Η Xiaomi εξέπληξε τους πάντες όταν παρουσίασε το SU7, κερδίζοντας όλους τους ανταγωνιστές της από το χώρο της τεχνολογίας (Sony και Apple, βασικά) στο λανσάρισμα του πρώτου αυτοκινήτου. Πλέον, όμως, συνολικά οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να αρχίζουν να προβληματίζονται, καθώς η ζήτηση για τον τετράτροχο αδερφό των Redmi ξεπερνά κάθε προσδοκία! Πρώτοι που βίωσαν την επέλαση της Xiaomi, η Tesla και το Model 3.
Το SU7, ούτως ή άλλως, σχεδιάστηκε με σκοπό να χτυπήσει το δεύτερο πιο καλοπουλημένο Tesla και το πιο επιτυχημένο ηλεκτρικό των τελευταίων ετών (αν και θα το ξεπεράσει το Model Y). Οι Κινέζοι δεν είχαν πρόβλημα να κατεβάσουν την τιμή τόσο χαμηλά, ώστε να «μπαίνουν μέσα» για κάθε αυτοκίνητο που πουλάνε. Τη δουλειά τους την κάνανε: δημιούργησαν ένα best seller, που κατάφερε να ξεπεράσει το Model 3 σε πωλήσεις. Στην αγορά της Κίνας, προς το παρόν, καθώς μόνο εκεί διατίθεται αυτή τη στιγμή SU7, αλλά τα καλύτερα έρχονται.
Η παραγωγή του πρώτου αυτοκινήτου της Xiaomi ξεκίνησε τον περασμένο Απρίλιο. Η υποδοχή του κοινού ήταν αποθεωτική, καθώς μέχρι το κλείσιμο του Ιουνίου είχαν κατατεθεί πάνω από 30.000 παραγγελίες. Στο ίδιο διάστημα η ζήτηση για το Model 3 στην Κίνα άγγιξε τις 39.000 μονάδες (38.446), δείχνοντας ότι το ντέρμπι ήταν προ των πυλών. Το τρίμηνο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου, ωστόσο, φάνηκε να μην υποστηρίζεται μια τέτοια συνθήκη, καθώς οι 52.052 μονάδες του Tesla αντιμετώπισαν μόνο 39.970 από το SU7. Κι έπειτα, ήρθε το τελευταίο τρίμηνο του 2024. Εκεί το Xiaomi έκανε «μπαμ», ακουμπώντας τις 70.000 πωλήσεις (69.697)! Σε αντιπαραβολή, το Model 3 δεν μπόρεσε να υπερβεί τις 52.241 – βλέπουμε, δηλαδή, ότι ενώ το Tesla κράτησε μια πολύ καλή και σταθερή πορεία, η έκρηξη των +30.000 μονάδων μεταξύ των δυο τριμήνων του SU7, άρχισε να γέρνει την πλάστιγγα προς Xiaomi μεριά.
Την ανατροπή ολοκλήρωσε ο πρώτος μήνας του 2025, όπου το SU7 «έσβησε» το Model 3. Οι πωλήσεις αμφοτέρων σημείωσαν σημαντική κάμψη, ελέω κινεζικής Πρωτοχρονιάς και αργιών, όμως αυτή στο Tesla πρόκειται για κανονική ελεύθερη πτώση. Μόλις 8.097 Model 3 ταξινομήθηκαν στην Κίνα τον Ιανουάριο, την ώρα που το SU7 βρήκε 22.897 αγοραστές! Συνολικά, από τον Απρίλιο -που βγήκε στην αγορά το Xiaomi- μέχρι το Γενάρη, έχουν πουληθεί στην Κίνα 162.384 SU7 έναντι 152.748 Model 3. Τώρα σειρά παίρνει το νέο Model Y (δείτε και πόσο κάνει στην Ελλάδα), με το YU7.
For the first time, total sales of the Xiaomi SU7 have surpassed Tesla’s Model 3 in China since deliveries began in April 2024.
Sales in China (Apr 2024 – Jan 2025):
• Tesla Model 3: 152,748
• Xiaomi SU7: 162,384Xiaomi, best known for its smartphones in China and Europe,… pic.twitter.com/dQrVEjwyL2
— Troy Teslike (@TroyTeslike) February 15, 2025