Τι κι αν έχουν περάσει 32 χρόνια από το ντεμπούτο του; Το Mazda RX-7 FD συνεχίζει να θρέφει όνειρα και επιθυμίες, απολαμβάνοντας του θαυμασμού και της νοσταλγίας σε όλα τα μήκη και πλάτη της αυτοκινητικής υφηλίου. Ειδικά όταν μιλάμε για σπέσιαλ εκδόσεις, όπως το RS-R.
H τρίτη γενιά του εμβληματικού sportscar από τη Χιροσίμα κυκλοφόρησε σε πολλές ειδικές εκδόσεις. Μία από τις πιο δυσεύρετες ήταν το RS-R, που λανσαρίστηκε το 1997 για να γιορτάσει τα 30α γενέθλια του RX-7. Κυκλοφόρησε μόνο στην Ιαπωνία και σε περιορισμένο αριθμό αντιτύπων, εκ των οποίων ακόμα πιο σπάνια τα κίτρινα. Μόλις 250 βάφτηκαν στο Sunburn Yellow χρώμα, με το συγκεκριμένο να μας έρχεται από το 1999. Ο σημερινός ιδιοκτήτης το αγόρασε το 2022 και ασχολήθηκε πολύ μαζί του, προβαίνοντας σε πολυάριθμες αλλαγές και βελτιώσεις.
Οι προφυλακτήρες είναι καινούργιοι, αυθεντικοί της Mazda για το RS-R, συνοδευόμενοι από βελτιωτικό body kit, οι ζάντες επίσης καινούργιες 18άρες της BBS, αναρτήσεις, φρένα αναβαθμισμένα, κινητήρας-μετάδοση αλλαγμένα. Για να ακριβολογούμε, περισσότερο ψάχνεις να βρεις κάτι πρώτης τοποθέτησης πάνω του παρά τί είναι aftermarket. Βελτιωμένος είναι και ο 1.300άρης biturbo Wankel, δίχως να αναφέρονται στοιχεία ιπποδύναμης. Ο 13B διαθέτει εγκέφαλο APEXi Power FC, εξάτμιση της HKS, νέα αντλία βενζίνης, μεγαλύτερο ψυγείο νερού και διπλά ψυγεία λαδιού, οπότε σίγουρα η ισχύς ξεπερνά τα 261 άλογα και 294 Nm του εργοστασίου. Μιλώντας για εργοστασιακή κατάσταση, έτσι είναι ένα ανέγγιχτο RX-7 RS-R
Το «ηλιοκαμένο» RX-7 έχει διανύσει 84.877 χλμ. μέχρι σήμερα, ωστόσο η μη εργοστασιακή μορφή είναι αυτή που παίζει τον μεγαλύτερο ρόλο στη διατήρηση της τιμής χαμηλά. Κανονικά, ακόμα και ένα απλό FD3S μπορεί να πιάσει εύκολα πάνω από 20.000 ευρώ. Ένα σπάνιο, σαν το RS-R; Δεν είναι υπερβολή να εκτιμήσουμε ακόμα και κοντά στις 100.000! Ετούτο, όμως, δεν έχει σχεδόν τίποτα «μαμά» πάνω του. Εξ ου και οι μόλις 23.250 δολάρια (21.054 ευρώ) που χρειάζονται για την αγορά του, με 1 μέρα να απομένει για την ολοκλήρωση της δημοπρασίας.