Το Focus RS 2ης γενιάς υπήρξε ένα από τα πιο αποτελεσματικά «όπλα» που μπορούσε να αγοράσει κανείς ανεξαρτήτως κατηγορίας πριν 15 χρόνια, ενώ αποτέλεσε ένας από τους πρωτοπόρους στην εξέλιξη των hot hatches: τα mega hatches.
Οι 305 ίπποι και τα 440 Nm ροπής του υπερτροφοδοτούμενου πεντακύλιδρου των 2.5 λίτρων, το 6ταχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, η επαναστατική ανάρτηση RevoKnuckle, το μπλοκέ της Quaife, το φουσκωμένο αμάξωμα, μα πάνω από όλα ο βροντόφωνος ήχος του κινητήρα, δημιούργησαν ένα αλησμόνητο αυτοκίνητο. Τα 100 χλμ./ώρα ήταν ζήτημα λιγότερων από 6,0 δλ. και η τελική ξεπερνούσε τα 260 χλμ./ώρα, εν έτει 2009! Το Focus RS MK2 έχει παράλληλα τον συλλεκτικό χαρακτήρα του τελευταίου μπροστοκίνητου RS, καθότι η επόμενη (και τελευταία, όπως αποδείχτηκε) εκδοχή πέρασε στην τετρακίνηση.
Ο 2.5 I5 τούρμπο είναι ιδιαίτερα προσφιλής στη βελτίωση, ξεπερνώντας τα 350 άλογα με ένα πρώτο στάδιο. Ένα τέτοιο είναι αυτό που θα παρακολουθήσουμε, κρύβοντας 370 ίππους κάτω από το καπό. Όπως θα διαπιστώσουμε, ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα το 15ετές Focus μπορεί να εκθέσει κόσμο και κοσμάκη. Όχι μόνο σε στροφές, αλλά και στην autobahn. Τα 260 χλμ./ώρα της εργοστασιακής τελικής έρχονται με εκπληκτική άνεση, συνοδεία της μοναδικής πεντακύλινδρης χροιάς του κινητήρα. Η κλιμάκωση του κιβωτίου δεν επιτρέπει στη βελόνα να ανέβει πάνω από τα 270 χλμ./ώρα, αλλά μην ξεχνάμε πως μιλάμε για ένα hot hatch του 2009.