Ποιο diesel αυτοκίνητο αρνείται να «πεθάνει»;

Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα έγιναν πολύ δημοφιλή στην Ελλάδα μετά από την άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης που τέθηκε σε ισχύ τον Οκτώβριο του 2011. Το μερίδιό τους άγγιξε το εντυπωσιακό 70%, αφού όλος ο κόσμος έτρεχε στις αντιπροσωπείες για να αποκτήσει τον επί σειρά ετών «απαγορευμένο καρπό». Όμως τώρα ίσα που αγγίζει το 10% στη χώρα μας, γιατί τα ντίζελ και ειδικά από τις χαμηλότερες κατηγορίες και τιμές έχουν εξαφανιστεί από τις γκάμες των εταιρειών, λόγω του εξηλεκτρισμού.

Στη δημοφιλή κατηγορία των supermini για παράδειγμα, όλοι οι κατασκευαστές είχαν προτάσεις με ντίζελ μηχανικά σύνολα και ο ανταγωνισμός ήταν ιδιαίτερα έντονος. Σήμερα όμως, μόνο ένα μοντέλο έχει παραμείνει ως η μοναδική επιλογή αγοράς για όσους θέλουν να απολαμβάνουν πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, χωρίς την ανάγκη πολύπλοκων τεχνολογιών που αυξάνουν κόστος και βάρος. Μάλιστα χρησιμοποιεί 8βάλβιδο μοτέρ, το οποίο έχει αποδείξει για πολλά χρόνια την αντοχή και την αξιοπιστία του σε διάφορες εκδόσεις ισχύος και αναβαθμίσεις που έχει δεχτεί.

Ο τελευταίος των… ντίζελ στα καινούργια supermini, είναι o 1.5 Blue dCi 100 στο Renault Clio. Μετά την πρόσφατη ανανέωση που δέχτηκε, η Renault διατήρησε το μηχανικό αυτό σύνολο στην γκάμα του, παράλληλα με το E-Tech full hybrid 145, το 1.0 TCe 100 LPG και τα αμιγώς βενζίνης 1.0 TCe 90 και 1.0 SCe 65. Ο 1.5 Blue dCi με τα 100 άλογα στις 3.750 σ.α.λ. και την πλούσια ροπή των 260 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. δεν χρειάζεται ούτε καν mild hybrid σύστημα για να είναι αποδοτικός και οικονομικός. Η δύναμη είναι πάντα παρούσα ακόμα και με απαλό πάτημα του δεξιού πεντάλ και ανεξαρτήτως σχέσης στο κιβώτιο. Ο τρόπος που γεμίζει τις σχέσεις η ροπή είναι υπεραρκετός, τόσο στις επιταχύνσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 11,4 δλ.) όσο κυρίως εν κινήσει (80-120 χλμ./ώρα με 4η ταχύτητα σε 8,7 δλ.). Παράλληλα, σε μεικτές συνθήκες οι απαιτήσεις καυσίμου δεν ξεπερνούν τα 5,4 λτ./100 χλμ., ενώ με εκπομπές CO2 109 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας και μπαίνει καθημερινά στο Δακτύλιο.

Ο 1.500άρης ντίζελ ταιριάζει ιδανικά στο αμάξωμα του Renault Clio και σε συνδυασμό με την άνεση από τις αναρτήσεις, την πολύ καλή ποιότητα κύλισης, την αμεσότητα και κράτημα, είναι ένα αμάξι που το ευχαριστιέται ο οδηγός του. Το αυτοκίνητο περνά χωρίς πρόβλημα τις ανωμαλίες των δρόμων και διατηρεί χαμηλό επίπεδο θορύβου, παρέχοντας την ίδια στιγμή ένα ιδιαίτερα καλόβολο περιβάλλον για ταξίδια, ενώ και η σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες βρίσκεται σε αξιοσημείωτα επίπεδα. Τα 130 χλμ./ώρα έρχονται και διατηρούνται «σβηστά», εμφανίζοντας στο trip computer ενδείξεις κοντά στα 4,5 λτ./100 χλμ.

Το μοναδικό μικρό supermini diesel, το Renault Clio 1.5 Blue dCi 100 διατίθεται σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, την evolution (από 23.970 ευρώ) και την evolution plus (από 24.970 ευρώ). Στον στάνταρ εξοπλισμό ανήκουν 6 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αισθητήρες φώτων και βροχής, προβολείς LED, ψηφιακός πίνακας οργάνων, οθόνη πολυμέσων 7 ιντσών, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, όλες οι ηλεκτρικές ανέσεις και air condition. Στο evolution plus προστίθενται κάμερα οπισθοπορίας, κάρτα Renault hands-free, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες, διακοσμητικά χρωμίου, φιμέ πίσω παράθυρα και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.

Get it on Google Play Download on the App Store