To Lada Niva βρίσκεται κοντά μας ανελλιπώς από το 1977. Σαράντα επτά χρόνια πορείας μετράει ο αειθαλής Ρώσος, μην έχοντας αποσυρθεί ποτέ από τη γραμμή παραγωγής στο Τολιάτι. Καινούργια (ή σχετικά καινούργια) Niva έχουν κυκλοφορήσει, το ένα φόρεσε τα σήματα της Chevrolet και το άλλο (που επί της ουσίας το ίδιο αυτοκίνητο είναι) παρουσιάστηκε πριν 4 χρόνια, ωστόσο η κλασική φιγούρα με το τετραγωνισμένο αμάξωμα και τα κυκλικά εμπρός φανάρια δεν έχει σταματήσει ποτέ να παράγεται, αλλά ούτε και να εκσυγχρονίζεται.
Στα πλαίσια αυτού του εκσυγχρονισμού, το ρωσικό τοτέμ λαμβάνει «κοσμοϊστορικές» (και χωρίς εισαγωγικά, για τα δικά του δεδομένα) αλλαγές. Η πιο πρόσφατη, εντοπίζεται ακριβώς πάνω από τα στρόγγυλα φωτιστικά σώματα – αλλά και στα ίδια, τα φανάρια. Για πρώτη φορά στα σχεδόν 50 χρόνια καριέρας, το Niva αποκτά λευκά φλας! Σε καμία άλλη έκδοση, καμίας χρονολογίας, δεν είχε αποχωριστεί τα κλασικά πορτοκαλί. Μαζί με τα λευκά φλας, επίσης για πρώτη φορά έρχονται οι λαμπτήρες LED. Τόσο στα φώτα ημέρας (δίπλα από τα φλας, στο εσωτερικό του οριζόντιου κρυστάλλου), όσο και στις λάμπες των κανονικών προβολέων.
Σύμφωνα με τη Lada, τα LED ημέρας βελτιώνουν κατά 50% την ορατότητα του αυτοκινήτου από τους άλλους χρήστες του δρόμου (όχι ότι είναι εύκολο να μη δεις Niva), ενώ οι λαμπτήρες LED την ορατότητα του οδηγού 2,5 φορές παραπάνω από τις κανονικές λάμπες, τόσο σε απόσταση όσο και φωτεινότητα. Οι μοντέρνες πινελιές κοστίζουν, βέβαια. Όχι πολύ, το αντίθετο. Το πακέτο LED προσφέρεται έναντι 7.000 ρουβλίων, που αντιστοιχούν σε μόλις 67,83 ευρώ. Η δυσκολία έγκειται στη διαθεσιμότητα των εκδόσεων.
Για να βάλει κάποιος LED στο καινούργιο του Niva, θα πρέπει να επιλέξει τουλάχιστον την έκδοση Luxe που εκκινεί από τα 1,1 εκατ. ρούβλια (10.634 ευρώ). Δεν μπορεί, δηλαδή, να πάρει το βασικό Classic των 981.000 ρουβλίων (9.509 ευρώ) και να προσθέσει τα LED. Μικρή διαφορά πάντως, που σε ευρώ ίσα ξεπερνά τα 1.000 ευρώ. Θυμίζουμε πως στα τέλη του προηγούμενου έτους το Niva είχε δεχτεί εξαιρετικά σημαντικές αναβαθμίσεις, με την προσθήκη ABS και ESP στον προαιρετικό εξοπλισμό.