Η Skoda Octavia 5 έχει γράψει τη δική της ιστορία στους ελληνικούς, αλλά και τους διεθνείς, δρόμους. Εδώ λατρεύτηκε τόσο ως Ι.Χ. όσο και ως ταξί, συνεχίζοντας να υπηρετεί ακόμα σήμερα στο καθήκον των καθημερινών μεταφορών, παρότι παρουσιάστηκε πρώτη φορά ακριβώς 20 χρόνια πριν. Τρανή απόδειξη η συγκεκριμένη, που έχει πάνω από 325.000 χλμ. στην πλάτη της και πορεύεται ακάθεκτη.
Μάλιστα, δεν είναι κάποια Octavia με τον 1.9 TDI στο μηχανοστάσιο. Εδώ την κίνηση αναλαμβάνει ο αλεξίσφαιρος 1.600άρης MPI, των 102 ίππων στις 5.600 σ.α.λ. και 148 Nm στις 3.800 σ.α.λ. Βασικό το μοτέρ, βασική και η έκδοση. Ούτε αυτόματος κλιματισμός (απλό air condition), ούτε ζάντες αλουμινίου, ούτε συστήματα πολυμέσων (που τότε ούτως ή άλλως δεν υπήρχαν). Το κλασικό 5άρι χειροκίνητο μεταφέρει την ισχύ στους εμπρός τροχούς, εξασφαλίζοντας 0-100 χλμ./ώρα σε 12,3 δλ. και τελική 190 χλμ./ώρα. Για τους γρήγορους υπάρχουν Octavia 5 1.8 TSI και RS. Ο 1.6 MPΙ, βέβαια, δεν είχε στις προτεραιότητές του τα γκάζια.
Η μηχανολογική απλότητα ήταν και παραμένει το μεγαλύτερο ατού, το οποίο είναι υπεύθυνο για αυτοκίνητα με εκατοντάδες χιλιάδες απροβλημάτιστα χιλιόμετρα. Στη Ρωσία ο ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος των 1.595 κ.εκ. έχει ψηφιστεί ως ένα από τα πιο αξιόπιστα μοτέρ, μπαίνοντας στην ίδια κατηγορία με τον 1.700άρη του Lada Niva! Τελευταία φορά που μπήκε σε μοντέλο του VW Group ήταν το 2015, ωστόσο η συγκεκριμένη Octavia 5 μας έρχεται από το 2005. Κάτι που δικαιολογεί εν μέρει τις 325.329 χλμ., άλλο που δεν φαίνονται πουθενά στο αμάξωμα, το εσωτερικό, το βιβλίο σέρβις ή το μηχανοστάσιο. Ούτε στην τιμή, βασικά, καθότι κοστολογείται στις 2.350 ευρώ.