Η Cupra παρουσίασε την κορυφαία έκδοση του Born, η οποία εκτός των 320+ ίππων που προσφέρει στον οδηγό του, το κάνει με έναν τρόπο εξαφανισμένο στα hot hatches εδώ και αρκετά χρόνια: μέσω του πίσω άξονα!
Πισωκίνητο χάτσμπακ άνω των 300 ίππων είχαμε να δούμε από την προηγούμενη M140i, με το Born VZ (εκ του «veloz», ήτοι «γρήγορο» στα ισπανικά) να φέρνει στην αγορά ένα πολύ ενδιαφέρον πακέτο. Εμφανισιακά ξεχωρίζει από τους νέους προφυλακτήρες, το συνδυασμό των χρυσαφί πινελιών με το Dark Forest πράσινο χρώμα (ή το Midnight Black μαύρο) και τις νέες, αποκλειστικά σχεδιασμένες για το VZ σφυρήλατες 20άρες ζάντες. Έξτρα πινελιά τα μαύρα σήματα «Cupra» και «VZ» στην πόρτα του πορτμπαγκάζ, αλλά και ο εμφανώς τονισμένος διαχύτης.
Στο εσωτερικό δεσπόζουν τα μπάκετ καθίσματα και τα νέα γραφικά στην οθόνη αφής για το infotainment (12,9 ιντσών στο VZ, 0,9 ίντσες μεγαλύτερη από ό,τι στα απλά Born), ενώ προαιρετικά διατίθεται ένα πανίσχυρο ηχοσύστημα 425 Watt της Sennheiser με 10 ηχεία.
Τα πάρα πολύ ενδιαφέρονται συναντώνται κάτω από το αμάξωμα, και συγκεκριμένα στον πίσω άξονα. Εκεί όπου τοποθετείται ένας αναβαθμισμένος ηλεκτροκινητήρας 326 ίππων και 545 Nm, μετατρέποντας το ηλεκτρικό Cupra σε πρώτης τάξεως «πισωκούνα»! Οι αριθμοί αυτοί αντιπροσωπεύουν αύξηση 94 ίππων και 235 Nm συγκριτικά με το έως τώρα κορυφαίο Born (το e-Boost των 231 ίππων και 310 Nm), κατεβάζοντας εκείνον του 0-100 χλμ./ώρα κατά 1 δευτερόλεπτο (5,7 δλ. αντί 6,7) και αυξάνοντας της τελικής κατά 40 χλμ./ώρα (στα 200 χλμ./ώρα πλέον ο κόφτης, αντί των 160). Αντίστοιχη αύξηση και στη χωρητικότητα της μπαταρίας, η οποία ανέρχεται στα 79 kWh (από 62 kWh) και χαρίζει μέγιστη αυτονομία 570 χλμ.