Ποια χρώματα κρατούν περισσότερο την αξία τους;

To χρώμα παίζει τεράστιο ρόλο στην εμπορική διαμόρφωση ενός αυτοκινήτου. Οι κατασκευαστές κάνουν ολόκληρες μελέτες όταν είναι να λανσάρουν νέο μοντέλο, προκειμένου να πετύχουν το καλύτερο αποτέλεσμα στο μάτι. Το ίδιο (θα πρέπει) να κάνουν και οι αγοραστές, προκειμένου να μη βρεθούν με μια απόχρωση που θα κρατάει απούλητο το όχημα. Αυτές είναι οι αποχρώσεις που μετρούν στη μεταπώληση. Υπάρχουν και κάποιες, όμως, που βοηθούν όχι στο να «φύγει» γρήγορα ένα αυτοκίνητο, αλλά στο να πουληθεί σε όσο το δυνατόν υψηλότερη τιμή.

Το iSeeCars.com πραγματοποίησε μια τεράστια έρευνα 10 εκατ. μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, ηλικίας 1-5 ετών, προκειμένου να διαπιστώσει ποια χρώματα κερδίζουν ή χάνουν χρήματα με την πάροδο του χρόνου. Όχι τα πιο δημοφιλή ή τα πιο επιρρεπή στη μεταπώληση. Εκείνα που μπορούν να κρατήσουν περισσότερο την αξία τους, ακόμα και να την αυξήσουν. Εικόνα που λίγη σχέση έχει με τις άλλες δυο προαναφερθείσες κατηγορίες, δείχνοντας πως -επί της ουσίας- δεν υπάρχει καλό ή κακό χρώμα για ένα αυτοκίνητο. Ή, για να ακριβολογούμε, δεν υπάρχει χρώμα «για όλες τις χρήσεις». Κάποιο που είναι πρώτο σε προτίμηση μπορεί να είναι τελευταίο σε διατήρηση αξίας. Αντιστοίχως, κάποιο που βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις των ταξινομήσεων, μπορεί να αποδειχθεί «τράπεζα».

Το κίτρινο, ας πούμε, βρίσκεται στην τελευταία θέση σε μερίδιο αγοράς (μιλάμε πάντα για την Αμερική), με ποσοστό μόλις 0,1%. Κάτω από το χρυσαφί, κάτω από το μωβ, κάτω και από το μπεζ. Ο μέσος όρος τιμής στα αυτοκίνητα που το φοράνε, όμως, έχει εκτοξευθεί κατά 85,6% σε σχέση με πριν 5 χρόνια! Ακόμα πιο εντυπωσιακό το μπεζ, που ναι μεν δεν ξεπερνά το 0,4% σε απήχηση, αλλά πετυχαίνει ένα τρομερό +103% συγκριτικά με το 2018!

 

Τι άλλα ωραία μας δείχνει η έρευνα; Ότι το δημοφιλέστατο λευκό δεν περνάει καν το μέσο όρο. Ενώ είναι ο απόλυτος κυρίαρχος της αγοράς, με ποσοστό 26,2% και διαφορά 4,4% από το δεύτερο μαύρο, στη διατήρηση της αξίας με το ζόρι περνά το 48% (48,1%) – πίσω από το χρυσαφί (50%), αλλά μπροστά από το μαύρο (46,5%). Το ανθρακί, αντίθετα, κρατάει περισσότερο τις ισορροπίες, καταλαμβάνοντας την 3η θέση στο μερίδιο αγοράς (19,2%) και την 6η σε αξία (53,4%). Ανάλογη εικόνα και από το κόκκινο, που έρχεται έκτο σε δημοτικότητα (8,2%) και τέταρτο σε αξία (57%).

Για να πούμε την πάσα αλήθεια, πάντως, οι αριθμοί δεν λένε… όλη την αλήθεια. Η αξία αυτοκινήτων με συγκεκριμένους χρωματισμούς πράγματι έχει αυξηθεί, αλλά οφείλουμε να αναγνωρίσουμε πως τα μοντέλα αυτά απευθύνονται σε ειδικό, ευκατάσταστο κοινό. Πράσινο, για παράδειγμα, θα δεις πιο εύκολα σε BMW M3 ή Ford Mustang, παρά σε Toyota Corolla. To οποίο – εν πολλοίς λευκό ή ανθρακί- Corolla κυκλοφορεί σε ασύγκριτα μεγαλύτερη ποσότητα, κάτι που μειώνει τη μέση τιμή.

Get it on Google Play Download on the App Store