«Πράσινο φως» για εμπρός φώτα φρένων

  • front brake lights 08
  • front brake lights 05
  • front brake lights 07
  • front brake lights 06
  • front brake lights 02
  • front brake lights 03
  • front brake lights 04
  • front brake lights
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/08/front-brake-lights-08.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/08/front-brake-lights-05.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/08/front-brake-lights-07.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/08/front-brake-lights-06.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/08/front-brake-lights-02.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/08/front-brake-lights-03.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/08/front-brake-lights-04.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/08/front-brake-lights.jpg

Ο τομέας της ασφάλειας είναι βαρυσήμαντος για κάθε αυτοκινητοβιομηχανία, με τα τελευταία και πιο σύγχρονα συστήματα να εστιάζουν στην υποβοήθηση του οδηγού και στην ελαχιστοποίηση ενός ατυχήματος. Ωστόσο και άλλες εταιρείες πατεντάρουν διάφορες τεχνολογίες για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, όπως συμβαίνει στην συγκεκριμένη περίπτωση που αφορά εμπρός φώτα φρένων!

Μια ομάδα από το Ινστιτούτο Ασφάλειας στο πανεπιστήμιο του Γκρατζ, ανέλυσε τα δεδομένα από 200 ατυχήματα και εν συνεχεία τα αναπαρέστησε σε προσομοιώσεις υπολογιστή, αλλάζοντας έναν καίριο παράγοντα: το χρόνο αντίδρασης του οδηγού. Για να αλλάξει αυτό, προσέθεσαν στα δεδομένα εμπρός φώτα φρένων. Η κύρια αιτία στη βελτίωση του χρόνου αντίδρασης, καθώς οι αντίθετα διερχόμενοι οδηγοί βλέπουν ο ένας πότε πατάει τα φρένα ο άλλος και δρουν αναλόγως, αλλά ταχύτερα. Σύμφωνα με τις δοκιμές των Αυστριακών, ένα εμπρός φως φρένων τοποθετημένο σε ευδιάκριτο σημείο (στη θέση της πινακίδας, για παράδειγμα) μπορεί να μειώσει τα ατυχήματα από 7,5 ως 17%, αναλόγως ταχύτητας αντίδρασης.

Παρόλα αυτά, δεν είναι όλα ιδανικά. Στο 1/3 των συγκρούσεων οι προσομοιώσεις έδειξαν πως το φως φρένων δεν είναι ευδιάκριτο από όλες τις γωνίες, κυρίως από αυτές των πλευρικών (και αρκετών πλαγιομετωπικών) περιστατικών. Κάτι που σημαίνει ότι δεν βάζεις μια λωρίδα LED στον εμπρός προφυλακτήρα και τέλος, αλλά χρειάζονται προσθήκες και στο πλάι για ολοκληρωμένη προστασία. Οι ερευνητές του Γκρατς αναφέρονται σε μια προηγούμενη μελέτη σε πραγματικές συνθήκες, που διεξήχθη στη Σλοβακία, η οποία δεν προσέφερε δεδομένα σχετικά με τη μείωση των συγκρούσεων, αλλά αποδεικνύει ότι οι οδηγοί βρήκαν την τεχνολογία χρήσιμη και εύκολη στην προσαρμογή. Συνολικά 3.072 αυτοκίνητα ήταν εξοπλισμένα με μπροστινά φώτα φρένων για διάστημα μεταξύ 6και 11 μηνών, με την πλειοψηφία των οδηγών που συμμετείχαν στην έρευνα να αναφέρει θετικές εμπειρίες στο τέλος της δοκιμής και το 75% να υποστηρίζει την τοποθέτηση εμπρός φώτων σε νέα αυτοκίνητα.

Get it on Google Play Download on the App Store