Τα κινεζικά αυτοκίνητα αρχίζουν να εξαπλώνονται στην Ευρώπη, με μπροστάρηδες τα ηλεκτρικά. Η Κίνα διαθέτει μια ατελείωτη γκάμα EVs από εκατοντάδες κατασκευαστές, πολλοί εκ των οποίων βρίσκουν το δρόμο προς τη Γηραιά Ήπειρο. Επίσης πολλοί, όμως, έχουν παρακολουθήσει video και διαβάσει ειδήσεις, που αφορούν πυρκαγιές σε κινεζικά ηλεκτρικά. Περιστατικά που έχουν οδηγήσει μέχρι και σε ντιρεκτίβες από τις αρχές της αχανούς χώρας, περί απαγόρευσης παρκαρίσματος σε κλειστά πάρκινγκ! Η Γαλλία είναι από τις χώρες που θορυβήθηκαν περισσότερο, ωστόσο ανησυχεί ακόμα πιο πολύ για την εμπορική άνοδο των Κινέζων. Για αυτό και αποφάσισε να πάρει μέτρα.
Οι διαχρονικοί σύμμαχοί μας γίνονται οι πρώτοι στην Ευρώπη, αλλά και από τους πρώτους στον κόσμο, που καταργούν τις επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα. Η Γαλλία προσφέρει μπόνους έως 7.000 ευρώ για την αγορά EV, από την οποία πλέον εξαιρείται κάθε αυτοκίνητο «Made in China». Μια απόφαση που τυπικά, ελήφθη για λόγους ρύπων. Οι Γάλλοι ανακοινώνουν πως η κατάργηση των επιδοτήσεων εφαρμόζεται με βάση την ανθρακική ουδετερότητα του ηλεκτρικού, σε κάθε βήμα μέχρι να καταλήξει στην αντιπροσωπεία. Σύνολο που περιλαμβάνει τις εκπομπές CO2 της μονάδας παραγωγής, τα υλικά κατασκευής του οχήματος (κατά πόσο χρησιμοποιούνται ανακυκλώσιμα/ανακυκλωμένα κι ούτω καθεξής) και τα χαρακτηριστικά της μπαταρίας (βάρος, κατανάλωση ενέργειας κλπ).
Οι διαδικασίες μεταφοράς επίσης παίζουν ρόλο στην αξιολόγηση, βάσει του πόσο επιβαρύνουν το περιβάλλον. Από όσο πιο μακριά έρχεται ένα αυτοκίνητο, απαιτώντας περισσότερα καύσιμα για να ταξιδέψει από το εργοστάσιο στον προορισμό, τόσο μικρότερο σκορ θα πετυχαίνει στο σύστημα αξιολόγησης των Γάλλων. Μια νόρμα που
Άπαντες οι ειδικοί πάντως, συγκλίνουν σε αυτό που σκεφτήκαμε όλοι κατευθείαν: πως οι Γάλλοι χρησιμοποιούν το περιβάλλον ως πρόφαση, για να μπλοκάρουν την επέκταση των Κινέζων στην αγορά τους. Το περιβαλλοντικό σύστημα αξιολόγησης αφαιρεί τη χροιά της εμπορικής παρέμβασης (βλέπε μποϊκοτάζ) από τους νομοθέτες, αλλά ούτως ή άλλως οι Κινέζοι μπορούν να προβούν σε μικρά αντίποινα. Η παρουσία των Γάλλων κατασκευαστών είναι ελάχιστη στην κινεζική αγορά, ενώ στην αμερικανική (ως απάντηση στις διάκριση ενάντια των Tesla) μηδενική.