Η Alfa Romeo Tonale μπήκε με μεγάλες προσδοκίες στους διαδρόμους του τεστ αποφυγής ταράνδου, όντας ένα από τα πιο (αν όχι το πιο) σπορ αυτοκίνητο της κατηγορίας. Πώς τα κατάφερε στους ελιγμούς απότομης αλλαγής πορείας;
Η Tonale δοκιμάστηκε με τον 1.500άρη mild hybrid τούρμπο βενζινοκινητήρα των 130 ίππων στην έκδοση Edizione Speciale, που εκτός από το χαρακτηριστικό πράσινο χρώμα προσθέτει και 20άρες ζάντες σε ελαστικά Pirelli P Zero 235/40. Ο συνάδελφος του km77.com μπήκε δυναμικά στις προσπάθειες, επιχειρώντας το πρώτο πέρασμα στα 76 χλμ./ώρα. Το ιταλικό SUV χτύπησε τον τελευταίο εσωτερικό κώνο του πρώτου διαδρόμου, όμως ούτως ή άλλως δεν κατάφερε να ολοκληρώσει τη μετάβαση από το δεύτερο στον τρίτο.
Το ίδιο συνέβη και στα 75 χλμ./ώρα, όπου είχαμε ένα συνδυασμό χτυπημάτων σε κώνους και αδυναμίας επαναφοράς στην πρότερη πορεία μετά τη δεύτερη τιμονιά. Η Tonale, ενώ γέρνει λίγο, υποστρέφει αρκετά και χαλάει εντελώς τη γραμμή που χαράζει ο οδηγός, ενώ βλέπουμε πως αμέσως μετά την πρώτη αλλαγή πορείας (από πρώτο σε δεύτερο διάδρομο) ενεργοποιείται το σύστημα ελέγχου ευστάθειας. Σύμφωνα με τον δοκιμαστή, πάντως, τα ηλεκτρονικά δεν επεμβαίνουν όσο δραστικά θα έπρεπε. Όπως αναφέρει ο Ισπανός, το ESC ουσιαστικά δεν φρενάρει το αυτοκίνητο ενώ παράλληλα οι στροφές του κινητήρα δεν πέφτουν γρήγορα στο άφημα του γκαζιού, μετά την είσοδο στον πρώτο διάδρομο, δυσχεραίνοντας τις αλλαγές πορείας της Ιταλίδας. Κατά συνέπεια, η καλύτερη προσπάθεια καταγράφηκε στα 74 χλμ./ώρα. Όχι άσχημα, αλλά ούτε και όσο ψηλά την περιμέναμε.