Ο τίτλος του ταχύτερου ηλεκτρικού αυτοκινήτου παραγωγής όλων των εποχών, ανήκει και επίσημα στο Rimac Nevera! Το κροατικό hypercar «έσπασε» τα κοντέρ στην οβάλ πίστα του Papenburg, στη Γερμανία, πετυχαίνοντας 412 χλμ./ώρα και μόνα ακούσματα τον θόρυβο του αέρα και των ελαστικών.
O αρχιδοκιμαστής της εταιρίας, Miro Zrnčević, πήρε θέση στο αριστερό μπάκετ, ρύθμισε την απόδοση του ηλεκτρικού συστήματος στο μέγιστο, πάτησε τέρμα το γκάζι και εκτοξεύτηκε στο γερμανικό πεδίο δοκιμών. Το Nevera βγήκε με 250 χλμ./ώρα από το οβάλ κομμάτι της πίστας και ξεχύθηκε στα 4 χιλιόμετρα της ευθείας, όπου τελικά κατάφερε να γράψει 412 χλμ./ώρα και μαζί με αυτά, Ιστορία. Ο Κροάτης «εξάδελφος» των Bugatti (Bugatti-Rimac η νεοσύστατη εταιρία, μην ξεχνιόμαστε) όχι μόνο διέλυσε το προηγούμενο ρεκόρ του Tesla Model S Plaid (που δεν είχε επιβεβαιωθεί κιόλας) στα 320 χλμ./ώρα, αλλά ξεπέρασε μέχρι και τα 407 χλμ./ώρα της Veyron, που είχε κλονίσει συθέμελα την αυτοκίνηση το 2005.
Η μόνη αλλαγή που είχε το ιστορικό Nevera από τα υπόλοιπα παραγωγής, εντοπίζεται στην αφαίρεση του ηλεκτρονικού περιοριστή των 352 χλμ./ώρα. Τα ελαστικά Michelin Cup 2R διατίθενται προαιρετικά, συνεπώς το αυτοκίνητο ήταν πέρα για πέρα σύννομο με τις εργοστασιακές προδιαγραφές. Η Rimac, μάλιστα, αναφέρει πως όλα τα Nevera μπορούν να κινηθούν με την ίδια ασφάλεια στα 412 χλμ./ώρα, πάντα όμως «με την ομάδα μηχανικών στην επίβλεψη του οχήματος και σε ελεγχόμενες συνθήκες».
Μετά την επιτυχημένη προσπάθεια, ο Zrnčević δήλωσε γεμάτος ενθουσιασμό: «Το να ταξιδεύεις με 412 χλμ./ώρα, σημαίνει ότι κινείσαι με το 1/3 της ταχύτητας του ήχου… Οδηγώ το Nevera από τότε που κύλησε τους τροχούς του για πρώτη φορά. Βλέποντας το τέλεια σεταρισμένο αυτοκίνητο που είναι σήμερα, είναι μια πραγματικά συγκινητική στιγμή. Το πιο σημαντικό που αποκόμισα κατά τη διάρκεια του περάσματος, είναι το πόσο συγκροτημένο και σταθερό είναι το αυτοκίνητο. Κάτι που επιβεβαιώνει την καταπληκτική δουλειά που έχουν κάνει οι μηχανικοί μας στο στήσιμο και την αεροδυναμική». Κατά δήλωση των Κροατών, «σειρά έχουν τώρα τα ρεκόρ ταχύτερου γύρου». Με άλλα λόγια, καλό είναι να έχει το νου του το Mercedes-AMG One.
Υπενθυμίζουμε πως το Nevera χρησιμοποιεί 4 ηλεκτροκινητήρες (έναν σε κάθε τροχό) και μια συστοιχία μπαταριών 120 kWh, για μια συνδυαστική απόδοση 1.940 ίππων και 2.360 Nm ροπής. Αμάξωμα και σασί κατασκευάζονται από ανθρακονήματα, όμως ακόμα κι έτσι ο συνδυασμός μπαταριών-ηλεκτροκινητήρων στέλνει τη ζυγαριά στα 2.150 κιλά. Μικρό το κακό, καθώς η κροατική εταιρία ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 1,85 δλ., 0-160 χλμ./ώρα σε 4,3 δλ. και 0-300 χλμ./ώρα σε 9,3 δλ. , μαζί φυσικά με τα πιστοποιημένα πλέον 412 χλμ./ώρα της τελικής!