H Ford αποκάλυψε σήμερα το νέο Puma ST Powershift, το οποίο τροφοδοτείται από την ισχυρότερη έκδοση όλων των εποχών του πολυβραβευμένου κινητήρα 1.0 λτ. EcoBoost της Ford. Αναβαθμισμένος με τη χρήση ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48V (προσφέρει επιπλέον 10 PS ηλεκτρικής υποβοήθησης), o πολυβραβευμένος κινητήρας του 1.0 λίτρου συνδυάζεται με ένα αναθεωρημένο 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Ford Powershift με χειριστήρια αλλαγών στο τιμόνι.
1.000άρι με 170 άλογα
Το 1.000άρι Puma ST επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 7,4 δευτερόλεπτα, με κατανάλωση 6,3 λτ./100 χλμ. και εκπομπές C02 144 γρ./χλμ. Σε συνδυασμό με τη μοναδική ρύθμιση λογισμικού του υπερτροφοδοτούμενου, τρικύλινδρου βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού, επιτυγχάνεται αύξηση της μέγιστης ισχύος κατά σχεδόν 10% σε σύγκριση με τον 1.0 λτ. EcoBoost Hybrid των 155 PS. Αποδίδοντας έως και 170 PS στις 5.750 σ.α.λ. και ροπή έως 248 Nm στις 3.000 σ.α.λ., το Puma ST Powershift παράγει ακριβώς τη διπλάσια ισχύ ανά λίτρο από το Focus ST170 του 2002.
Το νέο Puma ST Powershift επωφελείται από την ίδια τεχνολογία ενεργών βαλβίδων εξαγωγής που συναντάμε στο Puma ST 1.5 EcoBoost 200 PS με στόχο την αυξημένη απόδοση, ενώ την ίδια στιγμή διαθέτει μία χαρακτηριστική για μοντέλα ST ηχητική χροιά κινητήρα κατά την επιτάχυνση. Ελεγχόμενη από τα επιλέξιμα Drive Modes, η ενεργή βαλβίδα εξαγωγής παραμένει κλειστή στις λειτουργίες Normal και Eco για εκλεπτυσμένη απόδοση στην καθημερινότητα, αλλά ανοίγει στην Sport για να εντείνει τον σπορ ήχο.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 |
Ταχύτητες | 7 auto |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 170/5.750 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 200/2.000-5.500 |
Ροπή με overboost (Nm/σ.α.λ.) | 248/3.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 7,4 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 210 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 6,3 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 144 |
Βάρος (κιλά) | 1.394 |
Το Puma ST Powershift μοιράζεται το ίδιο πλαίσιο με το Puma ST, γεγονός που οξύνει την απόκριση χρησιμοποιώντας έναν ημιάκαμπτο άξονα πίσω με αυξημένη κατά 50% στρεπτική ακαμψία σε σύγκριση με το βασικό Puma – και αντιστρεπτική δοκό 28 χλστ. ενσωματωμένη στο τμήμα σχήματος U του άξονα. Μπροστά το νέο Puma ST Powershift υιοθετεί μια αντιστρεπτική δοκό 24 χλστ. Τα πατενταρισμένα ελατήρια ανακατανομής πλευρικών φορτίων της Ford βελτιώνουν επίσης την ευστάθεια, την ευελιξία και την απόκριση του Puma ST Powershift. Αυτά τα προηγμένης τεχνολογίας ελατήρια συνεργάζονται με αμορτισέρ διπλού θαλάμου της Hitachi εμπρός και πίσω που προσαρμόζουν τη δύναμη απόσβεσης με βάση τη συχνότητα των κραδασμών που μεταδίδονται από το οδόστρωμα. Αλλαγές έχουν γίνει και στο σύστημα διεύθυνσης, για να είναι 25% ταχύτερο από εκείνο του βασικού Puma. Φυσικά και τα φρένα είναι ενισχυμένα με μεγαλύτερους δίσκους εμπρός και πίσω.
Σχεδίαση που συνδυάζει εμφάνιση και λειτουργικότητα
Το νέο Puma ST Powershift διαθέτει διαθέτει και τις απαραίτητες αισθητικές διαφοροποιήσεις σε σχέση με τα πιο νορμάλ Puma. Ορισμένες από αυτές είναι το splitter της Ford Performance στον εμπρός προφυλακτήρα, μια μεγάλη πίσω αεροτομή οροφής και ο χαρακτηριστικός πίσω διαχύτης. Επίσης, οι άνω και κάτω γρίλιες στο εμπρός μέρος, σήμα κατατεθέν των μοντέλων ST, είναι σχεδιασμένες. Το Puma ST Powershift εισάγει το νέο, αποκλειστικό για μοντέλα ST εξωτερικό χρωματισμό Azura Blue, το οποίο συγκαταλέγεται ανάμεσα σε έξι συνολικά επιλογές. Στάνταρ είναι και οι ζάντες αλουμινίου των 19 ιντσών.
Στο εσωτερικό, τα στάνταρ χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν σπορ καθίσματα εξελιγμένα από την Ford Performance, φινιρισμένα με premium συνθετικό υλικό Sensico με δερμάτινη αίσθηση, βάση ασύρματης φόρτισης, θερμαινόμενο παρμπρίζ Quickclear, εμπρός και πίσω αισθητήρες στάθμευσης, υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρα βροχής, μόντεμ FordPass Connect, και σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC 3 της Ford. Οι διαθέσιμες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού είναι πάρα πολλές.
Όσον αφορά την τιμή του νέου Ford Puma ST 1.0 EcoBoost 170 PS Powershift είναι αρκετά υψηλή, αφού εκκινεί από τις 40.893 ευρώ.