Η αγαπημένη εποχή όλων των μικρών και των περισσότερων μεγάλων, είναι εδώ. Το χριστουγεννιάτικο κλίμα επικαλύπτει τα πάντα, δίνοντας χρώμα στο ασπρόμαυρο τοπίο της ενεργειακής κρίσης και των λοιπών ζητημάτων που μαστίζουν την ανθρωπότητα. Αυτονόητα, Χριστούγεννα χωρίς το ανάλογο δέντρο δεν υφίστανται. Αρκετοί επιλέγουν τη λύση του παταριού και των πλαστικών δέντρων, ωστόσο δεν είναι λίγοι εκείνοι που κάθε χρόνο αγοράζουν ένα κανονικό, φυσικότατο έλατο. Μια διαδικασία, ωστόσο, που ενέχει κάποιες δυσκολίες.
Μεγαλύτερη όλων, το δέντρο κάπου πρέπει να χωρέσει. Σε αντίθεση με τα ψεύτικα, που είναι αποσπώμενα και αποθηκεύονται στις δικές τους συσκευασίες, το φυσικό έλατο αφενός πρέπει να μπει ολόκληρο στο αυτοκίνητο, αφετέρου δεν έχει κουτί. Όπως μας δείχνει η VW Αμερικής, η μεταφορά χριστουγεννιάτικου δέντρου περνάει από 3 βασικούς άξονες. Πρώτος και κυριότερος: μετράμε το δέντρο και το αυτοκίνητο.
Ρίχνουμε τα καθίσματα, παίρνουμε τη μεζούρα και βλέπουμε πόσο χώρο προσφέρει η καμπίνα από το πορτμπαγκάζ μέχρι την πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού. Το video της VW δεν το δείχνει, αλλά στην ανάγκη τραβάμε τέρμα μπροστά και το κάθισμα του συνοδηγού με την πλάτη στη μέγιστη κλίση προς τα εμπρός, σε μια προσπάθεια να κερδίσουμε και τον τελευταίο πόντο. Εννοείται ότι σε αυτή την περίπτωση φροντίζουμε να μην μας εμποδίζει το δέντρο κατά την οδήγηση (βλέπε κλαδιά μέσα στο οπτικό πεδίο και τα χέρια). Το ίδιο κάνουμε και σε περίπτωση που θέλουμε να το μεταφέρουμε στην οροφή. Το δέντρο θα πρέπει να έρχεται «μια η άλλη» με τη λαμαρίνα, δίχως να εξέχει ή να κρέμεται εμπρός-πίσω, και εξυπακούεται πως οφείλουμε να το ασφαλίζουμε με τουλάχιστον 3 γύρες σχοινιού. Καλύτερα ακόμα, βέβαια, αν υπάρχουν ειδικοί ιμάντες, ενώ δεν συζητάμε καν πως εικόνες σαν την παρακάτω απαγορεύονται δια ροπάλου.
Βασική προϋπόθεση στη μεταφορά ελάτου είναι και η τοποθέτηση μουσαμά, σεντονιού ή γενικότερα κάποιου είδους καλύμματος. Όπως είπαμε, τα φυσικά δέντρα δεν έρχονται συσκευασμένα. Τα φυσικά δέντρα επίσης έχουν την τάση να «μαδάνε». Οι βελόνες τους πάνε παντού και είναι το τελευταίο πράγμα που θέλει κάποιος να μαζεύει από το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Το «φάσκιωμα» του δέντρου περιορίζει τη διασπορά των βελόνων, προστατεύοντας παράλληλα τις επενδύσεις από γρατζουνιές και σκισίματα, ενώ το ίδιο κάνει για την οροφή σε περίπτωση που το κουβαλάμε εξωτερικά.
Φροντίδα στην καμπίνα και το αμάξωμα θα πρέπει να δείξουμε και αφού ξεφορτώσουμε. Ένας έλεγχος σε καθίσματα/πλαστικά ή οροφή (αναλόγως τρόπου μεταφοράς) επιβάλλεται, όπως και ένα καλό πλύσιμο με ταυτόχρονο πέρασμα γυαλιστικού.