Οδηγούμε στη Μαδρίτη το νέο BYD Atto 2

H BYD συνεχίζει τη διεύρυνση της γκάμας της, αυτή τη φορά στην πιο δημοφιλή κατηγορία αυτοκινήτων στην Ευρώπη (και στην Ελλάδα) των μικρών SUV, με το Atto 2. Ένα μοντέλο που παρουσιάζει ενδιαφέροντα συνολικά χαρακτηριστικά και έχει τα φόντα για να πρωταγωνιστήσει στα αμιγώς ηλεκτρικά -και όχι μόνο- B-SUV, όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας το στους δρόμους της Μαδρίτης, στα πλαίσια της πανευρωπαϊκής του παρουσίασης. Στην Ελλάδα θα βρίσκεται εντός του Φεβρουαρίου, με τις παραγγελίες να ανοίγουν άμεσα.

Με το νέο Atto 2, το αμέσως μεγαλύτερο C-SUV Atto 3 και το μικρομεσαίο χάτσμπακ Dolphin, η BYD βρίσκεται στην καρδιά του αγοραστικού ενδιαφέροντος. Φυσικά, δεν είναι μόνο αυτά τα μοντέλα που διατίθενται, αφού στη μεγάλη γκάμα της ανήκουν ακόμα τα Seal και Seal U, ενώ θα προστεθούν το Sealion 7, ένα νέο σεντάν και αργότερα ένα καινούργιο μικρότερο BYD. Κοινώς, ο κορυφαίος κατασκευαστής οχημάτων νέας ενέργειας στον κόσμο ανοίγεται προς πάσα κατεύθυνση, έχοντας ως βασικό ανταγωνιστικό όπλο και τις πολύ ανταγωνιστικές τιμές, συν την προσοχή που δείχνει στην κατασκευή και εξέλιξη του κάθε μοντέλου της.

Κομψός σχεδιασμός με αρμονικές αναλογίες

Η BYD επέλεξε την ασφαλή οδό σχεδιαστικά για το Atto 2, αποφεύγοντας περιττά στοιχεία εντυπωσιασμού που θα προκαλούσαν έντονες διχογνωμίες. Έτσι καταφέρνει να αρέσει ως σύνολο σε πολλούς, αν και κάποιοι πιθανώς θα ήθελαν περισσότερο δυναμισμό, ειδικά στο πιο ουδέτερης αισθητικής εμπρός άκρο. Αυτό περιλαμβάνει τους παραλληλόγραμμους full-LED μακρόστενους προβολείς με τα λεπτά φώτα ημέρας, τα οποία ενώνονται νοητά με την ασημί επένδυση στο κάτω μέρος της κλειστού τύπου μαύρης γυαλιστερής μάσκας. Στα πλαϊνά τμήματα του Atto 2 ξεχωρίζουν οι τονισμένοι «ώμοι» στα φτερά, η «αιωρούμενη» γραμμή της οροφής στα πίσω πλευρικά παράθυρα και οι διακοσμητικές επενδύσεις χαμηλά στις πόρτες, που συνοδεύονται από σχεδιαστικές λεπτομέρειες και χαρίζουν στο αυτοκίνητο ένα πιο off road παρουσιαστικό.

Στο πίσω άκρο κυριαρχούν τα φώτα που σχηματίζουν το συμβολισμό του άπειρου ή το σχήμα του αριθμού 8, καθώς και το Mobius Infinity Ring που συμβολίζει με τη σειρά του την ατελείωτη καλοτυχία. Ένας κυρτός πίσω προφυλακτήρας και επιπλέον φωτεινά στοιχεία στην κάτω επένδυση ολοκληρώνουν το πίσω τμήμα του Atto 2. Από πλευράς διαστάσεων βρίσκεται στο άνω άκρο των B-SUV με μήκος 4.310 χλστ., πλάτος 1.830 χλστ., ύψος 1.675 χλστ. και μεταξόνιο 2.620 χλστ. Σε σύγκριση με το Atto 3 το μήκος και το πλάτος του είναι μικρότερα κατά 145 χλστ. και 45 χλστ. αντίστοιχα και το μεταξόνιο είναι πιο κοντό κατά 100 χλστ.

Ευρύχωρο εσωτερικό με προσεγμένη ποιότητα

Ο θάλαμος των επιβατών του BYD Atto 2 ακολουθεί τις αισθητικές φόρμες του αμαξώματος, που σημαίνει ότι εμφανίζει σύγχρονα χαρακτηριστικά με απλές, καθαρές γραμμές προς όφελος και της εργονομίας. Όλες οι εκδόσεις του Atto 2 διαθέτουν ψηφιακό πίνακα οργάνων 8,8 ιντσών και δύο μεγέθη οθονών του συστήματος infotainment10,1 ίντσες στην έκδοση Active και 12,8 ίντσες στην Boost. Ανεξάρτητα από την οθόνη, το ενσωματωμένο λογισμικό της BYD προσφέρει υποστήριξη για εφαρμογές όπως το Spotify, το YouTube, το Zoom και το Amazon Music, ενώ έχει και λειτουργία καραόκε. Επιπλέον, μπορεί να αναβαθμίζεται μέσω ασύρματων ενημερώσεων λογισμικού (OTA). Το σύστημα περιλαμβάνει ασύρματη συνδεσιμότητα για Android Auto και Apple CarPlay και ένα εξελιγμένο σύστημα φωνητικού ελέγχου που ενεργοποιείται μέσω της φράσης «Hi BYD». Πολύ σημαντικό είναι το γεγονός ότι ο χειρισμός της κεντρικής οθόνης είναι εύκολος, άμεσος και ο οδηγός μπορεί να μετακινήσει τα εικονίδια στις θέσεις που τον εξυπηρετούν για γρηγορότερη πρόσβαση στις λειτουργίες που χρησιμοποιεί περισσότερο.

Η κεντρική κονσόλα περιλαμβάνει τον επιλογέα των ταχυτήτων με εμφάνιση κομμένου διαμαντιού, φυσικά χειριστήρια για βασικές λειτουργίες και το διακόπτη για την επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης (Eco, Normal, Sport και Snow). Στο βασικό του εξοπλισμό ανήκουν -μεταξύ άλλων- πανοραμική γυάλινη οροφή με ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο σκιάδιο και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα. Την πολύ καλή εικόνα του εσωτερικού του BYD Atto 2 ενισχύει και η προσοχή που έχει δοθεί στην κατασκευή του. Ολόκληρο το ταμπλό έως το μεσαίο τμήμα του και ένα μεγάλο μέρος των επενδύσεων των θυρών καλύπτονται από μαλακά υλικά, τα οποία αναβαθμίζουν περεταίρω οι μαύρες ή πράσινες ραφές και σπάνε το μαύρο διάκοσμο (αργότερα θα είναι προσφέρεται και με μπεζ σαλόνι). Τα διάφορα επιμέρους τμήματα είναι στιβαρά συναρμολογημένα, γεγονός που επιβεβαίωσε η απουσία τριγμών ακόμα και όταν πατήσαμε εκτός της άριστης ισπανικής ασφάλτου. Ένα ακόμα βασικό πλεονέκτημα του BYD Atto 2 είναι η ευρυχωρία στο εσωτερικό του. Στο πίσω κάθισμα κάθονται άνετα και οι πιο ψηλοί, απολαμβάνοντας μπόλικο αέρα για τα πόδια και το κεφάλι, συν το πολύ πρακτικό εντελώς επίπεδο δάπεδο. Αρκετό είναι και το πορτ μπαγκάζ των 400 λίτρων που φτάνει έως τα 1.340 λίτρα με αναδιπλωμένες τις πλάτες του πίσω καθίσματος.

Πολύ ισορροπημένο στο δρόμο

Το Atto 2 μας επιφύλασσε μία ακόμα ευχάριστη έκπληξη στον πολύ σημαντικό τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Οι τεχνικοί της BYD κατάφεραν και πέτυχαν μια κατάλληλη ισορροπία μεταξύ άνεσης, κρατήματος και οδηγικής αίσθησης. Σε αυτό συνέβαλλαν η δοκιμασμένη αρχιτεκτονική e-Platform 3.0 της BYD και οι ορθά σεταρισμένες αναρτήσεις με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Επίσης, η BYD χρησιμοποιεί για πρώτη φορά σε κόμπακτ SUV μοντέλο της τη δομή Cell-to-Body (CTB), γεγονός που εξασφαλίζει και αυξημένη ακαμψία. Χάρη σε αυτή, η μπαταρία είναι πλήρως ενσωματωμένη στο πλαίσιο του οχήματος, με το άνω κάλυμμά της να λειτουργεί ως δάπεδο για την καμπίνα των επιβατών.

Οδηγώντας το BYD Atto 2 στους δρόμους εντός της Μαδρίτης με την πρωινή κίνηση, αλλά και πέριξ αυτής σε αυτοκινητόδρομους και ορεινές διαδρομές, μείναμε αρκετά ικανοποιημένοι από τα οδηγικά του χαρακτηριστικά. Στο αστικό περιβάλλον το μικρό ηλεκτρικό SUV είναι πολύ ξεκούραστο και εύκολο στους χειρισμούς, ενώ σε πιο γρήγορους ρυθμούς εμπνέει εμπιστοσύνη και ο οδηγός αντιλαμβάνεται αμέσως την στιβαρότητα του πλαισίου. Κάτι που νιώσαμε περνώντας από βαθιές λακκούβες σε χωματόδρομους (γιατί στην ισπανική άσφαλτο δεν υπάρχουν ανωμαλίες και κακοτεχνίες), όπου το αυτοκίνητο αντιδρούσε ως ενιαίο σύνολο, δίχως οι αναρτήσεις να κοπανάνε. Πολύ ταιριαστές στο BYD Atto 2 είναι 17άρες ζάντες αλουμινίου με τα ελαστικά 215/60, ενώ για την αποτελεσματική επιβράδυνση αναλαμβάνουν οι αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και οι απλοί πίσω. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του δύο επίπεδα ανάκτησης ενέργειας, αν και στο πιο ισχυρό η επιβράδυνση δεν είναι τόσο έντονη όσο σε συστήματα i-Pedal. Θετικές είναι οι εντυπώσεις που αποκομίσαμε από το τιμόνι, αφού έχει το απαιτούμενο βάρος τόσο γύρω από τη θέση της ευθείας στους ανοιχτούς δρόμους, όσο και στις στροφές, όπου το Atto 2 παρουσιάζεται και εκεί ισορροπημένο.

Γραμμική επιτάχυνση από τους 177 «ηλεκτρικούς» ίππους

Κάτω από το εμπρός καπό και τοποθετημένος χαμηλά (για καλύτερο κέντρο βάρους), βρίσκεται ο σύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη, απόδοσης 177 ίππων και 290 Nm ροπής. Για την τροφοδοσία του με ρεύμα φροντίζει η μπαταρία τύπου Blade Battery χωρητικότητας 45,12 kWh, εξασφαλίζοντας συνδυασμένη αυτονομία 312 χλμ. ή 463 χλμ. σε αστικές συνθήκες. Η επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 7,9 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα σταμάτα στα 160 χλμ./ώρα. Σε κάθε περίπτωση το αυτοκίνητο των 1.570 κιλών επιταχύνει γρήγορα και με πολύ γραμμικό τρόπο δίχως απότομα τινάγματα, δίνοντας την αίσθηση ενός αποδοτικού βενζινοκινητήρα, αλλά χωρίς αλλαγές ταχυτήτων ή ενοχλητικούς θορύβους.

Με δυνατότητα φόρτισης DC 65kW η επαναφόρτιση της μπαταρίας των 45,12 kWh από το 10% στο 80% διαρκεί 37 λεπτά, ενώ στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται ένας τριφασικός φορτιστής AC 11kW για πλήρη 0-100% σε 5,5 ώρες. Πολύ σημαντική λεπτομέρεια είναι ότι το Atto 2 περιλαμβάνει στάνταρ και αντλία θερμότητας για μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας και της αυτονομίας σε ακραίες συνθήκες, ιδιαίτερα σε χαμηλές θερμοκρασίες. Πρόσθετα ενσωματώνει και λειτουργία Vehicle-to-Load (V2L) με ισχύ έως 3,3 kW για εξωτερική φόρτιση διαφόρων συσκευών. Αργότερα εντός του 2025 θα υπάρξει έκδοση με μεγαλύτερη μπαταρία και ισχυρότερο κινητήρα, προσφέροντας αυτονομία περίπου 420 χιλιομέτρων.

Get it on Google Play Download on the App Store