Η Hyundai και η Kia αποκάλυψαν τρεις τεχνολογίες που έχουν σχεδιαστεί για να ρυθμίζουν τη θερμοκρασία του εσωτερικού του οχήματος για να προσφέρουν βελτιωμένη άνεση των επιβατών και ενεργειακή απόδοση, στα πλαίσια της «Heat Tech Day» στη Σεούλ της Νότιας Κορέας. Η εκδήλωση παρουσίασε τα επιτεύγματα έρευνας και ανάπτυξης της Hyundai και της Kia στον έλεγχο της θερμοκρασίας, η οποία αποτελεί μια κρίσιμη πτυχή της άνεσης των επιβατών. Αυτές οι τεχνολογίες όχι μόνο βελτιώνουν την άνεση αλλά και εξοικονομούν ενέργεια, που είναι πάρα πολύ σημαντική ειδικά στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι τρεις τεχνολογίες βρίσκονται σε επίπεδο μαζικής παραγωγής και πρόκειται για τις εξής:
- Νανοψυκτικό φιλμ (Nano Cooling Film): αυτό το υλικό μειώνει σημαντικά τη θερμοκρασία του εσωτερικού σε ζεστό καιρό όταν εφαρμόζεται στο τζάμι του οχήματος.
- Σύστημα θέρμανσης ακτινοβολίας (Radiant Heating System): αυξάνει γρήγορα και αποτελεσματικά την αντιληπτή θερμοκρασία γύρω από τους επιβάτες σε κρύο καιρό.
- Θερμαινόμενο γυαλί με μεταλλική επίστρωση (Metal-Coated Heated Glass): ένα παγκοσμίως πρώτο σύστημα 48V μεταδίδει γρήγορα θερμότητα από την ηλεκτροκίνητη μεταλλική επίστρωση στο γυαλί, αφαιρώντας τον παγετό και την υγρασία.
Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, η Hyundai και η Kia προετοίμασαν πολλά οχήματα, εφαρμόζοντας Νανοψυκτικό φιλμ. Οχήματα με κανονικό γυαλί και μη εξοπλισμένα με αυτό το φιλμ κατέγραψαν εσωτερική θερμοκρασία 48,5°C, σε σύγκριση με 36,0°C για τα οχήματα με το Nano Cooling Film, επιδεικνύοντας μέγιστη μείωση θερμοκρασίας 12,5°C. Παράλληλα, αυτό το φιλμ όχι μόνο εμποδίζει την υπέρυθρη ακτινοβολία από το εξωτερικό του οχήματος, αλλά επιτρέπει και τη διαφυγή της θερμότητας από το εσωτερικό του οχήματος. Αποτελείται από τρία στρώματα: δύο αντανακλούν την ηλιακή ενέργεια και ένα εκπέμπει μεσαίο υπέρυθρο μήκος κύματος. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί με υπάρχουσες μεμβράνες χρωματισμού χωρίς περαιτέρω επιπτώσεις στη μετάδοση του φωτός.
Από την άλλη πλευρά τώρα, το ενδοδαπέδιο σύστημα ακτινοβολούμενης θέρμανσης χρησιμοποιεί ένα θερμαντικό στοιχείο που εκπέμπει ακτινοβολούμενη θερμότητα προς τα πόδια των επιβατών, θερμαίνοντάς τα γρήγορα (σε 3 λεπτά) κατά τη διάρκεια του κρύου καιρού. Σε συνδυασμό με το υπάρχον σύστημα θέρμανσης του οχήματος, θα μπορούσε να εξοικονομήσει έως και 17% περισσότερη ενέργεια για να φτάσει σε μια επιθυμητή θερμοκρασία, μειώνοντας επίσης χρόνο για την επίτευξη αυτής της κατάστασης. Στο Kia EV9 που είναι εξοπλισμένο με Σύστημα Θέρμανσης ακτινοβολίας, έχουν τοποθετηθεί εννέα θερμαντικά πάνελ, συμπεριλαμβανομένης της βάσης της κολόνας του τιμονιού, της πόρτας του οδηγού και της κεντρικής κονσόλας, καθώς και της πόρτας συνοδηγού και της βάσης του ντουλαπιού.
To Θερμαινόμενο γυαλί με μεταλλική επίστρωση αφαιρεί τον παγετό και την υγρασία από το παρμπρίζ του οχήματος για βελτίωση της ορατότητας, προσφέροντας βελτιωμένη ορατότητα και αυξημένη ασφάλεια σε σύγκριση με τα συνηθισμένα θερμαντικά στοιχεία από σύρμα βολφραμίου. Το θερμαινόμενο γυαλί με μεταλλική επίστρωση είναι αόρατο, παρέχοντας μια καθαρή, χωρίς παραμόρφωση ορατότητα στους επιβάτες. Το σύστημα 48V μπορεί να ξεπαγώσει πλήρως τη γυάλινη επιφάνεια μέσα σε πέντε λεπτά στους -18°C, έως και τέσσερις φορές πιο γρήγορα και καταναλώνοντας περίπου 10% λιγότερη ενέργεια σε σύγκριση με τα συμβατικά συστήματα κλιματισμού. Επιπλέον, τις ζεστές μέρες, η μεταλλική επίστρωση μπορεί να μπλοκάρει παθητικά τουλάχιστον το 60 τοις εκατό της ηλιακής ενέργειας, μειώνοντας την απαίτηση ψύξης της καμπίνας για να βελτιώσει σημαντικά την ενεργειακή απόδοση.