Άνθρωπος που να μην θέλει το Civic Type R δύσκολα να βρεθεί. Να μην μπορεί να το αγοράσει, ή να έχει τα χρήματα αλλά να μη θέλει να κάνει ρεκόρ στο Nurburgring, πιο πιθανό. Για αυτούς, λοιπόν, που αρέσκονται στην ιδέα ενός γρήγορου Civic δίχως την ανάγκη για 329 άλογα ή ειδικά εξελιγμένα σεταρίσματα, η Honda παρουσίασε το RS αποκλειστικά για την αγορά της Ιαπωνίας.
Σε κατάμαυρο ματ Stealth Black χρώμα, με επιθετικό προφυλακτήρα μπροστά και διαχύτη στον πίσω, συνοδεία τραπεζοειδών απολήξεων, 18άρες ζάντες (πάντα σε σκοτεινή απόχρωση) και το κόκκινο σηματάκι «RS» στη μάσκα, ο μικρός αδελφός του «Τάπερ» χαρακτηρίζεται από μεγάλη επιτυχία στο σχεδιαστικό σκέλος. Κι αυτό παρότι εξαιρουμένου του μαύρου χρώματος, οι μοναδικές αλλαγές του RS σε σχέση με το απλό Civic είναι τα σήματα και ο εμπρός προφυλακτήρας. Τόσο το σχέδιο των τροχών όσο και ο πίσω προφυλακτήρας, είναι κοινά με της υπόλοιπης γκάμας.
Στο εσωτερικό συναντάμε συνδυασμό μαύρων επενδύσεων-κόκκινων ραφών, μπάκετ καθίσματα και σπορ λεπτομέρειες σε ταμπλό, κεντρική κονσόλα και λεβιέ κιβωτίου. Ένας -πολύ εύσχημος, είναι η αλήθεια- λεβιές που κόντρα στα δικά μας CVT δεδομένα, χειρίζεται 6τάχυτη μηχανική μετάδοση. Επίσης κόντρα στα δικά μας δεδομένα, δεν μεταφέρει την κίνηση από υβριδικό μοτέρ.
Σε αντίθεση με την Ευρώπη, όπου το Civic προσφέρεται μόνο με το υβριδικό σύνολο e:HEV, στην Ιαπωνία (και την Αμερική) ο πατροπαράδοτος 1.5 VTEC Turbo συνεχίζει κανονικά την καριέρα του. Αυτό το μοτέρ εδρεύει στο μηχανοστάσιο και του RS, με την απόδοση στα γνώριμα επίπεδα των 180 ίππων και 240 Nm. Επιδόσεις δεν ανακοινώνονται για το RS, αλλά λογικά δεν διαφοροποιούνται από τα 7,8 δλ. που θέλει για το 0-100 χλμ./ώρα το κανονικό Civic, με τον ίδιο συνδυασμό κινητήρα-κιβωτίου, ενώ το ίδιο -κατά πάσα πιθανότητα- ισχύει για τα 210 χλμ./ώρα τελικής.