Ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της ανοίγει η Ferrari με το ολοκαίνουργιο και άκρως εντυπωσιακό σε κάθε επίπεδο υπεραυτοκίνητό της, την SF90 Stradale, η οποία αποτελεί το πρώτο PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) μοντέλο παραγωγής.
Δείτε ακόμη:LaFerrari σε καταστάσεις…WRC! (+video)
Το υβριδικό σύστημα κίνησης αποτελείται από ένα V8 turbo μηχανικό σύνολο 4.0 λτ. ισχύος 780 ίππων στις 7.500 σ.α.λ. και με ροπή 800 Nm στις 6.000 σ.α.λ. και από ένα υβριδικό σύστημα αποτελούμενο από τρεις ηλεκτροκινητήρες (οι δύο εμπρός για την κίνηση των μπροστινών τροχών) απόδοσης 220 ίππων. Με τη συνδρομή της μπαταρίας ιόντων λιθίου χωρητικότητας 7,9 kWh, η κορυφαία Ferrari μπορεί να κινηθεί για αποστάσεις έως 25 χιλιομέτρων μόνο με την ηλεκτρική ενέργεια, με κίνηση στους εμπρός τροχούς και με μέγιστη ταχύτητα 135 χλμ./ώρα.
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του να επιλέξει μεταξύ τεσσάρων προφίλ οδήγησης, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης και τις… ορέξεις του. Με το eDrive ο θερμικός κινητήρας απενεργοποιείται και η υπερ-Ferrari κινείται αθόρυβα, χωρίς ρύπους και ηλεκτρικά. Στην επιλογή Hybrid βελτιστοποιείται η συνολική απόδοση του συστήματος και ο εγκέφαλος του αυτοκινήτου αποφασίζει αυτόνομα για τη λειτουργία ή την απενεργοποίηση του V8 κινητήρα, εξασφαλίζοντας μέχρι και τη μέγιστη ισχύ όποτε το απαιτεί ο οδηγός. Στο mode Performance, λειτουργεί και ο θερμικός κινητήρας, ωστόσο προτεραιότητα έχει η φόρτιση της μπαταρίας, έτσι ώστε η δύναμη του συστήματος να είναι άμεση και πλήρως διαθέσιμη όταν ζητείται. Στο πρόγραμμα Qualify, το mode επιτρέπει στο σύστημα τα φτάνει στη μέγιστη ισχύ και δίνει προτεραιότητα στην απόδοση έναντι της φόρτισης της μπαταρίας.
Δείτε ακόμη: Βελτιωμένη Ferrari 812 με ανατριχιαστικό ήχο! (+videos)
Η τετρακίνητη SF90 Stradale με τη συνδυαστική ισχύ των 1.000 ίππων ζυγίζει τα 1.570 κιλά (270 κιλά έχει προσθέσει το υβριδικό σύστημα) και έχει μήκος 4.710 χλστ., πλάτος 1.972 χλστ., ύψος 1.186 χλστ. και μεταξόνιο 2.650 χλστ. Σε συνδυασμό με το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 2,5 δλ., τα 0-200 χλμ./ώρα σε 6,7 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 340 χλμ./ώρα.
Το πλαίσιο της Ferrari SF90 Stradale έχει ανασχεδιαστεί πλήρως και έχει γίνει χρήση πολλαπλών υλικών και τεχνολογιών για να απορροφηθούν οι επιπλέον καταπονήσεις που σχετίζονται από της νέας μονάδας ισχύος και την εισαγωγή της τετρακίνησης. Η χρήση ανθρακονήματος στην καμπίνα και δύο νέων κραμάτων αλουμινίου έχουν αυξήσει κατά 40% την ακαμψία από τις προηγούμενες πλατφόρμες χωρίς αύξηση του βάρους.
Η μεγαλύτερη πρόκληση στον τομέα της αεροδυναμικής, ήταν η παραγωγή της μέγιστης αρνητικής άντωσης, σε επίπεδο που κανένα άλλο μοντέλο της Ferrari έχει κατορθώσει, χωρίς να επηρεαστεί η λειτουργία κανενός υποσυστήματος του ιταλικού supercar. Τα νούμερα δεν λένε ψέματα, με την SF90 Stradale να παράγει 390 κιλά κάθετης δύναμης στα 250 χλμ./ώρα, όντας έτσι το νέο σημείο αναφοράς στην κατηγορία των supercars. Ιδιαιτέρως επιμελημένη μέσω του σχεδιασμού, είναι όμως και η ψύξη ζωτικών στοιχείων νέου ιταλικού supercar, όπως το κιβώτιο ταχυτήτων και τα φρένα, κάτι που οι σχεδιαστές έλαβαν σοβαρά υπόψη τους κατά τη φάση του σχεδιασμού.
Δείτε ακόμη: Νεκροταφείο με Ferrari προκαλεί βαθιά θλίψη
Σε ότι αφορά τώρα την εμφάνιση της νέας SF90 Stradale, απλά σου… πέφτει το σαγόνι! Φαρδιά, μυώδης και με αιχμηρό σχεδιασμό, η νέα SF90 Stradale αποτελεί το όνειρο κάθε λάτρη της αυτοκίνησης και ειδικά όσων είναι fan της μάρκας με το όρθιο αλογάκι. Τον όλο σχεδιασμό ανέλαβε το κέντρο Ferrari Design κι έχει την υπογραφή του Flavio Manzoni και της ομάδα σχεδιαστών του Ferrari Styling Center, όπου οι συμπαγείς πρόβολοι και η τοποθέτηση της καμπίνας κατά 20 χλστ., βοηθάει ώστε να διατηρηθεί χαμηλά το κέντρο βάρους. Υπεράνω περιγραφής είναι τα εξαιρετικά αιχμηρά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED Matrix, ενώ στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν οι ψηλά τοποθετημένες απολήξεις του συστήματος εξαγωγής, ενώ το όλο δυναμικό προφίλ ολοκληρώνεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, χάρη στον υπέροχο σχεδιασμό των πίσω φαναριών.
Στο εσωτερικό ο τυχερός οδηγός θα απολαμβάνει μεγάλη κυρτή οθόνη 16 ιντσών, όπου στο κέντρο (όταν τεθεί σε λειτουργία η ιταλίδα καλλονή) υπάρχει το κυκλικό στρόφομετρο, το οποίο πλαισιώνεται από το δείκτη φόρτισης της μπαταρίας. Διαθέσιμο είναι όμως και το head-up display, το οποίο συνδυάζεται άψογα με το πολύ-λειτουργικό τιμόνι με το όλο σύνολο η Ferrari να το αποκαλεί EOTR-HOTW (Eyes On The Road – Hands On The Wheel).