Την απάντηση σε όσους αναρωτιούνται αν η αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι ακριβή, έρχεται να δώσει εμφατικά το Fiat 600e. Το ιταλικό EV αποτελεί μια από τις καλύτερες, αλλά και συμφέρουσες, προτάσεις της αγοράς, κατεβαίνοντας σε επίπεδα τιμής που συναντάς mild -ούτε καν full- υβριδικά B-SUV, όχι ηλεκτρικά!
Το Fiat 600e πωλείται σε δύο επίπεδα εξοπλισμού, τα RED και la Prima. Και τα δύο διαθέτουν μεταξύ άλλων στοιχεία όπως προβολείς Full LED, ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, infotainment με οθόνη αφής 10,25 ιντσών, αυτόματο κλιματισμό, ατμοσφαιρικό φωτισμό καμπίνας, σύστημα διατήρησης στη λωρίδα κίνησης, αυτόματο φρενάρισμα, αναγνώριση των σημάτων του ΚΟΚ και ασύρματο κλειδί. Η κορυφαία έκδοση la Prima περιλαμβάνει επιπλέον ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού με μασάζ, ηλεκτρικό άνοιγμα πόρτας χώρου αποσκευών με hands-free λειτουργία και ασύρματο κλείδωμα με αισθητήρα εγγύτητας. Πόσο κοστίζουν όλα αυτά; Εδώ είναι που κάνει «πάρτι» το ιταλικό EV.
Το ηλεκτρικό 600 ξεκινά από τις 35.000 ευρώ, οι οποίες επί τόπου γίνονται 31.500 ευρώ με την προωθητική ενέργεια της ελληνικής αντιπροσωπείας. Προσθέτοντας και την κρατική επιδότηση αγοράς (7.621 ευρώ), κατεβαίνουμε στο απίστευτο ποσό των μόλις 23.879 ευρώ! Επαναλαμβάνουμε, για ηλεκτρικό -όχι απλό ή υβριδικό- SUV του Β-Segment. Εξίσου «λαχείο» είναι και το 600e la Prima, που από τις αρχικές 37.690 ευρώ πέφτει στις 25.918 ευρώ (3.500 ευρώ η έκπτωση + 8.272 ευρώ η επιδότηση)! Ανεξάρτητα από το επίπεδο εξοπλισμού, το 600e κινείται ένα πολύ αποδοτικό ηλεκτρικό σύστημα με μοτέρ ισχύος 156 ίππων και 260 Nm ροπής, το οποίο παρέχει γρήγορες επιταχύνσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 9,0 δλ.) και εν κινήσει. Η μπαταρία έχει ενεργειακή χωρητικότητα 54 kWh και 8ετή εγγύηση, ενώ με μια φόρτιση εξασφαλίζει 400 χλμ. αυτονομίας σε μεικτές συνθήκες ή έως 602 χλμ. στην πόλη. Για τη φόρτιση η μέγιστη ισχύς είναι τα 100 kW στο συνεχές ρεύμα (DC) που σημαίνει μόλις 27 λεπτά για την αναπλήρωση από το 20 έως το 80% της ενέργειας.
Οι σχεδιαστές της Fiat πέτυχαν το τέλειο, δημιουργώντας ένα SUV που είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως το μεγαλύτερο αδερφάκι του 500e, παρόλο που είναι σημαντικά μεγαλύτερο σε διαστάσεις και με 5 πόρτες για μεγαλύτερη πρακτικότητα. Συγκεκριμένα το γεμάτο θελκτικές καμπύλες και κομψό αμάξωμά του νέου Fiat 600 έχει μήκος 4.171 χλστ., πλάτος 1.781 χλστ., ύψος 1.536 χλστ. και μεταξόνιο 2.557 χλστ. Το σύγχρονο 600 χαρακτηρίζεται σχεδιαστικά από τα κυκλικά εμπρός φωτιστικά σώματα, το δυναμικό μέρος εμπρός με το ασημί λογότυπο «600», τη σύγχρονη φωτιστική υπογραφή LED, τα μαύρα γυαλιστερά ένθετα, τις χρωμιωμένες πινελιές και τις διακοσμητικές λεπτομέρειες στα πίσω φώτα. Τα πλαστικά προστατευτικά στους θόλους των τροχών και στις πόρτες τονίζουν τα SUV χαρακτηριστικά, όπως επίσης η διαμόρφωση της ποδιάς στο κάτω τμήμα των προφυλακτήρων και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 200 χλστ.
Έντονοι σχεδιαστικοί δεσμοί με το 500e υπάρχουν και στο εσωτερικό του νέου 600, όπου τον πρώτο λόγο έχουν οι καμπύλες, οι αρκετοί χώροι και τα πολύ καλά χαρακτηριστικά σε επίπεδο εργονομίας. Την απαραίτητη ψηφιακότητα προσθέτει το εύχρηστο σύστημα πολυμέσων με την οθόνη αφής των 10,25 ιντσών και ο προσαρμόσιμος πίνακας οργάνων TFT των 7 ιντσών. Ο οδηγός κάθεται στο αναπαυτικό κάθισμα και θα βρει εύκολα τη θέση που τον βολεύει, ενώ τα φυσικά χειριστήρια διευκολύνουν την πρόσβαση σε βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου. Παράλληλα, ο παραδοσιακός λεβιές για το αυτόματο κιβώτιο έχει αντικατασταθεί από διακόπτες, απελευθερώνοντας έτσι πρόσθετο χώρο για αποθήκευση μικρών ή μεγαλύτερων αντικειμένων (15 λτ. αποθηκευτικών χώρων). Από πλευράς χώρων είναι σε θέση να φιλοξενήσει τέσσερις ή και πέντε επιβάτες με ύψος γύρω στα 1,8 μ. χωρίς πρόβλημα, συν του ότι το μεγάλο άνοιγμα των θυρών διευκολύνει την επιβίβαση και αποβίβαση. Αρκετό με τη σειρά του είναι και το πορτμπαγκάζ των 360 λίτρων με το αρκετά ευρύ άνοιγμα, που ενισχύει περαιτέρω την πρακτικότητα.