Το VW ID. Buzz αποκτά «παράσημα» Porsche στη -σύντομη μέχρι τώρα- σταδιοδρομία του, προκειμένου να γιορτάσει με το Τσουφενχάουζεν τα 75α γενέθλια της θρυλικής γερμανικής εταιρίας.
Porsche και VW είναι άρρηκτα συνδεδεμένες μεταξύ τους, από την εποχή του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και του πρώτου «αυτοκινήτου του λαού». Οι δυο εταιρίες αντάλλαξαν πλατφόρμες, μοτέρ, τεχνογνωσία, βοήθησαν η μία την άλλη σε επίπεδο παραγωγής και αγώνων. Αυτή τη διαχρονική σχέση έρχεται να τιμήσει ένα ειδικά σχεδιασμένο και επετειακό ID. Buzz, που αντλεί έμπνευση από τα Bulli των 50’s και 70’s. Αυτοκίνητα που χρησιμοποιούσε η Porsche για την υποστήριξη των αγωνιστικών της ομάδων, σε διοργανώσεις όπως το Mille Miglia.
Τα Bulli Renndienst (Race Service) χρησιμοποιήθηκαν πρώτη φορά από την Porsche, στον ιταλικό αγώνα του 1954. Συνέχισαν να το κάνουν μέχρι το τέλος της δεκαετίας του 70, μεταφέροντας εξαρτήματα για εμβληματικά αυτοκίνητα όπως οι 904, 908, 910 και 917, αλλά και τους οδηγούς με διάφορα μέλη των ομάδων από και προς τις πίστες. Σε αυτά τα βανάκια βασίζεται εμφανισιακά το επετειακό ηλεκτρικό της VW, που θα παραστεί σε 8 διαφορετικές αντιπροσωπείες της Porsche στην Ολλανδία, στα πλαίσια των εορτασμών για τα 75 χρόνια της φίρμας.
Αλλαγές δεν υπάρχουν μηχανικά, περιοριζόμενες μόνο στο στιλιστικό κομμάτι. Κάτω από τους ρετρό χρωματισμούς του εξωτερικού συναντάμε τον ηλεκτροκινητήρα των 204 ίππων και 310 Nm, που τοποθετείται στον πίσω άξονα και τροφοδοτεί τους ανάλογους τροχούς. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 10,2 δλ. και η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 145 χλμ./ώρα, τιμές πέρα ως πέρα ικανοποιητικές για βαν 2.471 κιλών. Η μπαταρία των 77 kWh από τη μεριά της προσφέρει αυτονομία κοντά στα 350 χλμ., με το 5-80% της φόρτισης να ολοκληρώνεται σε 30 λεπτά με παροχή 170 kW.
Όσο κι αν μας αρέσει το ID. Buzz της Porsche, δεν θα το δούμε στην παραγωγή. Ένα και μοναδικό δημιουργήθηκε, αποκλειστικά ως σχεδιαστική άσκηση και εορταστική εφαρμογή.