιο και στις σωστά ρυθμισμένες ανεξάρτητες αναρτήσεις. Η ψηλή θέση οδήγησης και η πολύ καλή περιμετρική ορατότητα ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας, καθώς και την ευκολία κίνησης στην πόλη. Εκτός αυτής, ο οδηγός του Yeti 1.6 TDI είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί πλήρως την ισχύ του κινητήρα και να κινηθεί σβέλτα και με σιγουριά. Στις ευθείες παρουσιάζεται πολύ σταθερό όπως και στις στροφές, όπου χαρακτηρίζεται για την ουδετερότητά των αντιδράσεών και τον εύκολο έλεγχό του μέσω του θετικού σε αμεσότητα, βάρους και αίσθηση τιμονιού, όπως επίσης και των αποτελεσματικών φρένων.

Ποιοτικό, ευρύχωρο και πολύ πρακτικό εσωτερικό

Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Yeti οι αλλαγές εστιάζονται στις νέες επενδύσεις, τιμόνι και το πιο σύγχρονο σύστημα πολυμέσων. Η σχεδίασή του παραμένει ευχάριστη αλλά δείχνει τα χρόνια της συγκριτικά με των νεότερων μοντέλων της Skoda. Ποιοτικά είναι σε θέση να καλύψει και τους πιο απαιτητικούς, καθώς το πάνω μέρος του ταμπλό του αποτελείται από αφρώδες υλικό με ευχάριστη υφή, ενώ και τα σκληρά πλαστικά ικανοποιούν όπως ισχύει αντίστοιχα και με την στιβαρή συναρμολόγηση. Απροβλημάτιστη είναι και η εργονομία των σωστά τοποθετημένων και εύχρηστων χειριστηρίων, όπως και η ψηλή θέση οδήγησης. Από πλευράς πρακτικότητας το εσωτερικό του Yeti δεν έχει να ζηλέψει κάτι από ένα πολυχρηστικό αυτοκίνητο λόγω της παρουσίας πολλών αποθηκευτικών χώρων και των πολλαπλών ρυθμίσεων του πίσω καθίσματος. Το τελευταίο χωρίζεται σε τρία τμήματα, τα οποία σύρονται σε μια διαδρομή 80 χλστ., αναδιπλώνονται πλήρως και μπορούν ακόμα και να αφαιρεθούν. Έτσι 4 ή και 5 ενήλικα άτομα θα μετακινηθούν χωρίς παραχωρήσεις, ενώ η χωρητικότητα του ρηχού πορτ μπαγκάζ των 416 λτ. αυξάνεται εύκολα μέχρι τα 510 λτ. με τη μετακίνηση των πίσω καθισμάτων.

(+): Κατανάλωση, πρακτικότητα εσωτερικού, ποιότητα κατασκευής, θέση οδήγησης, άνεση, οδική συμπεριφορά

(-): Ποιότητα κύλισης, ελαφριά τραχύτητα κινητήρα

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
105/4.400
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
12,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
176
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,2
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,2
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
119
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
107,1
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.222
Πλάτος (χλστ.)
1.793
Ύψος (χλστ.)
1.671
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.578
Βάρος (κιλά)
1.410
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
416
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
92%
Ασφάλεια παιδιού
78%
Ασφάλεια πεζού
46%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
20.460
Get it on Google Play Download on the App Store