Τα SUV και κυρίως τα μικρά μοντέλα βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της προτίμησης των ενδιαφερόμενων, γιατί είναι σε θέση να καλύψουν πολλαπλές ανάγκες. Από τις καθημερινές διαδρομές ρουτίνας «δουλειά – σπίτι – δραστηριότητες», έως και μακρινά ταξίδια φορτωμένα με επιβάτες και αποσκευές.
Σήμερα τα καινούργια B-SUV κοστίζουν στην πλειοψηφία τους πάνω από 22.000 ευρώ, ενώ για το κάτι παραπάνω ξεπερνούν εύκολα τις 25.000 ευρώ. Ποσά υψηλά για μια μεγάλη μερίδα του κοινού που θέλει ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Οπότε είτε θα κοιτάξει προς μικρό χάτσμπακ κάνοντας παραχωρήσεις σε χώρους, ή θα αναζητήσει κάποιο μεταχειρισμένο B-SUV. Αυτά αφθονούν, ενώ υπάρχουν αξιόλογες προτάσεις σε λογικές τιμές.
Μία από αυτές είναι και το προγενέστερο Renault Captur με τον «αθάνατο» 1.500άρη πετρελαιοκινητήρα. Μοντέλα με πρώτη ταξινόμηση μεταξύ 2014-2016 διατίθενται πολλά και σε ένα εύρος τιμών που κυμαίνεται μεταξύ 13.000-15.000 ευρώ. Αρκεί ένα καλό ψάξιμο μαζί με τους απαραίτητους ελέγχους και σίγουρα θα βρεθεί το κατάλληλο.
Το Captur παρουσιάστηκε το 2013, ανανεώθηκε το 2017 και αντικαταστάθηκε από το υπάρχον σημαντικά αναβαθμισμένο Captur, το 2019. Το πρώτης γενιάς κέρδισε αμέσως τις εντυπώσεις, αφού συνδυάζει στοιχεία από τα SUV, τα πολυχρηστικά και τα χάτσμπακ σε ένα πετυχημένο «μείγμα», σε ένα κομψού σχεδιασμού αμάξωμα. Αυτό έχει μήκος 4.122 χλστ., πλάτος 1.778 χλστ., ύψος 1.566 χλστ. και μεταξόνιο 2.606 χλστ., ενώ η απόσταση από το έδαφος είναι αυξημένη στα 200 χλστ.
Το εσωτερικό του παραμένει σύγχρονο σχεδιαστικά, εφοδιασμένο με όλα τα «καλούδια», μεταξύ αυτών και με οθόνη αφής σε πιο ακριβές εκδόσεις. Από πλευράς ποιότητας έχει γίνει ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών στο ταμπλό και σε επιμέρους επιφάνειες, στοιχείο που μπορεί να μην αρέσει στους πιο απαιτητικούς. Όμως εκεί που θα αποζημιώσει όλους είναι σε χώρους. Παρά τις κόμπακτ εξωτερικές του διαστάσεις, το εσωτερικό του προσφέρει αρκετό αέρα για τα πόδια και το κεφάλι. Την πρακτικότητα αυξάνει σημαντικά το συρόμενο κατά 16 εκατοστά πίσω κάθισμα, το οποίο διαμορφώνει την χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ από 377 έως 455 λίτρα.
Στην οδήγηση το πρώτο Renault Captur 1.5 dCi είναι πολύ ισορροπημένο, συνδυάζοντας με επιτυχία την άνεση με το κράτημα και την ευκολία στους χειρισμούς. Στα σημαντικά ατού ανήκει ο αποδοτικός και αξιόπιστος πετρελαιοκινητήρας των 90 ίππων και 220 Nm ροπής. Το μηχανικό αυτό σύνολο τραβάει από τις χαμηλές στροφές, επιταχύνει με άνεση το αυτοκίνητο εν κινήσει, έχει πολύ χαμηλό θόρυβο και σχεδόν ανύπαρκτους κραδασμούς. Σύμφωνα με τη γαλλική φίρμα η επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 13,1 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 171 χλμ./ώρα. Μεγάλο προσόν αποτελεί και η χαμηλή κατανάλωση των περίπου 5,5 λτ./100 χλμ. σε ρεαλιστικές συνθήκες.