Η McLaren Senna μπορεί να παρουσιάστηκε το 2018, όμως εξακολουθεί να σπάει ρεκόρ ταχύτερων γύρων. Το τελευταίο, δε, δεν έγινε σε κάποια απλή πίστα, αλλά σε αυτή που ο ανυπέρβλητος Άιρτον Σένα έχει ζήσει τις πιο συγκινητικές στιγμές της καριέρας του.
Ο «Θεός» όδευε σε μια άνετη νίκη το 1991 στο Ιντερλάγκος, που θα τον έχριζε ως τον πρώτο Βραζιλιάνο νικητή του αγώνα της πατρίδας του, έπειτα από τον Νέλσον Πικέ (το 1986). Ο Σένα μέχρι τότε είχε κατακτήσει 2 τίτλους και όδευε για τον 3ο, είχε χαρίσει ιστορικές παραστάσεις οδηγώντας (βλέπε Μονακό το 1984 και 1988) ή μαχόμενος με τον Αλέν Προστ (Σουζούκα το 1989 και το 1990), όμως νίκη εντός έδρας δεν είχε πανηγυρίσει. Το ‘91 φαινόταν ότι θα σήμαινε το τέλος της κακοδαιμονίας, όμως το κιβώτιο της McLaren MP4/6 άρχισε να διατυπώνει αντιρρήσεις περίπου 10 γύρους πριν το τέλος.
Στον 60ο από τους 71 γύρους του GP, ο Σένα είχε χάσει την 4η σχέση. Μέχρι τον 70ο, τον είχαν αφήσει επίσης η 3η και η 5η. Ο τελευταίος γύρος έμελλε να αποδειχτεί ο δυσκολότερος της καριέρας του, καθώς έπρεπε να διανύσει τα 4.325 μέτρα μέχρι να δει την καρό σημαία, οδηγώντας μονάχα με την 6η σχέση στο κιβώτιο! Κι όλα αυτά, με έναν Ρικάρντο Πατρέζε να έρχεται φουριόζος από τη 2η θέση. Η Williams του Ιταλού έφτασε μέχρι τα 2.991 δλ. πίσω από τη McLaren του Σένα, όμως εκεί ο Βραζιλιάνος πέρασε τη γραμμή του τερματισμού και αφέθηκε σε μια πλημμυρίδα λύτρωσης, εν μέσω πρωτοφανών πανηγυρισμών από τους συμπατριώτες του, κατάκοπος, και με δάκρυα στα μάτια.
Είκοσι ένα χρόνια μετά το έπος του Σένα, η McLaren Senna τίμησε την κληρονομιά του «νονού» της και έγινε το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής στην πίστα του Ιντερλάγκος, με χρόνο 1.37.856. Επίδοση ταχύτερη κατά 4,0 δλ. από την προηγούμενη καλύτερη, αλλά και αρκετά κοντά -τηρουμένων των αναλογιών- στον ταχύτερο γύρο του αξέχαστου grand prix, ένα 1.20.436 που είχε γράψει ο Νάιτζελ Μάνσελ με τη Williams FW14.
Η πιο hardcore McLaren παραγωγής διαθέτει 800 ίππους και 800 Nm από τον 4.0 V8 twinturbo κινητήρα της, συνδυάζοντας τέτοια ισχύ με βάρος μόλις 1.355 κιλών! Το αποτέλεσμα: 0-100 χλμ./ώρα σε 2,8 δλ., 0-200 χλμ./ώρα σε 6,8 δλ., 0-300 σε 17,5 δλ., 400αρι σε 9,9 δλ. και τελική 340 χλμ./ώρα. Ακόμα πιο σοκαριστικοί είναι οι αριθμοί που παράγουν τα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα, προεξαρχούσης της θεόρατης αεροτομή: σχεδόν ένας τόνος κάθετης δύναμης (800 κιλά για την ακρίβεια) στα 250 χλμ./ώρα – 200 παραπάνω από την P1. Ενδεικτικό τόσο της αεροδυναμικής, όσο και των κεραμικών φρένων (αλλά και των ειδικά εξελιγμένων ελαστικών Pirelli P Zero Trofeo R), είναι το γεγονός πως για να σταματήσει από τα 200 χλμ./ώρα η Senna αρκείται σε μόλις 100 μέτρα.